Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki overleden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki overleden
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 11:33:50 send message to Chow

Verdomme. Vanmorgen opgestaan en vond een dode kakariki in het nachtverblijf. Gisteren vond ik haar al niet top maar omdat ze goed at en dronk heb ik haar laten zitten. Ik baal als een stekker. Geen idee waarom ze is overleden. Ze is van dit jaar. De rest van de kakariki's zijn actief en vertonen absoluut geen ziekteverschijnselen.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-11-05 - 11:58:08 send message to leekgloster

Was de vogel ook mager?
Ontworm je de vogels ook geregeld?
Misschien is het wel gestorven aan de gevolgen van wormen


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 12:15:30 send message to Chow

Vogel was niet mager en ze zijn recentelijk nog ontwormt.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-11-05 - 14:55:14 send message to Fonje

Welke kleur hebben/hadden de uitwerpselen? Kontroleer ook die van de andere vogels. Als ik me goed herinner heb je onlangs nog een nieuwe man toegevoegd aan je collectie. Is die in quarantaine geweest?

Peter


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-05 - 15:13:10 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ontlasting is normaal van alle vogels. De nieuwe man is een week apart gebleven. Die man is overigens ook prima gezond. Daar de overleden pop gisteren nog prima at en dronk wijt ik de doodsoorzaak niet aan een maag/darm aandoening c.q. infectie. Veren rond de poeperd zijn ook schoon.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-11-05 - 17:32:32 send message to kakatoe

een week een nieuwe vogel apart qarantaine is veel te kort 3 tot 6 maanden is beter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-05 - 17:39:17 send message to tonnl

Geen idee waar deze vogel aan overleden is, onmogelijk zo te zeggen. Zonde en jammer van de vogel!
Wat ik wel weet; deze tijd is wel precies de tijd van de keiharde selectie. Het wordt vochtiger en kouder en alleen de sterke vogels zijn klaar voor de komende winter. Zo regelt de natuur het in stand houden van de soorten, alleen de sterksten overleven ook de "barre' tijden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-06 - 11:33:12 send message to Chow

Ik vermoed ook dat de relatieve koude dagen de oorzaak zijn. De pop was nogal een rommelige vogel die vaak nog wist te badderen in de drinkfontein die aan het plafond van de voliere hing en dan zeiknat op stok ging zitten. Ik heb overigens die fontein vervangen door hamster drinkflessen. Omdat de andere vogels prima in orde zijn (ik observeer bijna de hele dag door) denk ik idd dat dit een incident is. Neemt niet weg dat ik baal en de schrik er behoorlijk in zit.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 110 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede