Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > slecht eten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : slecht eten
menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2005-11-09 - 15:08:36 send message to menno

Hallo mensen, ik heb sinds kort 3 koppels grijze roodstaarten en een koppel amazone's. Ik gaf ze eerst gewoon zaad te eten maar heb dat nu gemengd met pellets. Ze eten dus alleen het zaad eruit en de pellets laten ze liggen. Komt dat vaker voor? Heeft dat tijd nodig voor dat ze ook ander voer gaan eten? Ik geef ze namelijk ook elke dag kleine stukjes fruit en groente en daar doen ze ook niks mee, gooien het alleen op de grond neer... Hoop dat iemand me antwoord kan geven , weet ik wat ik kan verwachten of dat ik gewoon slechte eters heb. Groetjes Andre.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-09 - 17:32:22 send message to bert1974

een grijze roodstaart is een moeilijke eter. ik heb zelf 2 kwk koppels, en heb wat jij schrijft ook bij de grijzen mee gemaakt.een stukje appel vinden ze nog wel lekker maar dan houd het ook op.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-11-09 - 20:32:40 send message to jani

Gewoon 2 dagen niks anders dan pellets dan 1 dag hun vertrouwde zaden en terug 2 dagen pellets terug 1 dag zaden en terug pellets,dan ben ik er zeker van dat ze de pellets zullen op nemen.
Grijze roodstaarten moet je gewoon dwingen ,ze zullen zich niet laten doodgaan,zeker niet als je er eens een dag zaden tussen geeft.
Het beste is wel als je ze eens een paar weken aan één stuk pellets geeft en dan de mengeling van zaden en pellets.Je mag niet verwachten dat ze iets gaan eten als ze hun vertrouwde voeding hebben,dit geld trouwens ook voor fruit en groenvoer,gewoon hun andere voeding wat inkrimpen dat ze honger krijgen en ze zullen uit zichzelf fruit en groenten gaan eten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-10 - 08:38:33 send message to ParkietenPeter

Menno,

Op zich is dit niet specifiek voor grijze roodstaarten. Vele papegaaien willen moeilijker op pellet overstappen. Ik heb het bij de edlpapegaai gehad en toen ze inderdaad niets anders kregen gingen ze toch eten.

Bij de methode van Jani zou ik dan inderdaad wel gematigd zaad geven. Niet zoveel als dat ze op zouden kunnen, maar weiniger, net genoeg, anders zouden ze het zaad gewoon gaan afwachten. "Dan eten we ons buikje rond, morgen gaan we weer op dieet".

Succes
wink ;) Peter


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2005-11-10 - 09:28:17 send message to menno

Alvast bedankt voor jullie tips, ik zal het zeker gaan uit proberen! Ik ben nog maar een beginneling, dus het is heel fijn om hier op het forum om raad te vragen aan kwekers die al enig tijd ervaring hebben.
Groetjes .


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-11 - 20:23:40 send message to bert1974

ik wil nog even reageren op jani .je zegt dat ze zich niet laten dood gaan maar dat is niet altijd zo er zijn er bij die dat liever doen dan iets vreemds eten .maar niet iedere vogel is gelijk natuurlijk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede