Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura
ADenee
Website Member
Posts :26

Website Member
2005-11-11 - 19:07:05 send message to ADenee

Ik heb een koppel Pyrrhura"s aangeschaft maar weet er eigenlijk nog weinig van b.v.b kunnen ze met andere vogels samen op internet weinig over te vinden vast bedankt. Groeten Alex


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-11 - 19:16:00 send message to Dennis Fr.

welk soort? dan kan er speciefiek wat meer over dat soort verteld worden. helaas zou ze niet samen plaatsen met andere vogels maar gewoon per koppel.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-11-11 - 19:17:55 send message to Mp vd Sande

Pyrrhura's kunnen niet bij andere vogels
dat is echt tot mislukken ik heb het ook geprobeerd en mn halsband pop weas bijna dood Je kan pyrrhura's wel bij elkaar doen als ze maar wel een grote voliere ter beschikking hebben maar het beste is om pyrrhura's per koppel te huisvesten.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-11 - 19:31:25 send message to johanblok

Pyrrhura's kunnen flink aggresief zijn, koppeltjes dienen dan ook niet met enkel gaas naast elkaar gehuisvest te worden.
Ik heb wel een tijd 1 jonge pyrrhura bij een oudere valk in gehad, dat ging uitstekend.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-11-11 - 22:24:04 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pyrrhura's kun je het beste paargewijs huisvesten.
Wanneer je de beschikking hebt over een zeer grote volière zou je koloniebroed kunnen overwegen, maar de berichten hierover lopen zeer uiteen. M.a.w. bij de een gaat dit wel goed, bij de ander vallen er (soms dodelijke) slachtoffers!

Voordeel van Pyrrhura's is wel dat de eigen jongen zonder problemen zeer lang bij de ouders kunnen blijven. Ook wanneer het ouderkoppel aan een tweede ronde begint levert dit geen problemen op, sterker nog de jongen helpen de ouders voeren!

Huisvesting van Pyrrhura's in combinatie met andere soorten is met name in de broedtijd erg risicovol en daarom af te raden.

Het is ook raadzaam om de afscheiding tussen eventueel aangrenzende volières van dubbel gaas te voorzien.


succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede