Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dus alsnog geen papegaai met vogelgriep! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dus alsnog geen papegaai met vogelgriep!
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-11-19 - 01:59:09

GOED NIEUWS: Papegaai in Engeland GEEN vogelgriep!

Bevestigd is door Owen Paterson , onderminister van landbouw in Engeland dat hij onthutst is dat nu bekend geworden is dat de monsters die zijn afgenomen tijdens de quarantaine gemixed zijn en dat daarmee de conclusie dat de papegaai besmet was met het griepvirus onterecht was. Deze conclusie is ook bevestigd door Debby Reynolds als verantwoordelijke dierenarts. Daarmee kan er vanuit gegaan worden dat het gevonden virus afkomstig was van de vogels die geïmporteerd waren uit Taiwan en niet afkomstig van de papegaaien uit Zuid Amerika.

De 148 papegaaien zijn dan ook ten onrechte doodgemaakt!!

De angst en onzekerheid bij eigenaren van papegaaien was en is dan ook overbodig en het gevolg van fouten die in het laboratorium zijn gemaakt en de daarop volgende mediagekte waarbij verhalen klakkeloos zijn overgenomen.

Er waren al verhalen/suggesties dat papegaaien en parkieten doodgemaakt zouden moeten worden als er in Nederland een uitbraak van vogelgriep bij pluimvee zou uitbreken. Voor eigenaren van papegaaien/parkieten reden voor slapeloze nachten.

Er waren al verhalen dat papegaaien en parkieten vanwege vogelgriep een risico zouden zijn voor de volksgezondheid. Voor mensen gemakkelijk aanleiding om eigenaren van papegaaien/parkieten te mijden en kinderen niet meer bij de buren met een papegaai te laten spelen.


Dergelijke onzin verhalen zijn het gevolg van een ongekende mediagekte en bangmakerij."Er zijn geen aanwijzingen dat papegaaien gevoelig zijn voor het gevreesde vogelgriepvirus en er zijn al helemaal geen aanwijzingen dat papegaaien/parkieten een rol spelen bij de verspreiding van deze vogelgriep variant.

Vanzelfsprekend blijft het een goede zaak dat de handel en import van vogels die worden gevangen in de natuur wordt verboden vanwege de welzijnsaspekten, vanwege de bedreiging voor het voortbestaan in de natuur en vanwege de verspreiding van allerlei besmettelijke ziektes die een risico zijn voor vogels en een risico kunnen zijn voor de volksgezondheid zoals papegaaienziekte.

BRON:

Kliniek voor Vogels

--------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan vraag ik mij nu af wie gaat nu alle geleden schade vergoeden? En wat moet je nu zeggen tegen alle eigenaren van de afgemaakte 148 papegaaien?

Haastig spoed is echt niet goed! angry

Erwin


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-19 - 07:56:32

zat al op zo`n soort bericht te wachten.

jammer weer van de vogels.

Groeten Dennis


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-19 - 09:13:07

In het licht van "De Mus" vindt ik dat vogelbeschermers zich hier maar vies laten kennen. (Tijdens deze en vorige AI-periode sowieso)

Ik heb altijd al begrepen dat onze kromsnavels NIET AI gevoelig zijn en dat er veel te weinig bekend is of zij als gastheer fungeren. Uit persoonlijke gesprekken met het min.LNV, LID en DA.

Zoals al eerder gezegd wordt de hele vogelpest behoorlijk opgeklopt. Maar inderdaad, hoe wordt dit nu goedgepraat?!
Behoorlijke twijfels ontstaan er bij mij nu over de gehele kundigheid van 'dé wetenschap'.
Rotzooitrappen kunnen ze als de beste, als we hen in het Nederlands 11-tal hadden staan, wonnen we alles beslist.

Ik vind dit nog meer dan schandalig! angry
Hier kan ik mij wel druk over maken. Foei!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-19 - 09:30:38

Het blijft een vreemd verhaal.
quote
Weefsel van de papegeaai is tijdens de test vermengd geraakt met dat van één van de 53 kanaries, afkomstig uit Taiwan.

Sinds wanneer worden er kanaries geïmporteerd???


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-11-19 - 10:07:29

zolang het er financieel uit kan door importeurs of door kwekers


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-19 - 10:09:11

Zal in het lab zijn gebeurd Ton
Maar blijft natuurlijk vreemd.
Keer op keer eeb veel heisa en masaal afmaken van dieren om niets, alleen vooroordelen en misvattingen op uit voorzorg.
Als we alles in dezelfde mate zaken uit voorzorg deden zag de wereld er leeg uit!!!
En het mag allemaal maar................


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-19 - 10:14:03

Ik begrijp niet zo goed wie of wat hier nu opgeklopt aan is geweest. Bepaalde vormen van vogelpest zijn en blijven een groot risico vormen voor het ontstaan van voor de mens gevaarlijke griepvormen. Dat is het echte risico. Daaraan is niets veranderd.

Het is mooi dat het tegenvoorbeeld tegen de algemene gedachte dat papegaaien niet AI gevoelig zijn er toch niet blijkt te zijn.

Echter dat is nog geen oplossing voor de hobby pluimveehouders die schandalig genoeg nog steeds niet mogen enten.

Over het mogelijk afmaken van papegaaien heb ik nooit iets gehoord, is de ernst plotseling minder als het niet meer voor de door jou gehouden vogels, namelijk papegaaien, geldt? Ik kan me voorstellen dat je dan meer opgelucht bent, alleen ligt de bangmakerij en opklopperij dan vooral aan jezelf en de realiteit. Voor hobbypluimveehouders is de situatie nog altijd hetzelfde.

Dat het nu kwa berichtgeving en gebeurteniss rustiger is rond AI wil nog niet zeggen dat de dreiging over is.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-11-19 - 10:48:06

Beste,

Maar wat nou het ergste is,weer 148 geimporteerde papegaaien dood,door menselijk toedoen.

Groetjes John


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-19 - 11:15:37

Beste Johan, wat de heisa is, is dat net zoals bij de andere zaken rond dit soort dier "problemen" het gezonde verstand er niet lijkt te zijn.

quote
Echter dat is nog geen oplossing voor de hobby pluimveehouders die schandalig genoeg nog steeds niet mogen enten.

Komt dit niet omdat er een groot schemergebied is tussen commercieel en hobby?

Zoals nu veelal blijkt worden dieren gedood terwijl er niets aan de hand is, alleen uit voorzorg! Zoals die vogels die bij de papegaai zaten.
Overigens wel een manier om de sterfte door import omhoog te krijgen.

quote
Dat het nu kwa berichtgeving en gebeurteniss rustiger is rond AI wil nog niet zeggen dat de dreiging over is.

Dat wil ook niet zeggen dat de berichtgeving accuraat of juist is.
Bijv. bericht over het raam van Verdonk. Bijna net zo'n onderwerp waarop meteen actie wordt ondernomen en zo lijkt het tegenwoordig steeds meer te gaan.
Politici of verantwoordelijken nemen maar actie want ze zouden de media/publiek wel eens over hen heen krijgen.

Begrijp me goed ik ben niet tegen adequaat reageren of voorzorgsmaatregelen.
Het lijkt echter soms of er alleen maar zwart of wit in de wereld is, het scala aan grijstinten ertussen is echter veel groter!!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-11-19 - 11:35:07


http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=IOFLJOYZPZL43QFIQMGCFFOAVCBQUIV0?xml=/news/2005/10/26/nflu126.xml
------------------------------------------------
CIDRAP News Headlines Thursday, November 17, 2005
More avian flu cases in Indonesia, bird outbreaks in China Tests have confirmed that a 16-year-old girl and a 20-year-old woman who died in Indonesia last week had avian influenza, raising Indonesia's case tally to 11, the World Health Organization (WHO) said today. Read article...
----------------------------------------------

Ook hier is voorzorg en zeker ook paniek de motivatie om even een hoop vogels de nek om te draaien.

Philly Live Bird Market Closed NORTHEAST PHILADELPHIA-November 17, 2005 - A non-lethal strain of the avian flu has been found at a live bird market in Northeast Philadelphia.
The state of Pennsylvania has shut the market down and destroyed the birds, but says there is not a public health risk. Officials say these sorts of strains of the bird flu are found about 15-20 times a year in commercial bird flocks.
---------------------------------------------
Wel of niet de dodelijke variant, zekerheid voor alles.
Maar waar stopt het.??????????

Peter.





molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-11-20 - 01:05:13

de besmette vogel zou een beo geweest zijn,geimporteerd uit Taiwan!

Toen bepaalde organisaties vroegen naar weefselmonsters voor contraexpertise was er geen weefsel meer voorhandenshocked 8O




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede