Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose Bourkes Man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rose Bourkes Man
Mahuup
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-11-27 - 17:40:31

Heb laatst een koppel rose bourkes gekocht
Hij zit regelmatig op de grond heb hem al uit de voliere gehaald en in de schuur gezet, dit omdat ie overal tegen aan vliegt, hij mist al zijn staart veren, maar ik heb gehoord dat dat wel weer aangroeid.
Kan het zijn dat het beestje blind is want als ik met mijn hand de kooi in ga en met de hand heen en weer ga over zijn koppie dan reageert ie niet hij gaat zelfs op mijn hand zitten en ik kan hem gewoon aaien. hij eet wel gewoon.
Het ene moment vliegt hij echt als een gek door de kooi en het ander moment zit ie rustig op de grondsad :(
Weet ff niet wat ik er mee aan moet, kan iemand mij hiermee helpen,het is mannetje


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-27 - 17:44:15

Alleen een dierenarts kan hier adviseren of het beestje nog te redden is, lijkt me.
Succes,
Ton.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-27 - 18:14:01

een dierenarts ton je weet wel beter de meeste weten niks


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2005-11-27 - 18:53:15

ik heb een koppel bourkes gehad de man was een wildkleur split voor rubino en de vrouw was rubino. De pop had rode ogen (net als alibno's) en veel minder zicht leek het wel. Als de vogel door het hok vloog stoot ze altijd haar kopje tegen de boven kant van het hok meerdere malen tijdens de vlucht. Ze miste ook wel eens haar stok waar ze op wou landen, het leek net of ze geen diepte kunnen inschatten. Ik denk persoonlijk dat het kwam door de rode ogen. Verder heb ik geen problemen met de vogels gehad waren erg mooie en gezonde vogels. Ik weet niet of jou man zwarte ogen of rode ogen heeft. Ik hoop dat je hier wat aan hebt


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2005-11-27 - 19:08:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb je de vorige eigenaar al gebeld?
Zo ja, wat had die te vertellen?

Misschien heeft ie wel een hersenbloedinkje gehad door een val of door een klap ergens tegenaan en zijn zijn hersenen ontregeld.

Als een mens of dier blind is uit dit zich altijd eigenlijk in een witte/lichtblauwe vlek.
Groetjes


Mahuup
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-11-28 - 07:37:23

Ja Heb de vorige eigenaar gebeld, maar kon mij ook niet zeggen wat er aan de hand is terwijl hij deze vogels kweekt.
Vanmorgen nog ff gekeken maar zat rustig op de grond, voor de rest ziet ie er goed uit, ga maar ff langs de arts met hem, hoop maar dat hij er wat aan kan doen, nee de vogel heeft geen rode oogjes,zijn zwart.
Mensen erg bedankt voor jullie reacties

Gr. Janhappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-11-28 - 08:34:20

Zwarte ogen wijst niet op blindheid. Zoals al gezegt krijgt de carona dan een blauw grijze gloed. Een vogel die op de grond zit en geen kant op kan zal makkelijk opstappen om van de grond af te komen. Zekers als deze al mensen gewent is.

Het vliegen zonder staart is lastig voor een vogel omdat dit zijn "roer" stuur is. Als de staart er helemaal uit is dan is het nagenoeg niet mogelijk voor je vogel om te sturen wat verklaren kan dat deze als een losgeslagen kip rondvladderd. Zodra de staart aangegroeit zal zijn zal de vliegmanskunst weer terugkomen.

Ik verwacht dat de vogelarts hetzelfde zal zeggen. Laat echter wel gelijk even kijken of de staartveren echt eruit zijn of dat deze zijn afgebroken / geknipt. In het laatste geval is het beter er een paar uitstekende pennen uit te laten halen dan heeft je vogel met een week of 6 weer een mooie staart.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-28 - 08:45:16

Sluit me aan bij Erwin.
Het is ook nog zo dat als hij moeilijker vliegt omdat hij zijn staart mist en telkens ergens tegenaan knalt, hij een ontzettende hoofdpijn moet hebben en daardoor een beetje versuft kan overkomen.

Staart eraan, en vliegen maar weer. Let op! Als je hem in de hand houd en de staart is al gegroeid hij wellicht niet meer zo rustig op je hand zal zitten en weg kan vliegen.

Omdat Neophema's steppevogels zijn, zeker de Bourkes, hebben zij ontzettend krachtige vleugelspieren. Het zou niet de eerste zijn die ondanks dat je hem nog nooit zag vliegen, het luchruim kiest en er echt vandoor gaat.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-11-28 - 22:52:18

Mahuup, hoe oud is deze vogel? Heeft hij ooit een staart gehad op volle lengte?
Heb je de andere jongen uit het nest mogen zien?



piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-11-28 - 23:56:17

De vogel waar het om gaatkomt bij mij vandaan
omdat ik geen antwoord weet op de vraag ( behalve dierenarts) heb ik Jan en Silvia door verwezen naar deze site
Hier zijn hier veel kwekers met verstand van zaken.
En ik weet wel wat maar niet alles
Het verhaal van de verloren staart en het rare rondvliegen vind ik heel aannemelijk.
Ik hoop van harte dat het goed komt met de vogel.
Piet


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-11-28 - 23:58:48

Karel
deze vogel komt uit een nestje van 5
Ik heb er op dit moment nog twee in bezit
die zitten in mijn volierre
zover ik het kan beoordelen is daar niets mis mee
Piet



piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-11-29 - 00:00:02

Karel
deze vogel komt uit een nestje van 5
Ik heb er op dit moment nog twee in bezit
die zitten in mijn volierre
zover ik het kan beoordelen is daar niets mis mee
Jan Heeft ze zelf uitgezocht
Ik hoop Karel dat het geen valse beschuldiging betreft hier
Piet



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-11-29 - 16:58:43

Nee Piet, het is absoluut geen beschuldiging; sorry als ik die indruk zou hebben gewekt.

Het ontbreken van de staart en het vlieggedrag deden me alleen erg denken aan een nestje taranta's dat ik eens kocht, waarbij de vogels (allemaal) binnen een week hun staart verloren.
Het bleek toen volgens de dierenarts om Franse rui/ kruipersziekte te gaan. Dat is toen niet meer goed gekomen helaas.

Het gaat dus niet om een (valse) beschuldiging maar om een vraag om meer informatie, vanwege een slechte ervaring die ik ooit had. Stel je namelijk eens voor dat de jongen die jij nog hebt, ook ineens hun staart waren verloren....dan was de oorzaak mogelijk hetzelfde geweest als destijds bij mijn vogels.

Gelukkig is dat dus niet het geval.






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede