Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > BVP : een eigen gedragscode Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-04 - 08:23:19 send message to bert1974

ik heb dit al vaker gezegt en dat doe ik nu weer.
als ik papegaaien koop dan vind ik het verhaal dat er bij is helemaal niet intresant,want het is altijd een bewezen koppel. en het klikt altijd perfekt.ik kijk altijd gewoon naar de vogels zelf.en als ik ze er goed uit vind zien dan koop ik ze en dan zie ik wel wat er gebeurd.als het om de centen gaat dan vertrouw ik niemand of ze zich nu aan regeltjes houden of niet. maar dat is mijn mening of ik gelijk heb dat is een tweede.


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2005-12-04 - 12:27:44 send message to Harry2

Nog een vb van BVP
op de lijst staat de persoon van het opvangcentrum dat nu geen opvangcentrum meer is. Waar zijn al die vogeltjes naar toe die de mensen indertijd naar daar gebracht zijn? Allemaal plots kweekvogels van die persoon? En diegene die ze verkocht hebben? Leuke vereniging ga ook enkele jaren opvangcentrum opendoen tot ik een collectie bijeen doe en dan zeggen ik doe het niet meer. En zonder er een persoon naar kraait zijn plots al de geschonken vogeltjes van mij. Toffe vereniging. En deze mensen moeten zulke certificaten leveren


Passie
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-12-04 - 12:49:45 send message to Passie

Heb ook bij iemand van die lijst een zogenaamd kweekkoppel gekocht. Ik ben na 2 jaren naar mijn dierenarts gereden en die zei om ze te laten sexen (grijze roodstaarten) wat bleek nu het waren 2 mannen. Ze hadden nochtans jongen gehad bewwerde de kweker. Nu zie ik deze man op de lijst van de gedragscode staan. Waarschijnlijk was hij 2 jaar geleden nog niet bekeerd en is hij nu een deftige kweker geworden. Of heeft hij bij het uitvangen van de vogels mij per vergissing een stel mannen gegeven. De prijs voor die stel mannen was niet mis daar had ik 2 paren voor. Zo zie je maar dat die gedragscode ook valse indrukken kan wekken en dat men nog steeds met mensen handelt en men nooit zeker is


Dilo
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-12-04 - 21:00:57 send message to Dilo

Ik wil even reageren op de kritiek die geuit word op het opvangcentrum. Het opvangcentum werkte op volgende manier: vogels die nog geschikt waren voor de kweek konden in broedleen genomen worden door liefhebbers. De vogels bleven echter eigendom van het opvangcentrum dus als ze niet voldeden moesten ze terug naar het opvangcentrum.De vogels die niet geschikt waren bleven in het opvangcentrum. Er werd niets verkocht, het opvangcentrum draaide op de vrijwillige inzet van de initiatiefnemer en op giften van sympatisanten en sponsors. Doordat dit laatste verre van voldoende was om deze vogels goed te verzorgen staken de initiatiefnemers er naast hun inzet ook vaak hun eigen centen bij in. Dat is ook de reden dat ze gestopt zijn met het opvangcentrum (gebrek aan sponsors en het vele werk dat zulk initiatief vraagt) bedenk ook dat een opvangcentrum in België geen subsidies krijgt van de overheid zoals dit in andere landen vaak wel het geval is. Het opvangcentrum is nu wel gestopt maar dit wil niet zeggen dat alle vogels plots weg zijn.Het opvangcentrum neemt geen vogels meer aan en de vogels die er reeds zaten blijven er tot op hun oude dag (en zitten er nog steeds). Deze vogels zitten overigens niet enkel in het opvangcentrum maar verblijven ook op andere lokaties zoals in bejaardetehuizen waar ze tot het genoegen van de bejaarden daar terug een goede thuis hebben.De onkosten die deze vogels, die nog steeds in het opvangcentrum (en op de andere lokaties) met zich meebrengen word nu door BVP gedragen tot dit niet meer nodig zou zijn maar dat zal nog wel even duren want veel van deze vogels kunnen vaak lang leven zoals je ongetwijfeld wel weet. De meeste vogels die binnenkwamen waren parkieten en grijze roodstaarten gevolgd door wat amazones.De initiatiefnemer heeft zelf helemaal geen van deze soorten zelf zitten. Hij heeft zich toegelegd op soorten die zelden of nooit in het opvangcentrum binnenkomen. Ik vind het dus ongepast dat u kritiek uit op iets waar u niets van af weet en op de initiatiefnemers die enorm veel vrije tijd opofferen om deze vogels terug een goede thuis te geven en dit dus nog steeds doen ook al bestaat het opvangcentrum niet meer. Ik wil ook nog even reageren op de grijze roodstaartkweker die op de lijst staat als certificaathouder. Als er klachten komen van kopers die gekocht hebben van een certificaathouder word dit besproken op nationaal en kan de betreffende persoon geschrapt worden van de lijst (en dat is voor betreffende persoon zéér slechte reclame)Misschien heeft de persoon die u in gedachten heeft inderdaad ooit een misstap gezet maar geef hem dan de kans om het wel goed te doen. In plaats van verschillende personen die BVP lid zijn naar voor te schuiven die het niet eerlijk gespeeld hebben (al gebeurt dat in elke vereniging)om zo het systeem van certificaten zwart te maken zou u beter het systeem steunen want dat is juist gemaakt om zulk bedrog waar u overigens blijkbaar zelf ook al het slachtoffer van was te voorkomen. Als u dus nog eens kritiek hebt op een van de deelnemers van de lijst van certificaathouders NA dat u daar een vogel hebt gekocht geef het dan door aan het nationaal bestuur van BVP en dan zal dit bekeken worden maar haal geen oude koeien uit de sloot en geef de mensen de kans om zich te herpakken.


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2005-12-05 - 08:27:31 send message to Harry2

Sorry Dilo,

Deze informatie weet ik zeer goed en is waarheid. Hopelijk herpakken deze mensen zich zoals U denkt, maar ik denk eerder dat dit een waterkansje is.
Harry


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-05 - 08:44:34 send message to IGGINO

Harry

Dilo betekent volgens mij Dirk loodts , dus de voorzitter van BVP. Hij zal het wel beter weten dan u zeker.


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2005-12-05 - 08:57:33 send message to Harry2

Sorry Iginno maar Dirk is nog niet lang bij BVP en ik weet dat deze info 100% correct is. Dus je moet over deze nare vastelling niet proberen indruk te maken met voorzitter en zulke zaken.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-05 - 09:03:17 send message to IGGINO

Ik heb ondertussen al naar Erik gemaild of hij u wat uitleg kan geven hoe het echt zit.
Als jij denkt dat de (nieuwe) voorzitter het zelf nog niet weet, dan nodigen we toch gewoon de man van het opvangcentrum zelf uit.
Want jij weet blijkbaar als beter, hé!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-05 - 10:51:09 send message to ParkietenPeter

Ik zou wel even duidelijk willen stellend at deze discussie over de gedragscode gaat en het is niet de bedoeling om over individuele zaken te veel uit te wijden als deze de discussie uit z'n verband brengen.

Als e.e.a lijden tot de duidelijkheid waarom zo'n gedragscode wel of niet goed is kunnen voorbeelden zeker vanuit beider standpunt belicht worden.

Let wel op het respect voor elkaar persoonlijk en ga ervan uit dat mensen het hart op de juiste plaats hebben zitten.


Dilo
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-12-05 - 21:07:55 send message to Dilo

Even iets rechtzetten hé. Ik ben inderdaad Dirk Loodts maar ik ben al lang bij BVP hoor. Als u inderdaad goed op de hoogte zou zijn van alles binnen BVP dan had u dit moeten weten. Ik ben namelijk al lid van in 1986, dus bijna 20 jaar en ik schrijf van in het begin reeds artikels voor parkieten-revue. Ik ben ook al meer dan 10 jaar bestuurslid bij BVP-Antwerpen (en schrijf vanaf toen ook telkens het verslag van de ledenvergadering voor in parkieten-revue) Sinds 2003 ben ik ook bestuurslid op nationaal.Ik wil ook nog even kwijt dat dat we toch allemaal één ding gemeen hebben namelijk onze voorliefde voor vogels.We willen allemaal het beste voor onze vogels dus waarom elkaar liggen bekritiseren en goede initiatieven (zoals de certificaten bv) afbreken? Laten we er gewoon allemaal samen het beste van proberen te maken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-06 - 09:34:31 send message to ParkietenPeter

quote
Laten we er gewoon allemaal samen het beste van proberen te maken.


Dat is denk ik ook de algehele opvatting van de meeste leden van VogelArena, kan ik na al die tijd wel zeggen.

Over gedragscodes is ook al meer geschreven alhier. (ff zoeken)
Het sterke van VogelArena vind ik persoonlijk dat door het aandragen van de gemeende voor- en nadelen een instantie als de uwe hier mee aan het werk zou kunnen ipv een kritische noot af te wijzen.

Dat er een instelling is die dit ideaal nastreefd en al uitdraagt is prijzenswaardig. Maar het ligt neem ik aan niet in de intentie van de BVP om overheersend en alwetend over te komen. Bezie de kritische bijdragen van de leden dan ook als positief commentaar en kijk hoe deze ingepast kan worden om zo tot een betere gedragscode te koemn die wellicht in de toekomst zal gaan werken.

Het ideaal is goed.
Succes
wink ;) Peter


tack
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-12-10 - 21:47:00 send message to tack

Ik stel vast dat het hier inderdaad niet meer gaat om de gedragscode en de bijhorende certificaten. Er worden hier mensen rechtstreeks aangevallen, zelfs voor zaken die ze niet hebben gedaan. Wie het tijdschrift van BVP leest, zou het moeten weten...
Dank u, moderator, om de discussie terug op niveau te brengen!
Wat de gedragscode betreft wil ik wel nog het volgende kwijt : ik heb ook wel enkele ervaringen met minder betrouwbare kwekers. Toch zal ik ze bij inschrijving moeten op de lijst zetten, al zal het niet van harte zijn. We starten vanaf nul omdat het niet anders kan en je moet ergens beginnen. Ik betreur het als mensen hun positie misbruiken om hun vogels van de hand te doen... net zoals ik het betreur dat mensen dit forum gebruiken om hun gal te spuwen over BVP. Wie kritiek heeft is welkom bij BVP, er zijn zelfs vacatures bij het nationaal bestuur. Help uw vereniging mee vooruit zou ik zeggen. Ik ben ook zo gerecruteerd omdat ik een fout heb gemeld op de website... De beste stuurlui staan aan wal, zegt het spreekwoord.
Ik durf hier gerust stellen dat de gedragscode voor iedereen moet gelden (bestuur+leden) en als ik moet vaststellen dat er met twee maten en twee gewichten wordt gewogen, dan stop ik er onmiddellijk mee ! Maar daar ben ik eerlijk gezegd niet bang voor.
Ik heb als webmaster van BVP al heel wat positieve mails ontvangen van mensen die blij zijn dat we er eindelijk iets proberen aan te doen... en we hopen dat het zal lukken! Misschien is het typisch dat de negatieve mails niet rechtstreeks worden gestuurd naar iemand van BVP, maar naar een forum. Op zich is daar zeker niets mis mee, maar het zou wel moedig geweest zijn om daar BVP van te verwittigen ? Dat zou ethisch gepast geweest zijn en dat ligt zeker in het verlengde van een gedragscode, niet ?
Ik hoop dat we zeker geen vals vertrouwen geven aan de potentiële kopers. Die kans bestaat, daar hebben de moderator en Bart gelijk in. Toch is het certificaat als handleiding voor de informatie-overdracht bij een vogeltransactie een pracht van een instrument om mee te werken. Nu vergeet ik niet als koper om een en ander te vragen en als verkoper vergeet ik ook niet om de informatie mee te geven. Het is niet dat je bewust zaken vergat, maar je kwam thuis en je wist niet welk merk eivoer of pellets de vogel kreeg, of wanneer de vogel voor het laatst werd ontwormd...
Vroeger... was er niets en op niets kan je moeilijk kritiek hebben.
Nu... is er iets (pril en fragiel, maar met potentieel) en dan is kritiek te verwachten.
Ik ben niet meer van plan nog verder reactie te geven in dit forum op dit onderwerp, omdat ik mijn tijd ga gebruiken in de opvolging van het systeem.
Wel nodig ik iedereen uit om concreet suggesties te doen om waar nodig de gedragscode of certificaat aan te passen. Dergelijke suggesties kreeg ik al binnen via de website en ze kunnen het systeem alleen maar verbeteren.
LEVE HET IDEALISME !!
want zonder idealisme zou de wereld er veel slechter aan toe zijn!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede