Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Stichting de moderne papegaai. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Stichting de moderne papegaai.
hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-01 - 20:53:29

Ik heb deze stichting gemaild naar aanleiding dat ze weer allerlei tamme papegaaien met elkaar in contact willen brengen en met ze gaan wandelen en spelen in het park. Ik heb gevraagd of ze niet bang waren of de vogels besmet zouden kunnen worden. Papegaaien en kwekers die veerstof van de een op de nadere vogel brengen met kans op PBFD, want men weet niet of de vogels wellicht een ziekte hebben.

Ik kreeg als antwoord:

Je kunt je papegaai veilig mee naar buiten nemen.In de buitenlucht is de kans op besmetting nihilwink ;) Neem je vogel bij voorkeur niet mee naar vogelbeursen en dierenwinkels.Dat zijn enorme besmettingsbronnen.

Mijn conclusie : modern maar knap stom. Tot het idiote af en dan praat ik nog geen eens van de mensen die daar ook nog met papegaaitjes in kinderwagens gaan wandelen en dat ze zelf w.s ook een papegaai in een direnwinkel hebben gekocht. Ook heb ik begrepen dat die maffe dr H dit allemaal aan hen adviseert.angryangryangryangryangryangry
________________________________________


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-01 - 21:12:11

Ach, feit is wel dat vogelbeursen, tt's, winkels/handelaars veel meer risico met zich meedragen, maar desondanks goed bezocht worden. Dus als je je druk maakt om deze bijeenkomsten in de open lucht neem ik aan dat je bovengenoemde verzamelpunten niet bezoekt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-01 - 21:19:09

Maar Henk, je hoeft er toch niet heen te gaan. Niemand verplicht je ertoe.

Wij onder ons weten best dat het niet bevorderlijk is en iedereen die naar ervaren kwekers wilt luisteren is gewaarschuwt. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Ja, de vogels dan ten spijt, maar ik kan toch niemand verbieden ergens heen te gaan en mensen met een plank voor hoofd willen toch liever de pijn voelen die velen al gevoeld hebben.

Waarschuwen kunnen we wel, en dat moeten we ook nooit nalaten.
Daar sluit ik me volledig bij je aan.

wink ;) Peter


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-01 - 21:53:03

Het laatste waarschuwen was dus ook mijn bedoeling.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-02 - 00:43:40

Hai,

de SMP is een stichting, die een goed doel nastreeft, nl. het herplaatsen en het verbeteren van welzijn en gezondheid van deze vaak zeer slecht verzorgde dieren. Zo ver het goede verhaal.
Echter er zit wel een schaduwzijde aan.
Deze stichting staat onder het adviseursschap van Dr.Hooimeijer [op zich niets mis mee , dit is een zeer kundig vogelarts] en kent maar 1 riedel, die consequent wordt afgedraaid.
Je moet Harrissons geven anders maak je je papegaai dood[exclusief importeur is jawel Dr.Hooimeijer] en je bent verplicht als je een vogel in huisneemt om een gedragsconsult van Dr.H. te volgen a 150euro.
Een ieder die niet dit gedragsconsult volgt en geen harrissons geeft is in hun ogen niet goed bezig.
Ook wordt beweert dat hobbykwekers grote sukkels zijn, en wel om 3 redenen:
A.Het zijn geen medisch experts en hebben die ook niet in hun team[nu vraag ik je????]
B.Het zijn geen voedingsdeskundige of hebben zo iemand niet in hun team.
C.Het zijn geen gedragsexperts en hebben zo iemand ook niet in hun team.

Ergo ,
A.Er is maar 1 goede vogelarts in nederland[ja wel dr H.]
B.Er is maar een soort voer goed voor de gaaien en dat is Harrissons[wie was de enige importeur ook al weer?]
C.Er is maar 1 gedragsexpert in NL. Ja je raadt het al Dr.H.

Al met al in mijn ogen een zeer kortzichtige en vooral belerende instelling, waar ik graag verre van blijf,

mvg Frank


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-12-03 - 10:34:48

Waarom moeten zij mijn topic verwijderen op hun forum?

Volgens hun heb je maar 2 dingen waar je rekening mee moet houden. 1. Dat je Harrisons geeft 2. dat je regelmatig naar Hooijmeijer gaat.

Zoals Frank weet had ik een tijdje geleden een bericht bij hun gepost over, of iemand nog ervaring had met Ecobird pellets. Zij hadden dat topic direct verwijderd.

Ook was er een topic over Bonny Talsma en ook die werd verwijderd. De reden:
Men wilt niet dat mensen verkeerd geinformeerd worden.

Dit slaat nergens op vind ik. Als je je modern noemt, moet je ook open staan voor moderne dingen. Je hebt niet alleen Harrisons en Hooijmeijer, maar ook genoeg andere goede alternatieven.


Aaran
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-12-03 - 11:49:21

Nou hier worden ook berichten verwijderd zonder opgaaf van reden!



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-03 - 12:33:05

Welkom op dit forum!

De keren dat hier berichten verwijderd of aangepast zijn is dit altijd publiekelijk met opgaaf van redenen en met een berg commentaar van leden gebeurd. Dit lijkt mij een nogal onjuiste aantijging.
Zelf als deze aantijging juist is, wat zij niet is, rechtvaardigd zij nog niet dat dit op andere forums wel gebeurd.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-03 - 12:38:32

Ik ben het wel met je eens dat zonder opgave of reden je topic wordt verwijder. Men had dit wel eerst even kunnen aankondigen. Volgens mij is dit forum ook bedoeld voor info, maar had je hem bij kweek staan. Ik geef de beheerders alle vrijheid maar ik denk dat men af en toe wel zorgvuldig met de leden moet omspringen. Zo maakte ik ook vorige week mee dat ik naar aanleiding van de geplaatste topic over de moderne papegaai mee maakte zeer belerend te worden toegesproken met de woorden "Henk je hoeft daar niet heen" , niemand verplicht je (parkietenpeter)Vindt dit erg belerend en degenerend . Ik vind dit een geweldige site maar houdt ook rekening met de waarden normen van leden. Die deze site ook groot hebben gemaakt. Want als leden niet betalen en linken naar deze site is er ook geen bestaansrecht.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-03 - 13:26:09

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over het verwijderen het bericht van Aaran;
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3616

Henk,

Ik neem aan dat ik ook mijn mening mag geven over een onderwerp? Zoals het hele stuk te lezen geeft ben ik het met je eens dat er gewaarschuwt moet worden voor onregelmatigheden aangaande onze vogels. Ik geef met mijn reactie duidelijk aan dat als er dingen niet confrom onze wens gaat, wij in Nederland nog altijd vrij zijn om te besluiten of we hier wel of niet naar toe gaan. Gaan we wel in zee met zo'n instelling en wij kunnen gewaarschuwt zijn van te voren is dat onze eigen(wijs misschien) besluit.

een klein stukje uit een bijdrage nemen en de rest buiten beschouwing laten is natuurlijk niet een echte discussie kunst.

Mocht je mijn goedbedoelde opmerking, om je gemoed te kalmeren, als kleinerend opvatten, nou ja sorry dan, maar als je me een klein beetje probeert te leren kennen zul je moeten weten dat dit echt niet in mijn aard ligt.

MvrGr,
Peter

(ps enige typefouten rechtgezet)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-03 - 14:04:47

Peter

Bedankt voor je reactie. Zoals het er nu staat vind ik beter dan een zin beginnen met "Je hoeft er toch niet heen" Dus wat mij betreft alles uitgesproken. Je mag wat mij betreft mijn reactie wel verwijderen. Het is zeker niet bedoeld om je in discrediet te brengen, want ik heb zeer veel waardering voor jullie werk. W.s met het bekende korte lontje gereageerd , hiervoor mijn excuus.

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-03 - 15:10:07

Op zich kan ik wel tegen een reactie, wink ;) , geen probleem hoor.

We gaan gewoon weer verder.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede