Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nu live op de webcam, het ara ei komt uit. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-12-04 - 20:20:41

Noge ff een reactie waarom in de broedmachine, toen ik dit koppel kocht, hadden ze na een week al eieren. In het begin leek het goed te gaan maar na een paar dagen zag ik dat de eieren beschadigd waren. omdat geelvleugels erg gestrest zijn in de broedperiode vermoed ik dat de pop zich prompt op de eieren liet vallen als ik in de kweek ruimte kwam. Ze hadden hun originele blok zijnde een verticaal 50x50x100
telkens haalde ik de jongen na 28 dagen dood uit de dop. Soms 14 dagen afgestorven soms bijna volgroeid maar nooit levend. Ik heb van alles geprobeerd een ander blok horizontaal. enz enz
ik heb afgelopen twee jaar ongeveer dus 9 dode kuikens kunnen weg gooien. Ik besloot om bij dit koppel de jongen in de broedmachine te laten uitkomen. Wat nu eindelijk is gelukt na drie jaar. Het eerste jong weegt inmiddels 31,50 gram en is 3 dagen oud, het tweede ei is zoals jullie zien net aangepikt ik verwacht dat deze morgen vroeg uit is. Ik heb een lampje bij de broedmachine staan zodat ook vannacht deze unieke beelden kunnen worden waargenomen.
Het probleem is dus de man, zodra de pop van het nest gaat om zich te ontlasten dan duikt hij het blok in en gaat voetballen met de eieren, ik kan dit nu zien omdat ik er camera's in heb gebouwd.
En omdat het hier om een lijst 1 vogel gaat heb ik besloten om het op deze manier te doen. Overigens heb ik een kweker leren kennen in het zuiden met hetzelfde probleem. met hem ga ik nieuwe onverwante koppels opzetten.happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-04 - 20:22:41

Beste vrienden. De reden waarom deze vogels in de broedmachine liggen is vrij simpel. Dit koppel voetbalt inderdaad met de eieren.
Er is in het verleden al menig maal gepoogt dit koppel het zelf te laten oplossen maar dat lukt gewoon niet.

Erwin


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-12-04 - 20:43:23

Ging bij ook niet zo zeer over het feit dat ze in de broedmachine liggen, maar was meer bezorgt dat deze lijst 1 vogels de huiskamer in zouden verdwijnen, en niet gebruikt zouden worden om er mee te kweken.

Henk


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-12-04 - 21:06:33

Een geelvleugel is vanwege zijn onvoorspelbare karakter niet geschikt voor in de huiskamer, en ben ik van mening dat een lijst 1 vogels in een kweekprogramma thuis hoort.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-12-04 - 21:11:19

Oke wink ;)

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-05 - 09:58:05

Sinds het eerste aanpikken van het ei zijn er inmiddels al meer dan 24 uur voorbij gegaan. Het kuiken zit nog altijd in het ei en lijkt nog niet veel werk verder te hebben verricht.
Omdat de tijd heel erg belangrijk is ivm met beperkte luchtvoorrad enzovoort heeft Bert besloten het ei dichter in zijn omgeving te zetten zodat hij het beter in de gaten kan houden.
Helaas is het niet mogelijk om de webcam mee te nemen naar deze plek.
Wij proberen het ei in een later stadia weer te kunnen tonen. Of anders misschien het jong.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-12-05 - 10:13:40

ahh das jammer kon het ei net zien, nou dan maar wachten tot we het jong mogen zien wink ;)happy :)

Groetjes,

Lennard van der Vliet


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-05 - 10:47:38

Het werd dusdanig benouwd qua tijd dat Bert het jong iets heeft moeten helpen met het ei. Gevolg? Een piepklein jong dat nu Live te zien is op de webcam.
Helaas hebben we het uitkomen niet gezien maar Bert vond het in ieder geval wel leuk om jullie toch de beelden van het jong niet te onthouden.

Van mij uit gefeliciteerd.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-05 - 10:52:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het jong was even een tijdje uit beeld gekropen, we hebben de camera nu anders opgesteld waardoor het jong nu goed te zien is.
Geniet van deze beelden want deze zullen alleen vandaag nog op de cam te zien zijn.
Vanaf vanavond, na sluitingstijd, zal het jong meegaan om in de couffeuse bij het andere jong gezet te worden.

Erwin


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-12-05 - 11:53:40

ahhh wat een poepiehappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-05 - 18:59:36

Vanaf 18:00 uur is de geelvleugel kuiken niet meer zichtbaar op de cam. Het jong is vanaf dat moment overgeplaatst in de couffeuse bij zijn nestgenoot.
Natuurlijk vinden wij het jammer dus heb ik een compilatie gemaakt van de beelden die vandaag te zien waren.



Voor wie liever de beelden in origineel formaat wil bekijken kan het hier downloaden: http://www.macawclubholland.nl/images/animatie/geelvleugel.gif

De download versie is 1 mb groot

Erwin


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-05 - 20:35:13

super gefeliciteerd prachtig.

Groeten Dennis


ftoonen
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-12-05 - 21:06:30

Dit is ontzettend mooi om te zien.
Zoiets mag vaker getoond worden, proficiat.

Groeten, Feike.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-12-05 - 22:33:28

Prachtig, prachtig, prachtig, ik kan niet meer zeggen, vorig jaar in september heb ik hetzelfde , maar dan life, mogen beleven met Noke, mijn blauw-gele ara, ze woog amper 23 gram en bijna niet levensvatbaar.
Deze beelden vertederen mij natuurlijk ontzettend.
Ik wou dat ik daar kon zijn en de kleintjes mee helpen groot brengen wink ;) al het was een vermoeiende tijd, (de 1e 3 dagen om het uur dag en nacht) maar een ervaring die ik voor geen geld van de wereld had willen missen.
Het resultaat zit trouwens op mijn schouder mee te kijken naar het scherm laugh :Dlaugh :Dlaugh :D en commentaar te gevenrazz :p
Van harte gefeliciteerd hoor met de kleintjes en hopelijk véél geluk en plezier aan de opkweek van die schatjes


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-12-06 - 22:10:14

Ik vind het ontzettend leuk om jullie reactie te lezen, het eerste jong weegt inmiddels 38 gram en het tweede jong weegt nu 24 gram en alles groeit mooi, ik hou jullie op de hoogte

gr bert
lorre&Co



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede