Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kiemzaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kiemzaad
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-12-10 - 11:42:13 send message to dun grijzeroodstaart

even een vraag wat is nou de werking van kiemzaad , ?
en welke vitamine,s zit hier in ?
ik pak altijd een handje duivenvoer en een handje kiemzaad , vervolgens doe ik dat in een vergiet en een aantal keer goed spoelen met heet water en dan 2 dagen later ongeveer als er echt kiemtjes komen geef ik dit , met gemengd met gewoon zaad en vitamine ad door het water en kalk erover strooien , ik pak dan carmix !!
iemand die het weet of dit gezond genoeg is , ze doen het er goed op , en ik doe er ook nog een schep eivoer doorheen en universeel voer met garnaaltje etc etc ,,, voer het aan de grijze !

GR Tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-10 - 11:48:25 send message to Dennis Fr.



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-12-10 - 11:54:10 send message to dun grijzeroodstaart

kzal een gaan kijken .

bedankt.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-10 - 11:58:53 send message to Dennis Fr.

zelf kiem ik alleen tortelduivenvoer. laat ik 8 uur in een bak water staan.ververs ik wel een aantal keer.dan doe ik het in zo`n kiemzaad toren.dit zijn bakjes waar het water van de ene bak naar de andere bak loopt.hier gooi ik de zaden in en enkele malen per dag vers water doorheen.na 1 of 2 dagn heb je kleine kiempjes en dan doe ik het door het eivoer met fruit en nog enkele andere toevoegingen .dit geef ik aan al mijn vogels en het gaat meestal schoon op.

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-12-10 - 12:04:49 send message to dun grijzeroodstaart

maar er is mij verteld dat als je het in het water laat staan , dan trekken alle vitamine eruit !!
maar goed dat is mij ook maar verteld , ik laat het een 10 min in heet water staan en dan goed spoelen , werkt goed en dan de benodigde vitamine,s etc etc etc doorheen en zo geef ik dat dan , bij mij eten ze eht ook goed ..
alleen tja ik weet nu niet welke vitamine erin zitten en of ik voldoende geef of juist teveel ?
maar dat zal ik eens op moeten zoeken ..

gr Tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-10 - 12:08:13 send message to Dennis Fr.

mijnervaring is niet goed laten inweken en meteen in de kiemtoren stoppen dat het gaat schimmelenbinnen 1a 2 dagen.door de zaden goed vol te laten zuigen heb je hier blijkbaar geen last van.maar dat je door in laten weken van de zaden de vitamines verliest lijkt mij klinkklare onzin.maar dit is mijn mening.

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede