Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ** DIT MAAKT MIJ WOEST*** Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


pirtre
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-12-31 - 15:57:38 send message to pirtre

Het is natuurlijk heel vervelend maar misschien wisten/weten de mensen die het vuurwerk afgestoken hebben niet eens wat er is gebeurd.


Prettig nieuwjaar allemaal!!happy :)

Pieter


Gumpy
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-12-31 - 16:41:25 send message to Gumpy

Per ongeluk vuurwerk in iemands tuin op een voliere gooien lijkt me sterk.
Het moet wel een betonstrijker zijn geweest als ze zich zijn doodgeschrokken! (dat zijn zeer harde dreunen met drukverplaatsing shocked 8O )
Arme beesten..sad :(


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-01-02 - 11:58:50 send message to MADDAD

Beste Mensen

Ten èèrste een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen aan iederèèn.
Ik ben een groot papegaaien liefhebber.
Maar ben ook een groot vuurwerk liefhebber.ik ga ieder jaar meerdere keren naar belgie om daar mijn vuurwerk te halen en heb altijd het zwaarste van het zwaarste (geen handel alleen eigen gebruik) van nitraten,vlinders,lawinepijlen,betonsrijkers en zelfs italie bommen.het is tenslotten maar 1 dag nieuwjaar in het jaar.ik heb zelf 55 papegaaien waarvan 10 in huis het heeft hier echt geknald van 10 uur`s`morgens tot 3.30 s`nachts.bij mij tegen over zit ook een vogel liefhebber met kleine vogelsoorten.en hier is helemaal niets gebeurd.wat ik wil zeggen het ligt niet aan het vuurwerk maar aan degene die het afsteekt.ik heb mijn vogels in de slaapkamers gezet met de rolluiken dicht alle lampen aan en music op MTV redelijk hard en had nog niet 1 papegaai die een beetje nerveus werd.
daarom wil ik ook niet hebben dat mijn zoon het dorp rond trekt met een tas vuurwerk ,hij krijgt van mij ieder jaar vuurwerk (wel hollands vuurwerk) en kan het bij mij voor de deur afsteken,zodat niet heel het dorp last van heeft.en dat ik hem verantwoordelijk ermee om laat gaan.als ik dat niet doe gaan ze groepjes opzoeken door het dorp rond zwerven met de nodige risico`s van dien.
voor alle duidelijkheid ik wil niet goed praten wat er gebeurd is want dat is een schande, voor die luitjes heb ik ook nog wel een italie bom voor in hun broek.maar het ligt niet aan het vuurwerk maar aan die personen,en een ongeluk geloof ik ook niet je weet wat je doet en anders moet je geen vuurwerk afsteken.
meestal rond die dagen laat ik 24 uur redelijk veel ligt branden in de voilere en zet er een radio aan zodat ze zien als ze schrikken waar ze naartoe vliegen,en dat ze wat herrie gewend zijn
bij mij werkt dat goed.

Groetjes John Hesen.


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2006-01-02 - 12:17:20 send message to Mars80

Licht aan laten in de oudjaarsnacht doen de meeste vogelliefhebbers wel, maar de nachten/avonden ervoor vaak nog niet. Die zijn dan ook dubbel zo link.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-01-02 - 12:39:58 send message to MADDAD

Inderdaad oudjaarsdag is de hele dag geknal en daar stellen ze zich een beetje op in .maar die dagen daarvoor zijn het enkele knallen en dat is onverwacht.en als ze dan schrikken en ze zien het gaas niet goed, en vliegen daar dan vol gas tegen aansad :(. ik doe het een paar dagen het licht aanlaten hoeft niet alle licht aan te zetten maar genoeg verlichting dat ze kunnen zien als ze gaan vliegen.

Groetjes John Hesen


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-02 - 22:10:51 send message to kwinten

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo iedereen.Van mij een gelukkig nieuwjaar.

Wat ik nu gaat zeggen klinkt een beetje raar maar mijn hobby is ook vuurwerk.(zit zelf in enkele clubs).
Ik vind het heel erg wat er gebeurt is maar zoals maddad zei:het ligt niet aan het vuurwerk maar aan de afsteker.Ik heb ook veel vogels en zou het heel erg vinden dat ze sterfen maar ooook als vuurwerk moet verdwijnen door sommige """"onozelaars"""".En in spreek het vooral niet goed wat er gebeurt is is heel erg voor die meneer.
iedereen een geluukig nieuwjaar toegewenst.




bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-03 - 07:41:35 send message to bert1974

ze hoeven van mij het sier vuurwerk niet te verbieden. maar als ik om me heen kijk naar alle dieren in mijn omgeving. en hoe die er op reageren dan mogen ze er van mij zware straffen op zetten, als je er alleen al aan denkt om vuurwerk aan te schaffen.daar bedoel ik dan het knal vuurwerk mee. nu heb ik het geluk dat er niemand bij me in de buurt woont die het idioote verstand heeft om dat hele zware spul af te steken. het zwaarste wat er bij ons in de buurt word afgestoken is een carbid melk bus. vind ik al erg genoeg. maar we leven in een vrij land dus ieder zijn eigen mening.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede