Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken van Amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-06-27 - 17:35:11 send message to molineti

Binnenhokken hebben dichte wanden en de eerste meter van de buitenkooien zijn dicht voor de rest helemaal open.
Ze konden elkaar dus horen en zien

Groeten rene


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2013-06-27 - 18:42:12 send message to Eelke

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Wat een hoop interessante informatie.
Ondanks dat ik al een poosje op het forum zit is mij van dit topic weinig bijgebleven, mocht ik hem destijds al gevolgd hebben.
Dank aan de starter van het topic en alle deelnemers!


Voortplanting, agressie, gemoedstoestand, gedrag in het algemeen wordt zeer sterk beďnvloed door o.a. hormonen.
Dit is bewezen en deze kennis wordt volop gebruikt en ook ook misbruikt.
Hormonen zijn o.a. te beďnvloeden door voeding, geluiden, licht (intensiteit en kleur) en ook door kleuren (van de omgeving).


Er is een duidelijke relatie tussen bijv. koopgedrag, gemoedstoestand, manier van denken (bijv. politiek, milieu.)enz. en kleurgebruik (in combinatie met de helderheid van een kleur).
Denk bijvoorbeeld ook de hoeveelheid en kleur van het toegepaste licht in bijv. winkels enz.
Dus zaken waar men geld wil verdienen aan u of u wilt beďnvloeden in het vormen van meningen en het denken in het algemeen.
Misschien dat dit voor sommigen allemaal te ver gaat, maar er zijn bewijzen te vinden dat deze zaken zo ongeveer werken.

De basis:
In zekere zin gaat het volgens mij om impulsen / energie in o.a. bepaalde hoeveelheden en de ontvankelijkheid / mogelijkheid (mogelijkheden) tot verwerking hiervan behorende bij de soort en het individu.

Van belang zouden dus ook kunnen zijn de omgevingskleuren (en intensiteit), de lichtkleur(en) (en intensiteit), geluiden(eventueel van soortgenoten of anders) en zoals Rene aangeeft in zijn openingspost de voeding (insecten / dierlijke eiwitten in dit geval)

Praktijkervaring heb ik in zekere zin niet, maar vanuit een theoretische benadering probeer ik mijn opgedane opgedane inzichten als een soort balletje op te gooien happy :)


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-27 - 19:07:51 send message to interactivet

@johanblok u gaf sedert 2006 geen zonnebloen en noten meer als wintervoer. Heeft het volledig uitsnyden van dit voer een beduidend verschil gehad op bevruchting?



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede