Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kale Japanse meeuw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kale Japanse meeuw
Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-20 - 01:11:12

Ik heb vier Japanse meeuwtjes, maar 1 ervan had een paar maanden geleden van de een op de andere dag kale plekken. Namelijk op zijn achterhoofd en bovenrug. Dit ziet er erg lelijk uit. Ik heb geen idee hoe het komt. Geen enkele andere vogel heeft dit! De medebewoners zijn zebravinken, zilverbekjes, diamantduifjes & Bourke's parkieten.
Ik heb geen flauw idee hoe dit komt, en ook belangrijk; z'n veertjes komen niet terug! Het blijft zo'n lelijke kale plek! Wat kan ik hieraan doen!?


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-20 - 07:09:17

Bij kippen komt dat wel eens voor omdat de haan zich (te) stevig vastgrijpt in de nek van de hennen tijdens het paren. En zodoende de hen kaalplukt. razz :p
Of dit bij japanse meeuwtjes ook kan weet ik niet.

Groet'n,
Dirk Jan


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-01-20 - 07:54:25

Waarschijnlijk geplukt door soortgenoten of de zebravinken. Zet het beestje apart en de veren zullen terug groeien. Daarna kan je deze terug introduceren bij de anderen...


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-20 - 11:00:50

Het is een mannetje dus door paren zal het wel niet komen. Ik vermoed idd ook dat ie door een andere vogel is geplukt. Ik zal hem maar eens apart zetten en hopelijk komen de veertjes dan wel terug, want zoals het er nu voor staat gebeurt er niet veel!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede