Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara nobilis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ara nobilis
nonkel bob
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-01-23 - 22:24:55

hallo beste collega kwekers van parkieten papegaaien en andere vogelsoorten
het is mij opgevallen dat er hier op vogelarena door een bepaald persoon nogal wat reclame word gemaakt voor zijn hobbykwekerij
dit is u misschien ook al opgevallen, niet dat dit opzich een probleem is natuurlijk, wel is dat hij nogal belachelijke prijzen hanteert die de HOBBY kapotmaken.

EEN VOORBEELD

Grasparkietje 2,5€ bij deze persoon 60€
ara nobilis 175-275€ " " " 775€
valkparkieten 20-40€ " " " 115€
kerkuilen 75€ incl cites " " 225€
bonte boer 125€ " " " 250€

ik vind als vogelliefhebber ronduit schandalig om de mensen zo in hun portefeuille te zitten door zulke onozele bedragen te vragen aan de mensen.
Natuurlijk staat vragen vrij maar dan vind ik het ronduit belachelijk dat iemand zich voordoet als kweker met jarenlange ervaring met verschillende vogelsoorten (zowel in de kweek als opfok van de babys)
En dan de mensen nog durft wijs te maken dat hij in Spanje gaat lesvolgen voor het tammaken van papegaaien dit is gewoon larie en apekool. Hij is niet eens in Spanje geweest.

Beter nog deze hobbykweker bezit geen enkel kweekkoppel van de vogels die hij aanbied
enkel een roze kaketoe een grote geelnek amazone een zonparkietje en een bont boertje

vind u het normaal dat dit allemaal door de beugel kan
mensen wijsmaken dat je er iets vanaf weet en eigenlijk gewoon een eersterangs bedrieger is.

Ik niet

uw mening graag


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-01-23 - 22:43:15

ben het er mee eens. ronduit belachelijke prijzen helaas zijn er mensen die er in trappen en daar doe je weinig aan de mensen doen het zelf.door het ook nog is te betalen.
bijna iedereen hier weet ook wel over wie je het hebt.heb zelf ook met deze persoon te maken gehad hij wil zelf de jonge vogels kopen voor zeer lage prijzen.

Groeten Dennis


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-23 - 22:45:33

maar hij schenkt ze toch aan de kinderen ????? hij heeft er toch zat zegt ie hoeft ie niet meer te bedelen en dat voor die woeker prijzen


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-23 - 22:49:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja het is maar wat een gek ervoor geeft. Men mag natuurlijk vragen wat men wil, maar je bent gek als je het ervoor geeft. Ik heb om andere redenen als eens op dit forum op deze meneer gewezen. Voor mij is het gewoon een schande wat deze meneer allemaal uitdraagt. Maar goed wil om bepaalde reden er maar geen woord meer aan vuil maken. Maar ben het wel met je eens dat dit een grote bedrieger is.

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-23 - 22:52:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee Paccie, zijn linkerhersenhelft schenkt ze aan kinderen, zijn rechterhersenhelft verkoopt ze liever voor veel geld. Die twee helften hebben bij hem niets met elkaar te maken. Echt niet, heus waar... happy :)
Dat oplichterij bestaat is 1 ding, dat het zomaar overal reclame mag maken vind ik minder leuk. Hier is het een aflopend contract heb ik begrepen. Bij de bond (nbvv) wil men eerst meer ervaringen horen alvorens men zijn advertentie zal weigeren.
Ton.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-24 - 07:30:33

quote
Hier is het een aflopend contract heb ik begrepen

Parkietenpeter

Is het zo dat men stopt met zijn recalame?

Henk


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-24 - 07:31:46

deze man heeft toen hij begon met de hand opfok al aan gegeven, dat hij niet meer bij deze organisatie hoort. hij helpt ze nog wel, maar hij is een bedrijfje begonnen in handopfok vogels. maar dat ie enorme bedragen vraagt daar was ik ook al achter gekomen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-24 - 08:03:18

Henk,

Dit is een beslissing die zuiver alleen bij Agabird ligt. Daar heb ik zelf absoluut geen invloed op.

Jan zou, naar aanleiding van de vorige discussie, in overweging nemen dat als het contract afgelopen was, wat het vervolg zou zijn. Zullen we denk ik af moeten wachten.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-24 - 11:03:36

Peter

Ok , bedankt voor de reactie

Henk


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-01-24 - 12:07:00

Hallo,

niet dat ik de betrokken persoon wil verdedigen, maar mij is wel duidelijk dat handopfok wel meer moet kosten dan natuurbroed. 4-5 weken handvoeding kost gewoon geld en in dat licht vind ik alleen de Nobilis prijzen echt belachelijk,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-24 - 13:23:53

Om een goede vergelijking te maken;moet je eigenlijk ook prijzen opvragen bij andere verkopers(winkels) die deze soorten handtam verkopen!

Het ,,handopfokken,, van vogels doet denk ik (bijna) niemand voor niks.

25 euro per week voor het grootbrengen van een vogel schijnt een zeer normaal bedrag te zijn.

Komt er bij de meeste papagaaien soorten toch al snel een 150 euro bij(van 5/6 weken tot zelfstandig)

De prijs zou voor mij, inieder geval niet de belangrijkste reden zijn om niet op zulke verzamelplaatsen van jonge vogels te kopenwink ;)


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-01-24 - 16:52:12

Prijzen van handopfok die hier genoemd worden zijn ongeveer het dubbele van wat je er redelijkerwijze voor zou moeten betalen, vb. ara nobilis 350-375, bont boertje 125-150 enz. Het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-01-24 - 17:45:46

Maarja hij er wel 3 maand voor moeten leren. laugh :Dlaugh :D

Henk


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-24 - 19:32:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja en wel in spanje dat mag wat koste en ik vind als je een vogel neemt die net uit het nest is en je besteed er een beetje aandacht aan dan krijg je hem makkelijk hand tam voor veel minder geld mij moeder heeft er eentje van mij gehad en die zij alle worden die mij moeder zij maar ja hij was zo tam dat toen mijn moeder ging zitten tja toen was ie geplet zo tam was ie


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-24 - 21:42:39

Paccie

Was zeker een sla vink.

wink ;)wink ;)wink ;)razz :p


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-24 - 22:29:00

toen wel ja arme beest



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede