Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Overleden jong van mijn grijsjes. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Overleden jong van mijn grijsjes.
leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-01-27 - 11:22:54

Mijn eerste nestje van de grijze,en helaas het eerste ei wat uit is gekomen,het jong overleden.
Weet iemand hoe dat kan komen?
Ik heb ze niet gestoord,behalve vandaag dan,vanwege het kabaal wat uit het blok kwam.
Ik heb het overleden jong er uit gehaald,en het ziet er volgens mijn goed uit.
Gaarne wat reacties hier op.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-01-27 - 12:24:03

Dat kan heel veel oorzaken hebben. Kun je wat meer vertellen over: hoe oud was het jong, hoe oud is het koppel, is een van beide ouders handopfok of erg tam, wat geef je ze te eten, hoeveel eieren heb je in het blok liggen, hoe vochtig is het in je kweekruimte en alles wat noemenswaardig is.

Er zijn zoveel aanwijsbare dingen die mis kunnen gaan, en het blijft altijd een gok. Maar hoe meer info je geeft, hoe meer reakties er zullen volgen, en hoe beter je voor je zelf een conclusie kan trekken.

Het kan ook iets heel eenvoudigs zijn, bv onervaren ouders. Dan loop je kans dat de eerste en tweede nesten mis gaan waarna de ouders al lerendewijs steeds een stapje verder komen.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-01-27 - 12:30:28

Hallo Rogert,Het koppel is 6 jaar jong,het jong is vandaag of gister geboren.Vogels zijn niet tam,eerder schuw.Er liggen nu nog twee eieren in het blok.De luchtvochtigheid is 49 %,en er staat op het blok nog een schaaltje met water.Ze eten papegaaien voer van witte molen de premium plus.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-01-27 - 12:34:25

En de vogels krijgen hier ook veel vers fruit en groenten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-27 - 12:36:07

happy :)En Eivoer eten ze dat ook?

MVG Rene


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-01-27 - 12:43:50

Ja,op 4 delen voer 1 deel eivoer.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-01-27 - 14:34:11

Ik denk dat je jammer genoeg gewoonweg pech hebt. Het klinkt allemaal goed. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de ouders gewoonweg nog ervaring moeten op doen, of dat het te droog is geweest in de nestkast waardoor het jong veel energie heeft verspeeld aan het uit het ei komen.

Ik zou geduld hebben en hopen dat het goed komt. Tevens zou ik voorlopig geen nestcontrole uitvoeren om te voorkomen dat de ouders in paniek de volgende jongen dood trappen.

Dieren houden geeft veel vreugde, maar er zijn ook teleurstellingen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-01-27 - 17:16:10

Helaas is dit weer z'n vraag waar de leden geen antwoord op kunnen geven.
sorry dat ik het zeg!!
Er zijn zoveel vaktoren het jong kan al zwak zijn geweest en niet levensvatbaar.
Maar als je zeker wilt zijn van de doodsoorzaak zou u toch naar een dierenarts moeten gaan voor sektie

gr Jan


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-28 - 09:05:21

er zijn zeker zeer veel dingen die hier aan meespelen.
ik heb al een keer een nest verloren omdat per ongeluk een verkeerde soort eivoer aan ze heb gegeven. ze namen dit niet op en hebben de jongen gewoon dood laten gaan.
en ik was er uiteraard weer te laat bij om ze te redden.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-28 - 09:12:55

en wat ook heel belangrijk is , je mag niets in het hok veranderen. het zijn enorme gewoonte dieren, en zijn zeer terug houdend tegen alles wat vreemd is. als je bijv, gewoon de zit stokken vernieuwd dan moet je in iedergeval een oude stok laten hangen. het kan dagen duren voor ze op de nieuwe stok gaan zitten.
dit is niet bij iedere grijze gelijk natuurlijk, maar ik heb 4 koppels en deze vertonen allen het zelfde gedrag. het komt er gewoon op neer dat als het zo in ze op komt dan laten ze de jongen gewoon keihard dood gaan.

groeten bert


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-01-28 - 21:11:02

Allemaal bedankt voor de reacties.razz :p


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-02-06 - 10:30:56

Het tweede ei is nu een week geleden uitgekomen,en met dit kuiken gaat het prima.
Het ei wat er nog in lag is nu door de pop aan de kant geschoven(inmiddels verwijderd)Het jong groeit als kool.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-02-07 - 10:44:16

gelukkig ik hoop dat alles goed zal blijven gaan !



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede