Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vetbollen in de volière ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vetbollen in de volière ?
timbo
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-01-29 - 09:29:13

hoi,

Is het gebruikelijk de vogels (europese) in de volière in de winter te voorzien van vetbollen ? (vetvoorziening tegen vriestemperaturen) Of is dit eerder af te raden ?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-29 - 11:18:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Timbo, welkom bij VA.
Ik denk niet dat je dat moet doen, de situatie in de voliere is immers compleet anders dan in de natuur.

In de natuur is er een tekort aan voedsel en zullen vetbollen oid een welkome aanvulling zijn aan het ransoen. Hun vetreserves lopen namelijk in de winter terug door voedselgebrek.

In de voliere is echter voldoende zaad of eivoer aanwezig. Hierdoor bouwen en behouden vogels genoeg vetreserves.

Vogels in de voliere behoeven minder te vliegen en te bewegen voor hun dagelijkse kost, in de natuur is dat veel meer, daarom is de behoefte aan hoogwaardige brandstoffen groter.

Oja, een andere goede reden om het niet te doen is dat je vogels anders wellicht vet uit de winter komen.

Kweken in het voorjaar met vette vogels zal
immers ook niet meevallen
Gert


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-24 - 21:34:14

hallo,
ik zou dit ook niet doen...In het eten zit toch genoeg vet...
mvg,
nick


Desire
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-31 - 16:34:54

wat moet je de vogels in de voliere nog meer geven naast zaad en eivoer en trosgiers in de winter..?


tingeling
Website Member
Posts :34

Website Member
2006-05-31 - 17:15:19

ja timbo ik doe dit dus wel!! en kweek met majoorputters zwartkopsijs [magelaansijs] de vogels hebben dan tog iets extra s en vervelen zig niet ze eten de bol helemaal op vooral de putters kunnen er niet vanaf blijven. gr janne


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-31 - 21:07:53

Hallo Timbo!
In de buitenvoliere, waar mijn kanaries in weer en wind zitten,heb ik zeker als de vorst wat langer aanhield,wel eens een vetbol opgehangen.
Of dit gebruikelijk is weet ik niet.Ik heb nooit vette vogels.Maar ja, overdaad schaadt.
Vr.groeten van
Antoni













Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede