Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vechten van kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vechten van kwartels
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-01-30 - 16:04:49 send message to Stieneke

Ik heb 3 chinese kwartels in de buitenvoliere. 1 man met 2 hennen. Nooit geen problemen gehad, tot een paar dagen geleden. 1 hen wordt constant aangevallen door de man en soms door de hen.
Waarom zouden ze dat doen???


titus
Oud Lid
Posts :33

Oud Lid
2006-01-30 - 17:49:13 send message to titus

misschien een mannetje geworden


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-30 - 17:53:19 send message to Niltava

Omdat ze samen willen zijnhappy :)
Veelal wordt gezegd meer hennen bij een haan te plaatsen omdat sommige hanen (oa.door kweek via de broedmachine, en beperkt leefoppervlak) fel zijn en zo hun driftn kunnen spreiden over meerdere hennen.
Maar eigenlijk zijn ze vrij monogaam ingesteld.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-01-31 - 08:54:42 send message to Stieneke

Het blijkt trouwens dat ze door de hen wordt aangevallen.
Ze leven al 2 jr samen en probeer te begrijpen waarom ze nu dan wordt aangevallen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-31 - 09:17:26 send message to Niltava

quote
Het blijkt trouwens dat ze door de hen wordt aangevallen.


quote
Omdat ze samen willen zijn.
Maar eigenlijk zijn ze vrij monogaam ingesteld.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-01-31 - 09:54:38 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de Chinese dwergkwartel is als een van de weinige kwartelsoorten MONOGAAM.
Dat houdt in dat deze vogels van nature dus per paar leven!


Daarnaast hebben deze vogels, in tegenstelling tot hetgeen je vaak in de praktijk ziet, minimaal een vierkante meter ruimte nodig!

Verder houden ze van enige dekking in de vorm van lage beplanting.

Deze fraaie kwarteltjes worden niet zelden gebruikt als afval/voerresten opruimers op de volièrebodem. Dit is niet voldoende!
Behalve zaden eten ze ook wat fruit en insekten.

Ik denk dat slechts weinig vogelhouders kunnen tegenspreken dat het een van de leukste momenten in de vogelhobby is, wanneer een stelletje van deze kwarteltjes met hun kuikens door je volière scharrelen!

succes!





lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-01-31 - 16:22:49 send message to lennard

bij mij zit er nu eentje met 8 eitjes in de volierehappy :)


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-02-04 - 12:12:39 send message to Toine84

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jaren geleden heb ik Chinese dwergkwartels gehad die voortreffelijk broedden. Een mooi nestje met een hoop eitjes. Het enige nadeel was dat er altijd maar 2-4 kuikens uitkwamen maar verder ging het altijd perfect. Ik hield ze ook altijd in een groepje (zo'n 8 stuks, haantjes/hennetjes gemengd) en van agressiviteit heb ik gelukkig nooit wat gemerkt.

Nu even een vraag, ik heb Japanse kwartels maar deze zijn zo ontzettend schuw, ik vind het echt sneu. Bij de vorige eigenaar waren ze ontzettend tam, maar hier vliegen ze iedere keer als een raket tegen het dak als ik alleen maar bij de volière kom kijken. Tot bloedens toe.. Ze zijn echt heel erg bang. Ze hebben een nachthok en wat schuilmogelijkheden in de vorm van dakpannen e.d. Ik moet wel zeggen dat ze de hele dag in het nachthok zitten. Heel soms zie ik ze buiten lopen, maar dan alleen maar als ik door het raam kijk. Ik heb ze ook al meelwormen voorgeschoteld maar als ik erbij sta kijken ze er niet naar. De volgende dag is altijd wel het bakje leeg dus ze zullen ze ongetwijfeld wel eten.
Ik vind het zo vreemd aangezien Japanse kwartels toch wel bekend staan als rustige dieren. Ik zie hier ook geen broedresultaten van komen. Wie weet hoe ik mijn kwartels wat rustiger krijg en waar dit nou aan kan liggen dat ze zo extreem bang zijn. Mijn dwergkwartels en kuifkwartels waren altijd rustig en heb ik nooit van angst omhoog zien vliegen.


Phil
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-02-06 - 19:33:03 send message to Phil

Ik heb ook 3 Ch dwergkwartels in mijn voliere zitten en die zijn ook een paar dagen geleden ruzie beginnen maken. Pas gisteren heb ik gemerkt waarom ze waarschijnlijk ruzie maakten. In een hoekje van de binnenvoliere (niet afgedekt) lag een kwartel-ei. Terwijl ik er stond op te kijken heeft één van de hennetjes er een gat in geprikt. Ik weet wel niet of het de eigenares van het ei was, maar ik vermoed van niet. Is dit een normale reactie?


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-02-10 - 23:23:00 send message to Stieneke

Ik heb niet meegemaakt dat ze de eieren kapot maakte.

Bij mij is het probleem van vechten inmiddels opgelost. Ik heb het hennetje wat gepikt werd apart gehouden maar ze konden mekaar wel zien. Na een week weer losgelaten en ze wordt nu weer gewoon geaccepteerd. Hou het wel dagelijks in de gaten of ze dr ook met rustlaten.


Roy Gommans
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-02-11 - 19:21:20 send message to Roy Gommans

Mijn kwartels waren op het begin ook zo schuw,
je moet ze heel rustig benaderen en ze lewvend of diepvriesvoer uit de hand proberen te geven als je het iedere dag probeert komen ze vanzelf een keer eten (tenminste bij mij is het zo gelukt!!er zijn natuurlijk ook uitzonderingen!!)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede