Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lories op pellets? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lories op pellets?
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-01-31 - 22:34:18 send message to hjvdlindehof

hallo allemaal
vorige week heb ik een koppel lories van de blauwe bergen gekocht welke op pellets van pretty bird zaten
wie heeft er ervaring met lories op pellets en wat zou je erbij kunnen voeren [geen pap]misschien vruchten pate van witte molen?
graag jullie reactie


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-01-31 - 23:03:40 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik hoop dat deze vraag niet serieus bedoeld is!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-01-31 - 23:57:30 send message to Wickingh

Hai Rupi,

ik denk van wel, ennuh er zijn weldegelijk pellets speciaal voor lori's.
Alleen of het echt goed voor ze is betwijfel ik,

mvg Frank

Ps maar dat is gelijk erg off-topic.
Ik zou gewoon lorivoer aanschaffen en de dunne poep voor lief nemen ,maar ik denk dat Gert hier een zinniger antwoord op kan geven


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-01 - 00:21:20 send message to dooren

Ik heb even vlug een oude forum over loris en pellets opgezocht.

Niet dat ik geen direct antwoord wil geven, maar in herhaling vallen is ook zoiets.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=941&recordnum=0

Gert


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-01 - 23:00:08 send message to hjvdlindehof

deze vraag is zeker wel serieus bedoeld
waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan
in de vrije natuur eten lories ook geen loripap
en als er nou een speciale pellet voor loris is,waarom zou dat dan niet goed wezen


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-02-01 - 23:52:59 send message to Toine84

Eten ze in de vrije natuur pellets dan? :rolleyes:


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-02-02 - 01:01:11 send message to MrandMrsSwift

Haha, die is wel goed.

Als je het beste voor je vogels wil, dan maakt dat extra schoonmaken ook niet uit. Zolang ze er maar happy bijzitten, vrolijk en goed in de veren.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-02 - 18:54:58 send message to hjvdlindehof

dat bedoel ik nou!!!!!!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-02-02 - 19:28:25 send message to Hawkeye_NL

Ik heb zelf een groenstaart lori. Ook deze heb ik al vanaf het begin op pellet zitten.
Ik heb de vogel in huis.
Ze is verder gek op fruit en groente. Als ze de kans krijgt neemt ze ook wel een paar korrels graan uit de bakjes van de andere vogels.
Mijn vogel ziet er verder zeer goed uit en is kern gezond!

Ik ken meer mensen die hun vogels al heel lang op pellet hebben zitten. Ik heb nog geen enkele negatieve reactie erover gehoort anders dan van kwekers! Overigens schijnen alleen de trichoglossus soorten op pellet goed te kunnen leven. Voor andere soorten word ook door de mensen die het hebben geprobeert al snel geadviseerd om weer lori pap te voeren.

Erwin


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2006-02-02 - 23:43:25 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook ik voer mijn koppels blauwe bergen deze prettybird pellet, ik ga niet in op; of het goed of slecht is. Ik kijk naar conditie broedresultaat en activiteit, bestudeer je vogel.
mijn lories pakken een korreltje en weken dat netjes in water dit wordt pap voila,
natuurlijk geef ik elke dag afwisselend fruit. en als er jongen zijn krijgen ze vruchtenpaté als extra voor de jongen.
Ideaal en ik kweek bij het leven.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-03 - 09:25:24 send message to dooren

Ik denk (zoals ik pas een andere discussie had gezien op VA) dat er in het algemeen door veel mensen te veel gekeken wordt naar voedingsmiddelen ipv voedingsstoffen. Hierin wordt dan ook meteen de grootste fout begaan.

De discussie pellet/pap is niet zo interessant, want dan praten we alleen of de vogels het eten.
Als ze het eten opeten dan krijgen ze de voedingsstoffen binnen die door de fabrikant zijn berekend.

Dus weinig nieuws want er zijn meerdere wegen de van A naar Z gaan, bij voeding kan dit op zeer veel manieren. De dagelijkse energiebehoeften kan een vogel zelf bepalen door de hoeveelheid op te nemen voer, echter wat is de beste manier. Het zegt weinig over de voedingswaarde van het soort eiwit oid.

Laat is het zo stellen, een slecht samengesteld eigen loripap is slechter dan een goede pellet voor een lori.

Andersom ook, een goede loripap, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten stuifmeelkorrels en honing + nog wat belangrijke zaken kan beter zijn dan een pellet.

Fruit behoeft niet meer dan 10-20% te worden gegeven omdat dit bij loris in de natuur niet meer is. Het pollen en honingbestanddeel is 80% in de natuur.

Ik zelf ben dus voorstander om het zo natuurlijk mogelijk te geven, dus met veel stuifmeelkorrels en honing/druivesuiker. Of dit in een droge vorm gebeurt of natte maakt in wezen weinig uit.

Ik kies dus voor loripap omdat stuifmeelkorrels
en honing daarin goed oplosbaar zijn, het schoonmaakwerk neem ik voor lief.

De stuifmeel wordt dan vermengd met nectar zoals een lori ze uit een bloem likt met zijn penseelachtige tong bezet met papillen.

De tong van een lori bezet met papillen zegt ons dat het exclusief stuifmeel en nectareters zijn, grote kolibries zou je ze mogen noemen.

Maar ik wil best geloven dat fabrikanten kolibries op pellets willen zetten, maar dat zouden we ongeloofwaardig en raar vinden, (denk ik)

Voedingsmiddelen en voedingsstoffen haal ze niet door elkaar.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede