Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handtam keer import Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : handtam keer import
bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-01 - 21:03:41 send message to bert1974

ik heb een koppel grijze roodstaarten zitten.
de man is een import die al vele jaren in nederland is. hij is wel afstandelijk maar krijst niet en gaat ook niet vluchten als je binnen komt.
de pop is een handtamme van 7 jaar oud nu heeft de pop, als ik in het hok ben alleen maar oog voor mij. ze kijkt dan totaal niet naar de man om.
is hier dan wel mee te kweken. ik zoek eingelijk naar mensen die het zelfde hebben.ik bedoel dan niet zo zeer de zelfde vogels, maar meer de combinatie tussen import en handtam.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-02-01 - 21:18:15 send message to Wickingh

Hai Bert,

ik ben ook benieuwd, ik heb een natuurbroed edelpop en een handopfok man zitten .
Net sinds een paar dagen een eitje bij, maar afwachten of de man die volledig mak is bevrucht heeft,

mvg Frank


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-02-01 - 22:59:14 send message to rupicola

Bert,

ik denk dat het in deze situatie raadzaam is om geleidelijk het contact tussen verzorger en handtamme vogel af te bouwen. De pop zal dan, mits het verder natuurlijk wel klikt tussen beide vogels, steeds meer zijn aangewezen op de man en daarom ook toenadering gaan zoeken.

Dit proces kan wel enige tijd vergen, maar iedere papegaaienkweker weet dat geduld zo'n beetje de schoonste zaak in de vogelhobby is! wink ;)

In hoeverre deze vogels samen in staat zijn om daadwerkelijk voor nakomelingen te zorgen hangt uiteraard van veel meer zaken af.

succes!


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-02-02 - 10:23:57 send message to dun grijzeroodstaart

hallo bert

tja ik kan wel zeggen dat ik in dezelfde situatie zit .

ik heb een pop handtam van januari 2001 of 2002 is me even ontschoten , maar goed ik heb er vorig jaar een man bij gehad en dat was afzien voor mij en de pop , dus dat heb ik niet lang volgehouden ze at niet meer etc etc .
maar nu een maand of 5 heb ik een wat oudere niet tamme man bij haar zitten [ niet mooi in de veren en vind het maar een zielige heb hem ook uit medelijden gekocht bij iemand uit zeeland ]
maar ik mag ze3ggen de eerste maanden aten ze niet samen en was ze er een beetje bang van , maar nu een maand of wat gaat het eigenlijk best goed alleen het is niet met als met de andere koppels kroelen enzovoorts .
en als ik in de vlucht kom , dan komt ze meteen kroelen met me ..
maar goed ik ben allang blij dat ze niet alleen zit en samen eten !
maar of het ooit beter zal gaan klikken ik weet het niet ze tonen nog geen interesse in mekaar , kan ook over een paar jaar veranderen omdat ze nog een beetje jong is maar goed ik verwacht er maar niet veel van ..!!




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede