Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweekschema Engelse en andere parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweekschema Engelse en andere parkieten
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-16 - 19:56:14 send message to Chow

Hoi,

Ik ben nieuwsgierig hoe andere kwekers hun kweek organiseren. Wanneer gaan de koppels de broedkooien in, zijn de poppen en de mannen voordien gescheiden en waarom wel of niet. Gaan de jongen eerst apart of gelijk bij de rest en waarom wel of niet. Na hoeveel weken wordt er bekeken welke jongen blijven en welke weg gaan. Ik heb er wel een idee van maar ben nieuwsgierig naar hoe anderen het doen..


Leertje
Website Member
Posts :23

Website Member
2006-02-17 - 09:26:20 send message to Leertje

Dus je hebt koppels samen in een voliere? Ik heb buiten een voliere en heb daar 3 koppeltjes grasparkieten in. Bij mij pak ik de jongen weg na zes weken en zet ze appart in een kweekkooi.Als ik zie dat er een bij is met mooie kleuren dan houdt ik die en doe ik hem koppelen met een mooie van een ander nest. En de jongen die over blijven zet ik per koppel appart in een kweekkooi. Maar mijn koppeltjes gaan niet in een kweekkooi om daar eitjes te leggen.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-02-17 - 09:48:48 send message to Lori-lover

Alles zit buiten het kweekseizoen bij mij bij elkaar in een grote buitenvoliere van een meter of 10. Tijdens het broiedseizoen, wat pas in maart begint omdat ik nou eenmaal vanwege mijn gezondheid buiten moet kweken, Kooi ik ze op in broedkisten, geselecteerd op kleur, veertype en andere eigenschappen. "2 weken nadat de jongen zi8jn uitgevlogen eten ze meestal wel zelfstandig en gaan ze een "jongenvlucht" in waar allemaal jongen vliegen met een paar "oude"mannen erbij die geheel vrijwillig de jongen vanalles leren en soms ook nog wat bijvoeren. Pas als ze bijna een half jaar oud zijn ga ik uitselecteren; ik vind nl dat ik er dan pas een redelijk oordeel over kan geven.
Groeten van Ad


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-17 - 10:20:16 send message to nick vdb

hallo,
ik zet mijn grasparkieten ongeveer begin maart in de broedkooien.ze worden niet gescheiden
mvg nick



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede