Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelgriep 2006, - Afschermen, ophokken
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-22 - 05:41:35 send message to bert1974

ze moeten gewoon de medicamenten gaan verstrekken. als hiermee alles word opgelost teminste.
ik vind het idioot dat dit eerst door de eu moet worden besloten.
laat ze die hele eu maar eens opdoeken, dan zijn we teminste weer baas in eigen land.

ik ben nederlander geen europiaan.

groeten bert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-02-22 - 09:34:56 send message to Niltava

We verdienen allemaal van de export. Dat deden we allang voordat de EU bestond.
Volgens mij is er geen manier meer om onder vaccinatie te ontkomen. De trekvogels zijn nu inmiddels hier en trekken straks verder. Ze hebben dan mogelijk vogels in al de landen op hun trekroute kunnen besmetten. De landen hebben dus in potentie het vogelgriepvirus onder zich. Dus de kans op besmetting blijft. En vroeger of later komt het ook op een bedrijf of bij de hobbykwekers.
Aangezien de vogels van overal, wel in contact komen met vogels elders lijkt me het een kwestie van tijd of ook de Uk, VS etc hebben het ook en kunnen we vaccineren.
Voor die tijd houden de exporterende(en importerende) landen de schijn op dat het te bedwingen is.
Daar was nog een mogelijkheid op toen het tot een gedeelte van Azië beperkt was gebleven.


Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-22 - 17:18:16 send message to Eddykuipers

Laten we het wel bij het onderwerp houden,
ik heb inmiddels wel een stuk afdekzeil gebruikt en nog wat doorzichtige golfplaten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-02-22 - 17:47:39 send message to Niltava

quote
Laten we het wel bij het onderwerp houden,
??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-22 - 18:24:21 send message to dooren

Het afdekken is overdreven, je trapt ergens met je klompen in ontlasting van een besmette wilde vogel om vervolgens van geen kwaadbewust het te introduceren in de voliere.

Vogelontlasting komt niet alleen van boven maar wordt ook horizontaal verspreid door derden.

Bovendien zullen vroeg of laat altijd vogels dit virus gaan overleven en resistent worden of wellicht drager voor het leven.

Dan zou je dus de rest van je leven de vogels af moeten schermen met zeilen e.d. Dit komt de gezondheid en welzijn ook niet tengoede.

Dus gewoon enten, en wachten tot een nieuwe variant opduikt. Dan begint het circus weer opnieuw.
Gert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-22 - 20:23:31 send message to bert1974

als je wil afdekken dan zul je ook de zijkanten moeten dicht maken. als een vogel over je hok vliegt, en hij poept dan valt dit niet loodrecht naar beneden. dit zal zijwaarts/schuin naar beneden komen en dan als nog in je voliere liggen.

ik hoop dat dit dicht genoeg bij het onderwerp is.

groeten bert


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-02-23 - 00:33:25 send message to dijkkamp

quote
dit zal zijwaarts/schuin naar beneden komen en dan als nog in je voliere liggen.



quote
ik hoop dat dit dicht genoeg bij het onderwerp is.



alshet binnen ligt in de ren ligt dan is het dicht genoeg bij het onderwerp laugh :D laugh :D laugh :D


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-02-23 - 01:17:43 send message to Pionara.nl

Bert heeft toch gelijk.
Het is toch van de zotte dat een door de nl's democratisch gekozen minister die wil enten eerst aan een buitelandse raad moet gaan vragen of ie dat in zijn eigen land mag doen.
Het hele probleem speelt al ruim een jaar. Nu is er uiteindelijk beslist dat ze mogen enten EN DAN DUURT HET NOG 3 WEKEN VOORDAT ZE ALLE ENTSTOF HEBBEN.
Leg mij dat nou eens uit.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-02-23 - 06:45:51 send message to jani

En wat denken julie dan van onze belgische ministers,Nederland mag vaccineren ,Fankrijk ook en wij Belgen zitten er tussen in,maar gaan nog effen afwachten,tot het kalf verdronken is.
Je moet daarom 5 regeringen hebben.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-02-23 - 11:51:36 send message to ParkietenPeter




Pagina : 1 2
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede