Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Goedkoopste verwarming Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-26 - 13:26:36 send message to meyer

Klopt Peter,
quote
Het enige wat dan over zou blijven is een warme luchtstroming.




Hierdoor zal dus de verwarming 24 uur per dag blijven branden omdat de termostaat toch aan zijn afgestelde temperatuur moet komen.

Groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-26 - 13:40:44 send message to Chow

Ik ben door het afgelopen TT seizoen erg enthousiast geraakt en ga zeer zeker proberen mee te doen. Zodoende ben ik mij langzaam aan het voorbereiden.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-26 - 15:33:30 send message to bert1974

waarom is het hok niet te isoleren dan.
als je gewoon sandwich panelen haalt met pu isolatie er tussen. deze zijn al te krijgen vanaf 3 cm dik. deze hebben een isolatiewaarde die hoger is dan 6 cm tempex.
bekleed hier je wanden en dak maar mee.
als je hier een kachel inzet dan springt hij haast niet aan.
en als het je gaat om het licht dan kun je er altijd een geisoleerd licht koepeltje op zetten.

groeten bert


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-26 - 16:48:06 send message to Chow

Ik ben de handigste klusser van de familie happy :) Hoe zien sandwichpanelen eruit?? Waar haal je een lichtkoepel?? Bovendien zonde van de gaaspanelen van het dak. En sterven de vogels in de zomer niet de moord dan? In principe zitten er dan geen vogels maar het kan voorkomen dat er wellicht nog een koppel laat bezig is.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-26 - 23:08:00 send message to meyer

Chow schrijft,
Isoleren is geen optie.
Het dak is gaaspaneel met golfplaat erop.


Onder die golfplaat loopt in de zomer de temperatuur ook heel snel op.
Door de hele binnenkooi te isoleren hou je in de winter de warmte beter vast en in de zomer zal de temperatuur niet zo snel oplopen.
2 vliegen in één klap.
Deze platen en een lichtkoepel kun je zo tweedehands van het internet afhalen.
Als je iets aan je hobby wil veranderen zal je hem ook aan moeten passen.

Groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-26 - 23:38:48 send message to Chow

Wellicht is het dan voor mij handiger en simpeler om onder de golfplaten plexiglas te monteren. Dan is het dak in ieder geval dicht en daar bovenop dan weer doorzichtig golfplaat. Het blijft tochten overigens omdat in de 1x2 m3 ik naast de stapel broedkooien van 120 breed happy :) er ook nog een nachthok is met gat naar buiten. Zolang ik geen bierbuik kweek blijft dit te doen in die beperkte ruimte happy :) Ik sla er ook het voer nog in op razz :p


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-27 - 05:24:15 send message to bert1974

sandwich panelen dat zijn twee stalen platen met isolatie er tussen.
als je hier een beetje naar zoekt dan zijn ze niet zo heel duur.
er zit bij ons iemand die hier een handel in heeft opgezet dat is jan jp in emmercompascuum.
deze heeft ze in alle soorten en maten.
en een licht koepel kun je bij een dakdekker of een dakdekkers groothandel wel kopen.
deze zijn wel aan de prijs.

groeten bert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-02-27 - 09:22:12 send message to ParkietenPeter

Wanneer je plaat op plaat op plaat gaat monteren moet je ook aan de muizen denken. Die gaan daar natuurlijk tussenin huizen.

Het is en blijft moeilijk. wink ;)



den bierman
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-27 - 11:44:39 send message to den bierman

de beste oplossing is op uw dak isolatieplaten aanbrengen dat geeft een beter effect,ten eerste het isoleert goed,ten tweede u hebt nog een goede verluchting en ten derde het houd in de zomer de zonnestralen van uw plastiekdak zodat het niet te warm wordt,zo heb ik het reeds jaren terug gedaan,en dit met goede resultaten.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-03 - 23:19:42 send message to Chow

Gisteren koppel gekocht en die hebben dus idd last van de kou. Vanavond kachel neer gezet en ze zijn nu een stuk vrolijker. Wel dure oplossing maar ik hoef maar 4 m3 te verwarmen. Ik ga toch voor de oplossing om plexiglas op het dak te lijmen en daarbovenop dan de bestaande golfplaten. Wellicht niet het meest isolerende maar ik heb dan wel optimaal licht.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-03-04 - 01:08:25 send message to meyer

chow dit is weggegooid geld, omdat het bijna niet isoleerd en in de zomer vallen je vogels van hun stok omdat de temperatuur te hoog oploopt.
Denk aan een plantenkas.

Groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-04 - 01:27:32 send message to Chow

Daar heb je wellicht een punt. Maar ik kan ventileren in de zomer als het nodig is. Op dit moment draait er in de ruimte zo'n klein electrisch kacheltje en blijft de temperatuur op zo'n 12-13 graden. Ik zag ook halogeen kachels die minder watt gebruiken. Wellicht is dat wat voor de winter.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-04 - 11:51:27 send message to tonnl

Plexiglas in combinatie met ransparante golfplaten; daar valt niet tegen te ventileren.

Hang nu al een thermometer op en kijk wat een paar uurtjes zon nu al doen... Dat wordt broeien vrees ik. Een paardendekn over de kooi werkt nog beter.
Ton.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-03-04 - 12:15:49 send message to meyer

Chow ik denk toch dat je het hele plan beter kunt vergeten omdat je er totaal niet op ingesteld bent.
Je ruimte is zo beperkt en ongeisoleerd dat je eerst een verbouwing zal moeten doen om aan winterbroed/zomerbroed in je binnenkooi te kunnen beginnen.
Je hebt namelijk twee problemen en dat is als je in de winter verwarmt de warmte er langs alle kanten weer uitvliegt, en als je dan éénmaal aan het broeden zou zijn, niet meer kunt stoppen met verwarmen anders gaan je broedsels en misschien je kweekvogels wel verloren.
Je tweede probleem is de temperatuur welke in de zomer enorm zal oplopen en daar helpt het openzetten van dat kleine deurtje niet aan.
Je dak is van transpirant golfplaat wat het zonlicht goed doorlaat zodat je wel een goede verlichting hebt maar ook de warmte komt op deze manier enorm snel naar binnen en de temperatuur zal hierdoor enorm snel oplopen waardoor ook je zomer broedsels verloren zullen gaan.
Maar als je in je binnenkooi zou willen broeden moet jij dat altijd tussen de koude en de warme perioden doen ander gaat alles verloren.
Of je kooi toch isoleren en dan ook het dak betimmeren met een donkere plaat en isoleren zodat hier de hitte in de zomer niet door naar binnen kan.
Je kunt binnen beter een tl ophangen dat is altijd nog goedkoper dan een kacheltje.

Heb je geen ruimte in huis(bv zolder)om daar je vroege kweek te doen en dan je jonge na de kweek in je voliére te zetten?

Groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-04 - 12:52:53 send message to Chow

Ik snap je argumentatie. Op dit moment kan ik de kleine ruimte echt heel makkelijk warm houden zonder dat de kachel continu aanstaat. Ben het al sinds gisteren en vandaag de hele dag in de gaten aan het houden. Temperatuur blijft constant op 13 graden. Kachel staat dus niet constant aan. De zomer is wellicht wel een probleem. Ik wilde de golfplaten sowieso vervangen en plaats dus reflecterende golfplaten. Dan moet ik idd de ruimte met TL verlichten maar dat is dan maar niet anders. Ik heb gelukkig alle tijd om aan de ruimte te werken en ga er vooralsnog vanuit het wel in orde te krijgen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede