Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volg de Duitsers (Katten ophokken) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


oeda
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-03-07 - 18:07:51

quote
en een vosfillet heb ik nog nooit op mijn bord gehad.

Kat fillet wel dan?????shocked 8O


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-07 - 18:55:51

quote
Een vos aai ik niet elke dag over zijn bol ...

een kat aai je wel oeda, dat bedoeld gould ermee(i.v.m. de vogelgriep)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-07 - 19:04:08

ik bedoel dat een vos vaak prooien en aas versleept en zo het virus verplaatst en dat ik ze dit eerder zie doen dan een kat die eerst daadwerkelijk besmet moet zijn (die staat dan wel indd dichter bij de mens). en ik denk dat als zon vos een bemset dier heeft gevangen ook best langs een pluimvee houder kan gaan en zo de boel besmet. dit zie ik een steenmarter of bunzing ofzo niet doen maar goed das hoe ik het zie! en dat vossen gaar bij de kipjes kome kijke weet ik uit ervaring want tijdens de sneeuw heb ik reintje twee maal mogen aanschouwen

mzzls


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-07 - 19:17:06

quote
dat als zon vos een bemset dier heeft gevangen ook best langs een pluimvee houder kan gaan en zo de boel besmet. dit zie ik een steenmarter of bunzing ofzo niet doen maar goed das hoe ik het zie! en dat vossen gaar bij de kipjes kome kijke weet ik uit ervaring want tijdens

Ten eerste zal dit net zo opgaan voor een bunzing of steenmarter, ten tweede hoort het pluimvee te zijn opgehokt(en altijd achter een degelijke afrastering), ten derde zijn katachtigen bekend als zijnde mogelijke drager. Verder struinen katten aardig wat rond(onderzoek heeft aangetoond zo'n 10 km)en komen ook meer(zeker in deze tijd) meer met andere katten(de dichtheid van katten is nogal hoog) en met meer mensen.


oeda
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-03-07 - 19:57:45

@ Niltava: Het was geen serieuze vraag hoor laugh :D


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-07 - 20:09:02

inderdaad moet pluimvee ogehokt zijn maar een vos komt als ie wil ook wel in de ren. een marter of bunzing sleept niet zo veel met aas als een vos en een bunzig gaat er niet met een gans vandoor een eend zou nog kunne maar dan heb je een flinke bunzing die eten meer muizen en insecten bij mijn weten een vos neemt meerder dieren in een nacht mee en begraaft ze. en van vossen en varkens is ook bekend dat ze drager zijn. en er zijn meer vossen dan bunzings en martes

mvg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-07 - 22:01:50

Denk dat er wel mensen zijn die het niet met je eens zijn betreffende bunzings en kippen.
Bekende verhaal is dat je een bunzing op je erf kunt hebben en dat je nooit last hebt dat hij bij je kippen zit, totdat hij verhuist...
Het verschil zit verder voor mij in het feit dat vos, marterachtigen etc wilde dieren zijn en die hebben het recht om gewoon te leven. Een kat is een huisdier en hoort in huis of een ren, voor boerderijen kun je een uitzondering maken.
En het gaas ed. waarmee we de vogels binnenhouden heeft ook de functie om andere dieren buiten te houden. Dat vergeten sommigen nogal eens.

Merkwaardigerwijs heeft de kat een aparte status(ik heb overigens niets tegen katten), er zijn hier zelfs mensen die van alles over het welzijn van vogels weten te zeggen maar hun kat wel buiten "hun werk" laten doen onder de wilde vogels. Schijnt dan in het belang van het welzijn van de kat zijn, voor mij echter een dubbele moraal.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-07 - 22:32:54

Wellicht off topic, maar raak nooit een levende of dode vos aan zonder beschermende kleding. De vossen zijn grotendeels besmet met de vossenlintworm. De lintworm wordt via de ontlasting uitgescheiden en de vos vindt het heerlijk om zich te wentelen in zijn eigen ontlasting. Veenbessen worden ook graag gegeten door deze vos en alleen al door aanraking met zijn vacht en de besen kunnen de plakkerige eitjes al worden overgebracht op de vruchten.

De vacht kan dus vol zitten met deze eitjes en bij aanraking via de handen zonder bescherming kunnen de eitjes aan de handen plakken. wanneer je daarna iets eet en je handen gebruikt komen de eitjes in het lichaam en tasten de organen aan waardoor er al een groot aantal mensen zijn overleden.

Dus nooit oppakken, de jagers zijn hierover ingelicht.

ruud


Marcel_H
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-03-07 - 22:38:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn kater zit altijd binnen of hij kan in zijn buitenren waarom? Ik vind het niet nodig dat andere last hebben van mijn kat.Word er zelf behoorlijk moe als er weer een kat in mij tuin behoefte doet of de vuilniszakken kapot krabt. Vind het ook nogal een vreemde redenatie dat ik geld zou moeten uitgeven om andermans kat uit MIJN tuin te houden.

Marcel


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 00:29:53

bij ons in de straat leven zeker een 25 katten , als het er al niet meer zijn ..

en ik heb nooit last van andere hun katten en ook nog nooit gehoord dat iemand last heeft van de mijne , maar voor de een ligt de grens van ergeren nou eenmaal lager als voor de ander ...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-08 - 07:05:56

lol nee, alle buren hebben katten en hun eigen kat doet het bij de buren en die hun kat bij de buren etc.

Ben in elk geval blij dat ik steeds meer kattenliefhebbers hier zie die wel hun verantwoording nemen (applausje voor jezelf wink :) )
Als je echt nooit klachten over katten hebt gehoord moet je haast wel ziende blind zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-08 - 08:24:38

Ach het is ook de omgeving waar je woont, mijn katten zijn echt niet binnen te houden (zeker niet met kinderen die deuren open doen) wel serieus geprobeerd, maar ja ze stammen ook direct af van katten die vlakbij een boerderij wonen. Ze lopen dus vrij uit naar binnen en naar buiten, in de praktijk kiezen ze er voor om s'nachts binnen te slapen (liefst op de bank of zo).
Je moet ook niet zo'n absoluut verschil maken tussen dieren in de natuur en de door mensen gehouden dieren. Zeker in Nederland is het verschil niet zo groot...
Klachten over mijn poezen heb ik nog nooit gehad, maar ja, ik zou eigenlijk bijna niet weten wie hier geen kat heeft. De mijne houden wel andere poezen buiten de tuin, bovendien decimeren zij het grote aantal muizen in deze omgeving. En inderdaad ze pakken ook wel eens vogel zoals elke automobilist (ik dus niet) ook nogal eens een egel, vogel, hert, kat, hond of kind pakt.

Overigens, mocht er in Nederland een uitbraak komen, zullen katten in ieder geval in een bepaald gebied ook opgehokt moeten worden. In het draaiboek heb ik gelezen dat zeker bij boerderijen contact van katten met pluimvee en dergelijke vermeden moet worden (lijkt me nogal lastig met de vele (half)verwilderde katten). Ophokken van mijn katten zal lastig zijn, maar ik zal het wel proberen. (overigens hebben ze ook een kattenbak die ze geregeld gebruiken).


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-09 - 19:52:06

inmiddels is de eerste besmette steenmarter gevonden in duitsland op dat ene schiereiland en de duitsers kijken nu naar alle zieke/dode zoogdieren die daar gevonden worden of ze besmet zijn. mvg



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede