Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ik wist het weer beter.......... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ik wist het weer beter..........
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-02 - 23:16:44 send message to Swaas

Laatst nog werd er gezegd dat kakerikies niet zo'n zachtaardige vogels zijn als we denkenshocked 8O
Vorig jaar had ik ze in de gemengde volière zonder problemen, alhoewel..........weinig uitgekomen eiren, wel veel eieren uit de nesten gegooidshocked 8O
Omdat mijn opzet met mijn vogels niet "het kweken" maar wel het plezier van vogels houden is, heb ik er niet bepaald veel achter gezocht en nog minder bij stilgestaan.
Dit jaar zitten ze in een veel grotere volère met minder koppels maar ook veel warmer en beter afgeschermd.
Ik had al in de mot dat de vogels hitsiger werden en de koppels mekaar al goed beginnen te voederen.
De kakerikies spannen de kroon, en de kwartels moeten het ontgelden, ze zijn terug beginnen leggen in nestjes van hooi, maar die worden systematisch overhoop getrokkenen de eieren worden als voetballen gebruikt (zelf gezien gisteren)
Dez morgen lag er een grasparkietje dood sad :(sad :(de bovenkek eraf gebetenangry
En ik zal maar niet gaan zoeken naar de dader, die is me nu wel bekend.
Morgen vliegt er een koppel mooie gele kakerikies hier de deur uitangryangryin de plaats komen een koppel catharina's een koppel roze bourkskes en een nieuw manneke voor mijn grasparkietenmeisjehappy :) die zit er maar triestig bij.
KAKERIKIES...angryangryangry nooit meer (toch niet in een gemengde volière meer)


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-03-02 - 23:38:17 send message to leguaan

Hey,Swaas.
Dit heb ik 2 jaar geleden bij mijn vogels dus ook gezien.Ze hadden het vooral gemunt op de gras parkietjes en de engelse parkieten.Ze vlogen ze dus echt uit de lucht,en op de bodem lekker inpikken op de parkieten.
Succes met de andere vogels.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-03 - 08:21:58 send message to Hawkeye_NL

Het is altijd moeilijk als je ineens beseft dat je lieveling{en} niet altijd even lief zijn.
Helamaal moeilijk is het inderdaad als je ziet dat het koelbloedige killers zijn.

Ik wens je veel sterkte met de nieuwe vogels maar hoop tegelijkertijd dat je nu niet blind de kakeriki's aan zo maar iemand afstaat. Ondanks hun natuurlijke instinct zijn en blijven het namelijk wel heel erg mooie en leuke vogels. Ze verdienen dan ook een goede eigenaar.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-03 - 08:35:45 send message to natasja

he jakkes .. dat lijkt me ook een echte domper ja

en wat betreft een goede baas zoeken da's swaas toch wel toevertrouwd denk ik happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-03 - 08:58:05 send message to Hawkeye_NL

quote
he jakkes .. dat lijkt me ook een echte domper ja

en wat betreft een goede baas zoeken da's swaas toch wel toevertrouwd denk ik


Jawel, is hem ook wel toevertrouwd. Maar het is alleen een hoop die ik uitspreek. wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-03 - 12:12:40 send message to Chow

Als een koppel kakariki's broeds zijn en helemaal als ze een nestkast hebben dan zijn het geen lieverdjes. Kunnen ze niets aan doen en het geld voor veel parkietensoorten. Het beste is toch voordat je vogels aanschaft er eerst eens over te lezen. Dan had je geweten dat je het risico zou lopen dat het mis zou gaan. Kakariki's zijn ongelofelijk leuke vogels waar je enorm veel plezier van kunt hebben maar je moet wel de ruimte hebben om ze te houden en mee te kweken. Om juist die reden heb ik nog maar 1 koppeltje zitten. Zitten overigens op eieren happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-03 - 20:30:09 send message to natasja

ehmz... swaas is toch een zij ? of zit ik nu mis ?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-03 - 22:40:15 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja hoor ik ben een "zij" (heb het net nog ff gechektlaugh :D)
En Chow, ik had maar 1 koppel hoor, speciaal omdat ik had gelezen dat de mannetjes elkaaar te lijf gingen, want daarom had ik vorige maand Yelleke uitgehaald, de dochter van vorig jaar, die was handtam, maar ze flirtte met de vader, die is dus naar een meisje geggan van 12 waar ze binnen in huis nu lekker los zit.
Het koppel is eruit gehaald en vandaag vertrokken naar mijn overbuur, die heeft een grote volière met valken en wil proberen of het daar niet klikt,, hopelijk laten ze de valken met rust, indien ze problemen zouden geven wil hij ze plaatsen in een apparte vlucht en dan alleen, HIJ was zo blij als een kind met zijn "gekregen" koppel, en ik.....blij dat ze goed terecht komen, en ik kan ze nog altijd zien als ik wilhappy :) Vind het wel zonde dat ze weggingen, het waren prachtige felle gele met rood voorhoofd, maar ik heb al 4 volières staan, en ik denk dat ik tegenstand ge krijgen als ik NU nog een nieuwe bijzet, de 2 laatsten staan nog niet helemaal opgesteld razz :prazz :prazz :p


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-03 - 23:16:00 send message to Chow

Ok, Swaas is een "zij". Had dat in het snelle typen even niet in de gaten happy :)


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2006-03-12 - 10:27:02 send message to sannie

Ik ben wel benieuwd wat ervaringen van anderen hiermee zijn.
Ik zou nl graag enkele kakarikis in mijn voliere bij de grasjes en bourkes hebben maar absoluut niet als het een gevaar voor mijn grasjes en bourkes gaat zijn.
Mijn gevoel zegt op het moment het risico niet te nemen maar ik ben nog niet helemaal zeker.
Er komt bij mij in de voliere geen gelegenheid voor broeden/kweken.
Nog andere ervaringen (zowel positief als negatief)?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 272 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede