Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diamant duif Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Diamant duif
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-03-04 - 12:35:42 send message to abo26

Wij hebben de 4 jongen van vorig jaar nog bij het oude paar diamantduiven in de voilere zitten.
Nu zit het oude vrouwtje weer op het nest maar er liggen nu 3 eieren onder. Kan een diamantduif ook een nest van 3 hebben of is het waarschijnlijk dat er een ei van een dochter bij zit?


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2006-03-04 - 12:43:32 send message to clearwing

Grappig om dit nu te lezen, ik had het zelf nog nooit meegemaakt. Maar afgelopen week had ik ook ineens 2 nesten, één met 3 eieren en één met 4 eieren. Normaal gesproken hoort zo'n duifje natuurlijk maar 2 eieren te leggen. Dus als er nog meer mensen zijn die dit kennen. Ik denk zelf niet dat de moederduivin dochter toe zal staan in hetzelfde nest eieren te leggen maar misschien zijn er mensen met andere ideëen. Ook ik heb de jongen van afgelopen seizoen nog bij de ouders zitten.

Groeten Arjan


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-03-04 - 13:28:26 send message to Toine84

Het kán voorkomen dat een diamantduifje 3 eitjes legt. Dit gebeurt echter niet vaak dus de kans lijkt me groter dat één van de andere diamantduifjes er een eitje bij heeft gelegd. Ik wil je wel aanraden een eitje weg te nemen, want als ze alledrie uitkomen gaat er zeker één dood. De duifjes kunnen het namelijk niet opbrengen om voor meer dan twee jongen te zorgen.

Groetjes Toine


abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-03-04 - 16:20:13 send message to abo26

Het 3e ei is inmiddels door de duiven uit het nest gegooid. In totaal heb ik nu al 3 duiven op dit nest zien broeden. De oude moeder, de dochter en een man. Ik ben benieuwd wat dit wordt.


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2006-03-04 - 16:25:22 send message to clearwing

Ook bij mij hebben de duifjes al één ei "gesloopt" en weggegooid.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede