Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ik erger mij enorm... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ik erger mij enorm...
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-05 - 03:17:16 send message to zebraonline

Ik erger mij enorm aan de baby papegaaien en parkieten die te koop worden aangeboden...nog vogels die gevoederd worden met de hand...
Het wordt tijd dat er hieromtrend een wetgeving komt die zulke praktijken verbied...


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 06:53:21 send message to bert1974

in de eerste plaats hebben we dit onderwerp al heel vaak besproken. en in de tweede plaats is een algeheel verbod niet mogelijk.
moet je dan als de pop sterft de jongen ook maar dood laten gaan. of als de ouders stoppen met voeren. er mogen best regels voor komen maar een algeheel verbod vind ik te ver gaan. ik heb zelf grijze roodstaarten en deze kunnen om het minste of geringste zo de jongen in de steek laten.

groeten bert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-05 - 08:51:09 send message to ParkietenPeter

Ergeren is zo enorm slecht voor je hart.
Ik zou het niet doen.

Dit is inderdaad een eeuwen oud probleem wat neit op te lossen is.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3824
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3621
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3024
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2843

Zomaar enkele, ...


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-05 - 09:13:40 send message to molineti

Quote
-------------------------------------------------
Het wordt tijd dat er hieromtrend een wetgeving komt die zulke praktijken verbied...
------------------------------------------------

In de papageien stond een tijdje terug dat men daar in Oostenrijk mee doende is.

De eisen die daarin gesteld werden maakten het voor vele onmogelijk om nog vogels te kweken(vooral over huisvesting)

Geloof niet dat er veel kwekers op z on wet zitten te wachten.

Persoonlijk vind ik dat er best wat eisen gesteld mogen worden,in het belang van de vogelshappy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 09:20:52 send message to bert1974

dat er regels aan worden gesteld is ook niet verkeert ik vind het ook idioot dat je nu alle soorten vogels kunt kopen voor hand opfok.
als je bv een pennant rossela neemt deze moet vliegen dit is geen klauteraar dat zijn geen vogels voor in huis. dat weet een kweker wel maar de gewone man die een vogeltje in huis wil weet dat niet.en daar mag van mij rustig een verbod op komen.

groeten bert


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 09:29:23 send message to bert1974

en daar komt nog bij als er nou eens fatsoenlijke prijzen voor de jonge papegaaien werden betaald dan zou de hand opfok al een stuk minder worden.
want mijn ervaring met grijze roodstaarten is dat ik ze voor groot geld moet kopen en als ik dan jongen heb dan kan ik er kleingeld voor krijgen. als je voor de zelfde vogel gewoon bijna het dubbele krijgt als je ze een paar weken eerder verkoopt dan kan ik me best voorstellen dat dit steeds meer voorkomt.
en dat zal denk ik wel bij de meeste soorten papegaaien zo zijn.

groeten bert


den bierman
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-03-05 - 10:03:52 send message to den bierman

waneer ga je met je moeial eens stoppen waar je
geen kennis van hebd? ik verzamel geen postzegels
maar bemoei me niet met de mensen die dat wel doen. waarom altijd olie op het vuur?
moet nu elke werkmensen hobby stoppen?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-05 - 10:46:26 send message to Niltava

papegaaiekwekers werkmensen??
Werkmensen, mensen die papegaaien in kleine hokjes stoppen hebben er verstand van???
Vreemde conclussie, dat geldt dan zeker ook voor de broodfokkers van honden etc. etc hetgeen allang aangepakt wordt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-05 - 13:50:46 send message to johanblok

quote

n de papageien stond een tijdje terug dat men daar in Oostenrijk mee doende is.

De eisen die daarin gesteld werden maakten het voor vele onmogelijk om nog vogels te kweken(vooral over huisvesting)

Geloof niet dat er veel kwekers op z on wet zitten te wachten.


Tenzij de eisen exorbitant zijn, vindt ik dit een goede ontwikkeling. Inderdaad zullen veel kwekers dan hun wijze van houden drastisch moeten aanpassen of er geheel mee stoppen. Mijns inziens is dit alleen maar toe te juichen.

Wat betreft verkoop van jongen: het is fantastisch is om je jonge vogels zelf ouder te zien worden. Als ik geen plek meer voor mijn jongen heb omdat ik ze niet mijn manier kwijt kan (dus niet naar handopfok/huiskamer/winkel/handel), dan blijven ze rustig zitten, en mogen de ouders voorlopig niet meer broeden.
Het heeft geen enkele zin om vogels te blijven kweken voor opvangcentra en handel.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-05 - 14:39:06 send message to zebraonline

Ik heb het wel over de commerciële achtergrond die bij velen meespeeld...als de ouders de jongen niet voederen(een noodsituatie) dan mag het...maar niet om commerciële redenen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-05 - 15:14:50 send message to bert1974

als je de vogels ook niet meer in de handel mag verkopen zullen er een heleboel mensen geen vogels meer kunnen kopen. ik vind het onzin om dat ook te gaan verbieden er zijn net zoveel goede handelaren als slechte.
en als er geen handelaren waren dan krijg je een overschot aan jonge vogels je hebt ze nodig dit kan gewoon niet anders.
want zoals jij dat graag wil johan dat is een ideaal wat nooit zal gebeuren het is een goed streven, maar dat zal nooit gebeuren.niet zolang er zoveel geld in om gaat teminste.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-05 - 21:50:29 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je hoeft van mij handel ook niet te verbieden, maar wel minimumnormen voor de wijze van houden opstellen en handhaven. Bijvoorbeeld minimaal 1x2x2m voor een papegaai ter grootte van een venezuela maakt handel al snel een stuk minder lucratief en tevens wat minder slecht voor het welzijn van de papegaai.
Verder is het voor mij gewoon een persoonlijke keuze dat ik mijn jongen niet aan handelaren kwijt wil, omdat ik weet wat voor lange lijdensweg veel van deze vogels dan tegemoet gaan. Om nog maar niet te spreken over besmettingsrisico's die nadelig zijn voor zowel de vogel als de uiteindelijke koper.

Voor mij valt onder de definitie van hobby ook: 'ze moeten niet weg, maar ze mogen weg als er een goede gegadigde is'. De hobby van dieren houden moet voor mij niet een half bedrijfje worden, wat bij papegaaien (vanwege de verzamelaarswoede en drang naar zeldzame en dure soorten) al snel het geval dreigt te worden.

Overigens, kittens en puppys mogen niet onder een bepaalde leeftijd verkocht worden, dat zou voor papegaaien ook wel eens mogen gaan gelden.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-05 - 22:38:41 send message to molineti

Over olie op het vuur gesproken!
Quote
-------------------------------------------------
waneer ga je met je moeial eens stoppen waar je
geen kennis van hebd?
------------------------------------------------
Waarover en over wie heb je het eigenlijk!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-03-05 - 23:21:15 send message to Wickingh

Hai Rene,

ik ben met je eens dat dit geen manier van discusseren is.

Maar uh ik doe ook aan handvoeding en ik zie er geen kwaad in.
Ook verkoop ik papegaaien en vraag er een redelijke prijs voor om mijn hobby te kunnen bekostigen.
Ook zie ik er geen kwaad in als ik er eens iets aan overhoud, ik neem ook financiele risico's.

papegaaien moeten wel kwaliteit van leven hebben, maar we moeten ook niet overdrijven vind ik en met ons vingertje naar anderen wijzen.
Is het erg als sommige kwekers ook commerciele motieven hebben?

Wat ik wel kwalijk vind , dat er nog steeds genoeg kwekers zijn die handelaren als Dennis ,blijven bevoorraden omdat hij goed geld geeft en niet moeilijk doet,

mvg Frank


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-03-05 - 23:40:21 send message to Jacqueline

happy :)

Dit is een onderwerp dat al menigmaal is besproken en beschreven, zoals de getoonde topic's al laten zien.

Het afgeven van niet zelfstandige baby vogels van welke soort dan ook, zou zeker verboden moeten worden.

Maar ken je deze al.

Een papegaai aanbieden van 6 maanden oud natuurbroed, bij de ouders tot deze leeftijd in de kooi verbleven, alzijnde handtam.
De koper gaat erop in, en gaat de papegaai ophalen, gelukkig beet de 6 maanden oude papegaai de stukken uit de handen van de eigenaar, toch niet echt tam he, nee laat maar ik ga wel opzoek naar een andere, was het antwoord van de koper.

Wat ik hiermee wil zeggen, kijk ook eens naar boven, want daar gebeuren ook dingen die absoluut niet door de beugel kunnen.

Om het maar niet te hebben over het drogeren van vogels, om ze tammer te laten lijken dan dat ze werkelijk zijn, tot ze uit hun trip komen, olalalal wat hebben we hier jongens een, Pitbull.

Over commercie gesproken, ga je geld maar eens terug halen bij dergelijke lieden.
Om over de lijdensweg van de vogels maar niet te praten.

Dus als er toch wetten moeten komen, (waar we een heel grote voorstander van zijn), dan ook hieraan koppelen een proeve van bekwaamheid.
En bij aangetoond in gebreke zijn van de verkoper, intrekken van bekwaamheid/vergunning en een verbod op het kweken/verkopen van tamme baby vogels.
Ingrijpend, denk het niet, als je bedenkt hoeveel baby's al het aardse ingeruild hebben voor het eeuwige.

wink ;)
Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-06 - 09:14:40 send message to ParkietenPeter

quote
bekwaamheid/vergunning en een verbod op het kweken/verkopen

Zoiets is in Duitsland al ingesteld dacht ik voor hondebezitters van de diverse "pitbul-rassen".

Hoe dit werkt en gecontroleerd wordt weet ik dan niet, maar gedegen toezicht zou niet verkeerd zijn.

Als ik zie hoe bijv. LID/AID al jarenlang een gezondheids- en welzijnswet voor dieren klar heeft liggen, maar waarvan meer dan de helft nog niet actief is omdat het door het ministerie nog niet goedgekeurd is, is de conclusie snel getrokken dat de staat er ogenschijnlijk nog niet veel belang bij heeft.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede