Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ik erger mij enorm... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 00:21:39 send message to natasja

quote
Nee, dan voel ik me klein als ik dit zo zie, iemand die met zo weinig middelen deze amazone's er zo uit kan laten zien, is voor mij een hele grote, een super grote liefhebber.



op de foto hebben ze 1 stok en er zal gerust nog wel een stok aanwezig zijn .. uitzicht hebben ze totaal niet ..

Ik kijk waarschijnlijk met andere ogen maar als ik zo'n foto zie dan heb ik zoiets van leuk dat ze er in goede conditie bij zitten maar ik ben niet jaloers op de vogels die zo hun leven moeten slijten ..

sja dan deel ik dus echt niet de mening dat deze vogels van een hele super liefhebber zijn , zijn papegaaien niet te inteligent om zo gehuisvestigd te worden ?




Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-03-08 - 00:29:09 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Ja, je kijkt wel met goede ogen naar deze foto.
Wat ik duidelijk probeer te maken is, met heel weinig middelen, je vogels er zo uit kunnen laten zien, ja dan ben je een grote.
Nee, dit is niet wat je deze vogels toewenst qua leven slijten, maar daar kan ik ook niets aan veranderen.

Serge, is een van de weinige die zich het lot van deze dieren heeft aangetrokken, vind je dit slecht, ga er maar vanuit dat in de omstandigheden daar, vele allang het loodje gelegd hebben, en daar zien de amazone's toch niet naar uit, dat dit lot hen beschoren zal zijn.
Maar je moet hem kennen, om een oordeel te kunnen geven, zijn motivatie/drijfveer is oprecht, zijn ruimte/middelen zeer beperkt.

wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 15:59:23 send message to natasja

ik geloof ook wel dat hij de beste intenties heeft hoor , dat bedoelde ik ook niet met mijn posting .. maar zou je soms juist als liefhebber met de beste intenties dan niet moeten kiezen om geen dieren te houden ...?

vind het knap dat hij de conditie er zo goed op heeft met zulke beperkingen maar aan de andere kant heb ik toch ook wel zoiets van sja maar die vogels zitten ondanks alle goeie bedoelingen niet in een goede huisvestiging ..

oftewel .. ben je een liefhebber door er het beste van te maken of ben je een liefhebber door te kiezen voor het dier ..


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-03-08 - 18:01:31 send message to Jacqueline

happy :)

Dat huisvesting een groot probleem is, geeft hij ook wel aan, maar beter kan het gewoon niet.
De Cuba amazone is in de tijd dat Rusland en Cuba nog echt heel goed bevriend waren, door de russen met grote getallen ingevoerd.
Heel veel problemen met gezondheid van de vogels in kwestie waren/zijn aan de orde van de dag.
Een zieke vogel krijgt niet die aandacht, die wij plegen te geven, de band tussen dier en mens is daar heel wat dunner, en men laat vrij gemakkelijk zo'n dier aan zijn lot over.
En dan is er Serge, om toch nog wat te proberen, vele halen het niet, maar wat er door komt, mag toch gezien worden.
Alles op heel kleine schaal hoor, de ruimte kent ook op dit gebied zijn beperkingen.
Nu gaat het wel al wat beter met het land opzich, maar de eerste behoefte's liggen daar echt niet bij dierenliefde of wat daarvoor door mag gaan, in hun denkwijze.
In dit geheel is hij een soort buitenbeentje.

wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-08 - 19:10:30 send message to natasja

nouja eerlijk is eerlijk in nederland bakken sommige het er heel wat slechter van wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-08 - 19:24:38 send message to Picolet

Zijn deze cuba's legaal, dus voorzien van de cites die bij lijst 1 vogels hoort?

Wellicht zijn het illegaal ingevoerde vogels in de tijd dat er suikerriet tegen olie werd geruild.

Ruud


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-03-08 - 20:16:56 send message to Jacqueline

happy :)

Of hij de amazone's legaal of ilegaal in zijn bezit heeft, doet wat mij betreft niks aan de amazone opzich af, ze zijn daar nu eenmaal, en hij ontfermt zich daarover.
Dat vind ik toch een goed streven, hier speelt cite's een ondergeschikte rol, handel of dergelijke activiteiten is niet aan de orde.
Maar denk wel dat je er van uit mag gaan dat het gros cite's loos is.
En nu er over nadenk, misschien wel goed ook, tenminste een bariere die genomen moet worden, voordat de handel daar met een pak euro's gaat zwaaien.

wink ;)
Peter.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-08 - 23:24:54 send message to paintim

Zijn die Cuba's legaal?
Ik denk niet,dat het interessant is of deze vogels legaal of niet legaal zijn.Het is voor sommigen misschien moeilijk te verteren,maar de regels in landen buiten de E.U.wijken in het algemeen af van de hier geldende wetgeving.Het belangrijkste is,dat deze vogels in goede conditie verkeren en dat wij "rijken" het niet altijd beter doen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-09 - 19:34:24 send message to Picolet

Cites zijn speciaal wereldwijd ingevoerd ter bescherming van bedreigde vogels die in het wild gevangen worden.

De cuba zijn dus voor het westen onverhandelbaar, helaas zijn deze bloedlijnen dus niet beschikbaar voor de kwekers.

Cuba en Rusland lappen de regels aan hun laars, en de kwetsbare bestanden in het wild komen zo nog meer onder druk.

De eigenaren zijn vaak wel op de hoogte dat het cites vogels zijn. De prijs is dan vaak een stuk lager en proberen echt wel de vogels te slijten.

Een aantal jaren geleden werden er vele cuba's aangeboden die in Tjechie waren gekweekt, ook allemaal binnengekomen destijds achter het ijzeren gordijn.

een aantal mensen die nog oude cites hadden van ongeringde oude import cuba's en zelfs al overleden waren konden op deze manier hun vogels "verjongen". Een andere manier is het ringen van de " illegale" cuba's in Tjechie met aangemelde ringen in west Europa. Een liefhebber met een legaal koppel kan zo tientallen illegale cuba's legaal krijgen met de benodigde papieren. De enige manier om fraude vast te stellen is een DNA onderzoek van de ouders en hun jongen.

Overigens is dit al een keer gebeurd met Hyacint Ara's.

Niemand is wellicht zo inventief als een vogelhandelaar.

Ruud



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 249 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede