Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Boom voor papagaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Boom voor papagaai
dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-03-11 - 13:57:22 send message to dimitry

welke soort boom kan ik nemen als stam om om te zitten voor mijn ara???
Appelboomof iets van een noot welke is er niet giftig en hard genoeg??



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-11 - 15:48:33 send message to hj de graaf

je kan eiken (is harder dan appel) nemen is vrij hard en niet giftig! maken ze ook broedblokken van mvg


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-12 - 23:48:11 send message to Swaas

Ik neem nooit eikenhout, het is misschien hard hout, maar bevat (volgens mij) teveel looizuur om gezond te zijn.
Desnoods neem ik hout dat zachter is en sneller vernield, maar dat neem ik er graag bij, zo krijgen ze regelmatig "vers" hout, en krijgt het geen kans om te schimmelen of te splinteren van de droogte.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-03-13 - 06:40:59 send message to Jacqueline

happy :)

Met voldoende knaag speelgoed, zou dit ook wel kunnen.



wink ;)
Peter.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-13 - 15:33:32 send message to hj de graaf

voglens mij hebben bijna alle houtsoorten wel enig looizuur maar het meeste bevind zich in de bladeren als die vers zijn. ook zachtere houtsoorten zoals wilg bevatten veel looizuren sommige wilgen soorten werden vroeger geoogst om met het looizuur leer te looien vandaar de naam looizuur. er zijn ook verhalen bekend dat vissen gestroven zijn door een teveel aan wilgenblad in het water. maar goed ik denk dat de vogels niet zo gauw teveel looizuur zouden opnemen zeker niet als je het hout goed laat drogen. (als zitstok dan) en daar komt bij dat in wilgen dezelfde stof zit als in aspiriene dus das denk ik wel een voordeel en heb nooit gehoord dat wilgen slecht zouden zijn eerder dat het juist goed is voor de vogels. maar goed ieder zn eigen keus en mening.

mvg


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-13 - 15:53:55 send message to bert1974

ja ik denk ook dat wilgen hout het beste is.


groeten bert


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-14 - 22:00:34 send message to Swaas

Jacqueline dit ziet er een mooie "speelboom " uit, maar die speeltjes eraan leven bij mijn ara niet lang hoor, het eerste wat die zou doen is alle fijne koordjes doorknabbelen, tot alles op de grond ligt en dan ......ja natuurlijk heeft ze een reden om eraf te komen op de grond, en dan kan je dag met je handje zeggen, zit ze overal op en aan.
Haar speelgoed moet ik écht met kettingen en grove sloten vastmaken, anders is het in een mum van tijd gesloopt, ze maakt er precies een sport van om nieuw of opgeknoopt speelgoed, zo snel mogelijk op de grond te krijgen, en dan maar roepen laugh :Dlaugh :D
Maar die kunstspeelboom ziet er wel heel makkellijk te onderhouden uit



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede