Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse Nachtegaal in de voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse Nachtegaal in de voliere
Jory
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-03-15 - 20:15:43 send message to Jory

Over twee maanden krijg ik mijn voliere in de tuin. Ik ben nu al een beetje bezig om mij samenstelling van vogels te maken. Ik vind Japanse Nachtegalen erg mooi, maar ik hoor ook dat ze soms eieren en jonkies van andere vogels op eten.
Doen ze dit alleen in de broedperiode??
En doen ze dit alleen als het een koppel is??
Ik ben van plan om vooral tropen (gouldamadines, binsenastrilde, blauwkopblauwfazantjes) in mijn voliere te doen. Is het mogelijk om hierbij een Japanse Nachtegaal te doen?? en is dit dan niet schadelijk voor de andere vogels?

Alvast bedankt

Jory


mikkel
Geroyeerd
Posts :46

Geroyeerd
2006-03-15 - 20:46:47 send message to mikkel

ik zou het niet doen ik ken iemand en die had ze samen met kanaries en die nachtegaal gooide heel de eitjes er uit en als er nog een keer jonge kwamen maakte hij de jonge dood ik raad het je niet aan maar ja er zullen mischien mensen zijn die ze ook gewoon houden bij andere vogels


dre
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-03-15 - 20:56:40 send message to dre

ik heb al jaren 2 nachtegalen in de voilere mannen,nooit geen problemen,met andere nesten.


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-03-15 - 22:48:40 send message to Cardinalis

Een koppel nachtegalen kan wel, maar hou ze in de gaten! Bij ons doen laten ze de nesten van andere vogels met rust, maar het is per exemplaar verschillend. Geef ze sowieso niet te veel meelwormen, ook de binzen niet. Ik zou zeggen, test ze door tijdelijk een koppel zebra's erbij te doen!
Succes, het zou mooi zijn als je ook met de nachtegalen kweekresultaten zou behalen!!

Grtz. Cardinalis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-16 - 01:00:20 send message to tonnl

Als nachtegalen eventueel gaan broeden kun je er beter niets anders bij houden, ze zijn dan heel erg fel verdedigend. Zeker kleintjes slopen ze dan.
Een enkele man (voor de zang) gaat soms wel, soms niet goed, inderdaad een beetje mazzel hebben.
Blauwvleugelnachtegalen zijn veel minder agressief en ook erg mooi.
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede