Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NOODGEDWONGEN HANDOPFOK BOURKS (15 dagen) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : NOODGEDWONGEN HANDOPFOK BOURKS (15 dagen)
themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-16 - 16:52:17 send message to themaster81

Mijn bourks is door omstandigheden van t nest gelopen, en nu ben ik bezig zelf voor t jong te zorgen. Heb Nutribird (jongen voer)en we voeren t jong 4x per dag. Wanneer de krop goed leeg is, hij begint zelf al lekker uit t spuitje te eten! WAAR MOET IK NOG MEER OP LETTEN?? GEEF ME AUB TIPS!! het lijkt de goeie kant wel op te gaan, maar WAT MOET IK NIET VERGETEN???

Groet Martijn


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-16 - 17:11:47 send message to Dennis Fr.

Hallo 4 keer per dag lijkt me wat weinig maar misschien is het ook wel genoeg .als je voert moet je er op letten dat de krop niet te gespannen staat .dus voeren tot ie lekker vol is en niet te strak staat en pas weer voeren als de krop leeg is.hierdoor voorkom je kropverzuring.


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-16 - 17:53:42 send message to themaster81

Ja ik vond op een site dat ze 4x voor een valkparkiet van die leeftijd aangaven dus dat hou ik dan maar globaal aan..... en als ik t vaker doe is de krop nog niet leeg...wink ;) dus dat is wel goed toch??


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-16 - 18:02:08 send message to Dennis Fr.

indd dan is het wel genoeg.happy :)


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-16 - 21:22:52 send message to themaster81

IEMAND TOEVALLIG OOK INFO OVER DE TEMPERATUUR?? LAAT T AUB EVEN HOREN, WANT IK VIND OP INTERNET VERSCHILLENDE INFO.... of is dat niet zo heel belangrijk??
shocked 8O


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-03-16 - 21:31:47 send message to adriaanbaan

De temperatuur van de pap test ik altijd door het zelf even te proeven uit het spuitje, het moet lekker warm zijn en niet heet!!

Als je de temperatuur bedoeld waarop je de jonge voges moet houden dan kan je ze het best zo dicht mogenlijk op (bij) elkaar plaatsen op kamer-temperatuur. Je kunt gebruik maken van bijvoorbeeld een klein doosje met een flinke laag houtvezel. Ikzelf maak gebruik van een terrarium.

Succes!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-16 - 21:32:25 send message to ParkietenPeter

De temperatuur kun je het beste afmeten aan de binnenkant van je pols. Net als bij babyvoeding mag je de voeding net niet voelen. Dan is ie niet te warm en niet te koud.

Gebruik gekookt water om de voeding aan te maken.
Je gebruikt 10% van het ochtendgewicht van de vogel.
Dit is nl. ongeveeer de inhoud die de krop aan kan.

Meng hiervoor 1 deel poeder met 2-3 delen gekookt water. Laat dit koelen tot het de temp heeft.

Zet de vogel daarna in een warme kooi.

succeS

wink ;) Peter


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-03-16 - 21:35:22 send message to adriaanbaan

Lees ik alles nog even na, begrijp ik dat je maar 1 jong hebt.
Dan kun je beter het jong in een klein doosje met houtkrullen vrij dicht boven de centrale verwarming plaatsen (bv. op het venster) en de c.v. ook snachts op een behagelijke temparatuur laten.

groetjes Adriaan


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-16 - 23:56:17 send message to molineti

Dit jong zou je eigenlijk nog in een warmtekooi moeten plaatsen met een constante aangename temperatuur voor het jong.

Als je die zelf niet hebt,is er misschien wel iemand bij je in de buurt die je daar aan kan helpen.

Ik heb geen ervaring met bourks maar denk dat een constante temperatuur van 25 graden toch zeker wenselijk is

Succes en ik hoop dat alles goed gaathappy :)

MVG Rene


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-17 - 10:25:18 send message to MADDAD

Beste Mensen

Zoals ik begrijp is dat jong 2 weken oud dan hoord hij nog op temp van rond de 31 graden te zitten,en dat bouw je af met 2 graden per week.
voeding moet rond de 38 a 39 graden zijn dit kun je meten door een tempratuurmeter die je ook in je kont stopt als je ziek bent(wel goed ontsmettenhappy :)).tempratuur is heel belangrijk voeding te heet verbrand ie zijn krop,is de voeding te koud krijg je ook problemen.
af en toe uitgelekt biogardevocht geven is goed voor de zuurtegraad op peil te houden in de krop.
en indd. niet eerder voeding geven als de krop helemaal leeg is.
Veel succes

Groetjes John Hesen


pacobenders
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-03-17 - 11:18:39 send message to pacobenders

Vergeten jullie niet 1 belangrijk ding??

GEBRUIK STEEDS SCHONE SPULLEN!!! UITGEKOOKT!!

EN LAAT GEEN VOEDING IN DE SPUIT ZITTEN.
IVM BACTERIEN.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-17 - 11:49:57 send message to MADDAD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zeer goed Pacobenders dat is ook ZEKER belangrijk.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-17 - 12:15:23 send message to johanblok

Om de vogel warm te houden zou je een IR lamp (biggenlamp) kunnen gebruiken, o.a. verkrijgbaar bij de welkoop. Wel op letten dat deze het niet TE warm maakt. Ik heb deze ook wel met succes gebruikt om vogels door hun ziekte heen te helpen.


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-17 - 13:20:27 send message to themaster81

ALLEMAAL SUPER BEDANKT VOOR DE REACTIE"S!!!!
IK HEB HET VOGELTJE OP EEN STANDAARD MET EEN LAMPJE ERIN GEZET! EN ZO BLIJFT IE "lekker" WARM!! Maar als er tussen de voedingen een uur of 5 zit dan is z'n kropje nogsteeds een beetje "wit" net alsof hij niet leeg raakt (zelfs na een hele nacht)of ziet dat er altijd zo uit?? want z'n krop is dan niet meer zo vol/dik om te zien en hij poept lekker in de ronte! Ook geef ik tegen die verzuring een drupje appel azijn door t voer heen, dat schijnt daar goed voor te zijn??
GRAAG NOG WAT REACTIE!!
BEDANKT ALVAST gr. MARTIJN


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-17 - 14:04:29 send message to MADDAD

Dat word dadelijk wel beter na mate hij aan de voeding went en meer verbruikt,kan toch wel een beetje wit zien,door voorzichtichtig met de vinger tegen de krop voelen,voel je het wel,als hij vlak is mag hij eten ,zit er nog een bobbel(tje) moet je nog even wachten.dan doe je s`nachts de langste tijd tussen de voeding houden,zodat je zeker weet dat hij s`morgens echt goed leeg is. het beste is als hij ieder keer leeg is maar moet min. 1 keer p/d echt goed leeg zijn.

Groetjes John Hesen.


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-03-18 - 14:32:29 send message to themaster81



DIT IS DE KLEINE DIKKOP!!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede