Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > TIP"S, HANDIGHEIDJES & WEETJES RONDOM DE VERZORGING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-11-04 - 17:46:10 send message to roodmus

De Eur.Sijs en de Roodmus kunnen zeker buiten blijven van de andere weet ik het niet.

Misschien iemand anders.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-11-07 - 17:07:56 send message to bartjan

ik ben ook wel benieuwd naar wat voor kruidenthee dat dan moet zijn?


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-07 - 19:43:27 send message to themaster81

Koop nooit vogels op de markt, maar altijd bij de mensen thuis. Dan zie je wat je waar koopt, en weet je wat je dus koopt.....laugh :D Het komt op mij altijd wat vertrouwder overwink ;)
MRTN


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-07 - 21:52:20 send message to johanblok

Welke thee komt niet zo precies, door het hete water lost het druivensuiker gemakkelijk op. Ik gebruik meestal Venkel of Kamille thee dat een positieve uitwerking schijnt te hebben op de luchtwegen bij verkoudheden. Veel vogels die het eenmaal gewend zijn vinden het heerlijk en zitten er echt op te wachten als ik ze dit s'ochtends bij echt koud weer breng.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-08 - 00:21:06 send message to tonnl

Even voor de de duidelijkheid, geef je die thee dan heet aan de vogels?
Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-08 - 05:59:14 send message to bert1974

ik koop ook wel vogels op de markt.
want ook door kwekers word je soms bedrogen.
mijn advies geef je ogen de kost kijk naar de vogel die je koopt.
luister niet te veel naar de verhalen die je over de vogels worden vertelt.
en dan bedoel ik met name de verhalen van het koppel is bewezen, en altijd grote nesten.
met name bij papegaaien is dit sowieso geen garantie dat ze bij jou in de vlucht ook over gaan tot kweken. als de omgeving, voeding, de voliere of de buren hen niet bevalt is de kans op kweken nihil. ik heb dit zelf mee gemaakt met een koppel blauwvoorhoofd amazone,s
deze waren bewezen ik heb ze twee jaar gehad en er gebeurde niks. de man had een redelijke haat tegen mij en had als ik in de buurt was alleen maar oog voor mij. ben dan ook meerdere keren door hem aangevallen tijdens het voeren en schoonmaken.
ik heb ze aan mijn broer verkocht en die had er binnen dat jaar ook direkt al jongen bij.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-08 - 08:19:17 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad, die thee geef ik heet. Let wel: het is dan onder nul, dus koelt behoorlijk snel af. Ze (papegaaien) weten hier prima mee om te gaan. Ik gebruik de kleinste maat metalen voerbakken voor het water. Na een koude nacht hebben ze dan even iets warms. Let wel op: ik kan mij goed voorstellen dat je het bij andere soorten vogels en/of waterbakken wel eerst behoorlijk moet laten afkoelen!

Het is verder niet van wereldbelang, maar net een beetje extra verzorging in tijden die ze toch wel wat aan de koude kant vinden.


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-12 - 20:58:08 send message to themaster81

Geef koppeltjes ruim de tijd om aan elkaar te wennen, voordat je ervan verwacht dat ze zich samen gaan voortplanten.....wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-11-12 - 21:27:47 send message to Karel

.........hoewel het voorkomt dat de eerste paring al na een half uurtje plaatsvindt...zelfs bij de moeilijker soorten wink ;)happy :)

Maar per saldo heb je gelijk: geduld is een schone zaak.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2006-11-13 - 12:44:26 send message to marc1

mischien een tip waar niet iedereen het mee eens is,maar wat ik ALTIJD doe:

geef nieuwe vogels standaard een antibioticakuurtje tegen salmonella besmetting dat voorkomt onbevruchte eieren.

en

Spuit iedere nieuwe vogel in met birdspray(of ander merk)tegen bloedluis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-13 - 19:18:34 send message to tonnl

quote
een tip waar niet iedereen het mee eens is
Understatement van het jaar?
Neem je zelf ook regelmatig wat antibiotica om te voorkomen dat je ziek wordt?
Dan nog, antbiotica is een ruim begrip, welke zou volgens jou salmonellabesmetting voorkomen?
Ton.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-11-13 - 19:30:34 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zal wel esb3 kuurtje bedoeld worden,wat de snuggere gebruikers niet snappen is dat deze kuurtjes ook gezonde bacterien dood met als gevolg zwakke vogels die weer opgepept moeten worden met andere middeltjes zodra deze eindelijk werken krijgen ze weer nwe kuur etc etc. op den duur esb junkies,die bij andere kweker/liefhebber die het niet gebruiken na twee weken plots op de rug liggen,mijn tip vraag bij aankoop of vogels gekuurd worden,zoja en je doet het zelf nooit laat de koop dan en zoek verder.
Esb3 gebruiken bij zieke vogel is geheel ander verhaal,maar niet elke zieke vogel heeft esb nodig.wink ;) probeer eens pro-biotica te geven

grt Noel


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-15 - 22:41:48 send message to themaster81

Wanneer vogels naar de tentoonstelling wilt doen, geef ze dan een geruime tijd van tevoren regelmatig badwater. Dit bevorderd het verenpakwink ;) en zorgt "voor een mooie jas" Gr. MRTN


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-11-15 - 22:53:55 send message to tropic

Als je vogelLIEFHEBBER bent , geef je je vogels volgens mij alle dagen badgelegenheid. Tentoonstellingsvogels of niet.happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-11-16 - 10:45:56 send message to Karel

Natuurlijk......behalve als het vriestwink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede