Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharina laat jong doodgaan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : catharina laat jong doodgaan
Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-03-21 - 10:58:12 send message to Wes

Hallo
Kheb hier een koppeltje catharina's waarvan ik de dag na het jong uit het ei is het jong ook uit de bak kan halen. De eerste twee waren dood omdat ze niet gevoerd waren! Nu had ik hier ergens gelezen dat een stukje appel ze wel aan het voeren zou brengen! Goed dit blijkt te werken maar toch is het jong dood. angry
Weet er iemand wat ik zou kunnen doen want er is nu weer een jong uitgekomen maar heb er geen goede hoop meer in dat dit zou overleven!!!
Alvast bedanktsad :(


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-21 - 14:16:16 send message to tonnl

Is het het eerste nest van het koppel?
Misschien waren ze te jong en nog onervaren, dan gebeurt het vaak dat het eerste nest mislukt.

Catahrina's zijn normaal gesproken goede zorgers, maar ze moeten het zelf ook leren.
Ton.


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-03-21 - 15:32:16 send message to catharinakweker

WES als dit de eerste nest is van dat stelletje dan kan dit voorkomen en meestal gaat de tweede nest wel goed dit komt bij mij ook wel voor vooral bij jonge koppels die de eerste nest hebben maar om te proberen tevoorkomen meng ik mijn eivoer met honing inplaats van water en dat geef ik ze dan elke dag mvg willem


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-21 - 17:27:37 send message to Dennis Fr.

dit had ik met een koppel forpussen.elk nest de jongen na een dag dood.bleek later dat deze vogels verwant waren aan elkaar.en dus zwakke jongen.hopelijk is dit in jouw geval niet en gewoon het onervarenheid van het koppel.

Groeten Dennis


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-03-21 - 18:56:32 send message to kollie98

Ik had vorig jaar ook een stel catharina"s, die lieten 3 van de 4 jongen doodgaan.
1 is op stok gekomen. Dit was ook een jong koppel. Een ander koppel bracht vorig jaar de meest jongen wel groot. Ze zijn veel eivoer nodig, wanneer ze jongen hebben.

erik


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-03-21 - 22:27:38 send message to Wes

Het is geen jong koppel want bij de vorige eigenaar hadden ze 5 van de 5 jong grootgebracht!! Dus een goed koppel! Hoe werkt dat dan juist met die honing en welke honing moet dat zijn?
Alvast bedankt voor de reacties


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2006-03-21 - 22:28:51 send message to clearwing

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook ik heb een koppeltje Catharina's dat vorig jaar 5 jongen dood liet gaansad :( Voor hen was dat bij mij het 2e nest. Het eerste nest gaf 1 volwassen jong van de 5 uitgekomen eieren. Ben dus ook erg benieuwd waar ik de oplossing moet zoeken.

groeten Arjan


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-03-22 - 14:59:17 send message to catharinakweker

MERK VAN DE HONING IS STI-HO-DRU VAN DE IMME UIT EIBERGEN IK MENG 500 CC DOOR 5 KILO EIVOER
EN IK MOET ZEGGEN DAT DIT ECHT HELPT TIJDENS DE RUI EN VOOR DE JONGEN IK HEB VEEL MINDER STERFTE ONDER DE JONGEN MVG WILLEM



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede