Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onderleg van rosé kakatoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : onderleg van rosé kakatoe
catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-03-31 - 18:12:15 send message to catteeuw

hoi ,
heeft er iemand ervaring met het onderleggen van rosé kakatoe eieren onder halsband parkieten ?
Mogen de halsbanden al eerder jongen hebben opgekweekt ?
of is dit beter van niet ?
happy :)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-31 - 20:18:08 send message to Picolet

Komkommercieel!!!!!!!!!!!!!!


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2006-03-31 - 20:55:47 send message to JAK

Hallo

ik vind dit wel een heel triestig antwoord, ik heb voor het ogenblik ook een rose kaketoe ei onder een halsband liggen en de reden is dat ik
anders geen ei overhoud ik heb hier ook geen ervaring mee , graag andere reacties a.u.b.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-03-31 - 21:31:30 send message to catteeuw

ik vind het jammer dat iedereen me zo veroordeeld want het is idd zo dat ik dit enkele zal doen indien het echt niet meer anders kan .
alleen jammer dat iedereen alles direct afbreekt !!
angry


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-03-31 - 21:49:38 send message to MrandMrsSwift

komkommercieel? Wat is dat?


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-03-31 - 22:05:21 send message to memaa

Is dat niet iets groen met knoebbelen?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-03-31 - 22:36:48 send message to meyer

Catteeuw
quote
ik vind het jammer dat iedereen me zo veroordeeld


Het is er gelukkig nog maar één.

Het is inderdaad geen antwoord op jou vraag, en dat terwijl hij niet eens weet waarom het werkelijk gaat.shocked 8O

Ik heb wel eens gehoord dat jonge Rosé kaketoes beter onder Valkparkieten gelegt kunnen worden.Ik zou er dan niet meer dan één per koppel leggen dit ivm de grote van de Rosé en de valken.

Groeten meyerwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-01 - 00:12:08 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Quote
-------------------------------------------------
graag zou ik eens willen weten of mijn halsbanden nog zouden herleggen ?
mijn halsbanden hadden dus 4 eitjes en ik heb nog een ander koppel waar ik de eitjes kan ondersteken, mijn vraag is nu als ik de eitjes weg neem zal de pop dan nog leggen ?
het koppel in van 2003 en legde voor de eerste keer .

-------------------------------------------------

Misschien komt het wel omdat je tegelijkertijd deze topic startwink ;)

Het lijkt mij ,dat als je positieve antwoorden wilt krijgen,je de zaken ook wat ,,beter,, moet omschrijven.

Noem inieder geval de reden waarom dit misschien zou moeten gebeuren

Quote
-----------------------------------------------
alleen weet ik dat halsbanden geen jongen zelf mogen op kweken ,daarmee dat ik dus de eireren weg heb gehaald .

------------------------------------------------

Sorry;maar zonder uitleg snap ik hier dus ook niks vanshocked 8O

Persoonlijk(als vogelliefhebber)zie ik op zulke vragen ook niet graag de ,,positivo,, antwoorden;want ik weet wat daar de gevolgen van kunnen zijn N.L Halsbanden en valkparkieten die in kleine klotekooien gestopt gaan worden om zoveel mogelijk (duurdere;lees geld))vogeleieren uit te broeden en groot te brengenangry

Een kakatoe groot gebracht onder valken of halsbanden zal nooit de vogel zijn die te vergelijken is met een ouderbroedvogel (formaat/kwaliteit)

Ik zou zeker niet graag een rosee aankopen als kweekvogel bestemd die onder de halsbanden is groot gebracht.
Halsbanden en kakatoes zijn in gedrag en geluid 2 totaal verschillende soorten.

Quote
---------------------------------------------
Ik heb wel eens gehoord dat jonge Rosé kaketoes beter onder Valkparkieten gelegt kunnen worden.Ik zou er dan niet meer dan één per koppel leggen dit ivm de grote van de Rosé en de valken.

-----------------------------------------------

Wat men zegt ,is soms anders dan het is!
Bij een goed paar valken zal de rosee,of 2 of 3 echt niet sterven aan ondervoeding maar aan onderkoeling.
Een Nakende Rosee van 2 weken heefd ongeveer het zelfde gewicht(en formaat)van een volwassen valkparkiet,die valkparkiet krijgt het jong(en) dus nooit goed verwarmd.
Dus als het enigzins kan:Ouderbroedhappy :)
MVG Rene



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-04-01 - 01:59:20 send message to Wickingh

Hai,

en wat is er mis met commercieel?
Als het op een verantwoorde manier gebeurt in mijn ogen niets.
Ik vind dat Picolet hier zijn maatstaven op wil leggen aan een ander. Dat vind ik minstens net zo laakbaar, of is het zo dat alleen de echte hobbiest hier mag posten?
Tuurlijk wil iedereen dat de ouders de jongen uitbroed maar als het niet lukt , veroordeel dan iemand niet die kunstgrepen uitprobeert.
Wel wil ik zeggen dat heel vaak de kunstgreep minder goed uitpakt dan de natuurlijke manier,

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-04-01 - 09:35:16 send message to Niltava

Of het commercieel is weet ik niet(om dat verantwoord te doen lijkt me een eerlijke manier in Nederland haast niet te doen), ik ga er van uit dat de persoon na een paar keer verlies van eieren/jongen er graag eens een paar groot ziet worden.
De vraag is natuurlijk of dat zo is!
Al sinds ik ben begonnen met vogels is er toch één spreuk zeer van toepassing op het kweken van vogels, nl; "Geduld is een schone zaak", en dat hebben we tegenwoordig steeds minder.
een andere vraag is natuurlijk wat de vogelhobby, de kwekerij precies is, is het twee konijnen bij elkaar zetten en jongen fokken op wat voor manier dan ook, of het de vogels zo te behagen dat ze zelf het werk doen.
Picolet heeft in zijn rondgang al diverse negatieve zaken gezien door niet ouderopfokjongen en heeft zich er ook in verdiept. Zijn uitlatingen zijn dus vanuit dat gezichtspunt bekeken en voor hem is het duidelijk.
En wees eens eerlijk welke indruk zou een leek krijgen als hij de advertenties en fora bezoekt over het kweken/houden van papagaaien??
Alles is zo'n beetje handopfok, liefst zo snel mogelijk verkocht, de mooiste verhalen erbij(het gaat altijd goed, ze zijn helemaal aangepast en ze hoeven alleen maar pellets)
Als je daarnaast de uit de grond schietende opvangplaatsen ziet is het niet echt een mooi beeld wel?


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-01 - 10:14:06 send message to catteeuw

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zo zijn er dus al 8 reactie's en heb ik nog niet 1 antwoord gekregen .sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-01 - 10:32:43 send message to dooren

Heb je je zelf dan al eens verdiept catteeuw, waarom de kaketoes het niet zelf doen, want dat is toch neem ik aan de achterliggende gedachten dat pleegouders het over moeten nemen???

Ik denk vaak dat de manier van vragenstellen het antwoord vaak mede bepaalt.

Een koppel kaketoes kan het zelf ook, echter onder halsbanden of valkparkieten, die toch een maatje kleiner zijn, zullen ook wel weer problemen ontstaan.

Het probleem kan beter bij de wortels worden aangepakt.
Gert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-01 - 10:44:37 send message to Dennis Fr.

nou cik heb er toch wel 1 duidelijk andwoord van molineti gelezen.

groeten Dennis

ik heb een koppeltje jardines die maken hun eieren ook kapot.toch blijf ik proberen dat ze de eieren heel laten gisteren hadden ze straf en kregen ze een uitgeblazen ei gevuld met azijn en mosterd in de hoop dat het helpt dat ze het slopen laten.dit heeft eerder geholpen bij mij met zonparkieten.werkt het nu niet proberen we weer wat anders


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-01 - 11:00:48 send message to dooren

Hoi dennis weet je zeker dat ze ze expres kapot maken, dit kan ook door bv het nestkast komen. Ik het verleden had ik ook zo'n koppel, na verandering van nestkast was het voorbij.

Je zou ook net voor het leggen de man kunnen verwijderen, zodat de pop alleen doet broeden.

Man kan dan bv. in een papegaaienkooi in de voliere verblijven. (ook al eens toegepast bij een ander koppel van me)
Gert


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-01 - 11:59:01 send message to catteeuw

van de rosé's weet ik dus nog niet of ze goed zullen broeden en op kweken , daar ze nog niet wonen , alleen wil ik een stok achter de deur hebben , want als bvb de pop legt en haar ei laat vallen op de grond , dan kan ik het nog altijd onder de halsbanden leggen .
ps als ze haar ei op de grond laat vallen , moet ik dan héél de dag erbij staan om het op ten vangen mss , zoveel verlof heb ik nu ook niet hoor !!!

maar ik weet het dus niet , mss doet ze het wel helemaal goed en heb ik die halsbanden niet nodig dan laat ik ze dan volgend jaar gewoon hun nestje jongen groot brengen .


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-04-01 - 12:09:48 send message to Wickingh

Hai Catteeuw,

in dat geval , zou ik me geen enkele zorgen maken en idd gewoon eens aankijken hoe de ouders het doen. Zit de voeding goed, hebben ze een goed blok en hebben ze een geschikte huisvesting , dan kan het bijna niet misgaan,

mvg Frank



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede