Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > om de beurt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : om de beurt
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-04-03 - 17:06:07 send message to v.dijck

heb mijn binnenkooien af kan nu buiten gaan beginnen, heb 8m. bij 3m. en 6 binnenhokken, nu wil ik 4 buiten hokken maken van 2m. bij 3m. of 6 van 1,35 bij 3m., als ik er vier maak moeten de kleinere soorten zoals rosella's om de dag naar buiten heeft iemand hier ervaring mee?
groeten gerdhappy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-03 - 17:38:08 send message to molineti

Ik had,en heb nog bij sommige kooien dit systeem.

Ik vind het echter niet meer ideaal;of je moet de geluids overlast willen beperken dan wel.

Ik heb in het verleden menige vogel verloren(of bijna verloren) doordat zij bij elkaar in de voliere kwamensad :(

Kooien van 1.35 meter breed is voor de meeste soorten een hele mooie breedte.

Ik heb dit systeem nu nog bij 6 binnenkooien(3 buitenkooien)
Ik ga (hopelijk)deze nazomer van de 6 binnenkooien er 4 of 5 van maken en het zelfde aantal buitenkooien zodat ze elke dag buiten kunnen zonder risicohappy :)

Ik vind het dagelijks buiten kunnen zijn voor de vogels gewoon het aller belangrijkstewink ;)

MVG Rene


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-04-03 - 18:00:20 send message to v.dijck

1,35 is dat ook breed genoeg voor kaketoes of amazones maakt niet uit wat voor iets maar voor in de toekomst? wat voor maten heeft u voor u volieres en wat kweekt u? in deze afmetingen?happy :)
alvast bedankt voor de reactie


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-03 - 18:57:57 send message to molineti

Hoe groter, hoe beter natuurlijk,maar 1.35 breed is voor alle amazones, de meest gangbare papagaaien en de meeste kakatoes(geen mollukken of zwarte kakatoes) een meer dan redelijke breedte maat.
Voor de grotere aras vind ik persoonlijk dat je kooien van minimaal 2 meter breed moet hebben.

Wij hebben kooien van 1.25 ,1.50,2.00.2.50 en 3 .oo meter breed en lengtes van 5.5 tot 7.5 lang voor amazones ,caiques,kakatoes en vruchten en insecktenetershappy :)

Groeten rene


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-03 - 19:06:28 send message to meyer

Als je er later kaketoes in wil zetten moet je er met de bouw al rekening mee houden dat je dikker gaas op je rennen zet.
Dan hoef je dat straks niet meer te doen.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede