Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogeldrinkschaal?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogeldrinkschaal??
Wilbert
Website Member
Posts :8

Website Member
2003-12-16 - 11:50:06 send message to Wilbert

Wie heeft er ervaring met een fonteinschaal of waterval in zijn voliere. Ik zit te denken om een drinkschaal te plaatsen waar via een pomp water uit omhoog borrelt.Is het gebruik via zo'n pomp en filters met een gesloten circuit wel gezond voor de vogels of word het water daardoor niet goed gezuiverd in vergelijking met vers water in een drinkbak?


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2003-12-16 - 12:48:28 send message to kakatoe

mits je de filters elke week maar goed schoon maakt en af en toe het water ververst is ook bij aquaria het geval


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2003-12-16 - 17:18:06 send message to Martien Strijdveen

Nou ik heb daar niet zo'n goede ervaring mee hoor!
Je mag in de zomer wel iedere dag de filter schoon maken anders is het water mooi groen geworden,kijk maar eens in het drinkwater als je die een dag laat staan hoe snel die groen is door de alg


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2003-12-16 - 19:37:12 send message to Rogert

Drinkwater door een fontijn filteren kan wel, maar je bent inderdaad gebonden aan het fijt dat je het wel moet verversen. Door een te klein watercircuit onstaan inderdaad algen en bacterien zoals salmonella, legionella, blauwalg, wat allen niet ten goede komt van de gezondheid van de vogels. Een vlottersysteem dat dagelijks het water bijvult en ververst is dan echt een noodzaak. Water kun je wel filteren, maar 100 % zuiver als leidingwater krijg je het niet. Een aansluiting op je regenpijp zou besparend kunnen werken, maar bij warmte kan het water wel doodslaan en bederven. Het is niet geheel onmogelijk een goed systeem te bouwen.


Wilbert
Website Member
Posts :8

Website Member
2003-12-17 - 09:22:54 send message to Wilbert

De aanschaf, het onderhoud en kwaliteit van het water spreekt mij dan toch niet aan als ik jullie reacties zie. Ik denk dat het voor mij gemakkelijker is om een grote schaal neer te zetten die ik toch iedere dag moet verschonen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. wink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2003-12-17 - 10:19:11 send message to kakatoe

anders vraag eens bij andere kwekers bij jou in de buurt of op een kontakt avond van je vereniging daar zullen ze ook wel een antwoord hebben


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-12-19 - 20:43:13 send message to hjvdlindehof

tip voor schoon drinkwater.gebruik zgn. hamsterflesjes.dit zijn flesjes die je op de kop aan het gaas hangt,je houdt zo dagen lang schoon drinkwater en de vogels wennen er snel aan.succes


caleno
Website Member
Posts :14

Website Member
2003-12-22 - 16:43:32 send message to caleno

Waterfonteinen, watervallen, kleine vijvertjes etc in volieres is ten sterkste af te raden.
We kennen allemaal de zomerdag het legionella verhaal. Dit is niet alleen bij mensen maar is voor vogels een nog veel groter gevaar.
Vogels moeten dagelijks vers drinkwater hebben.
De waterbak moet dagelijks met warm water worden gereinigd, en moet ook makkelijk te reinigen zijn anders vraag je om moeilijkheden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede