Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oranje grasparkiet??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Oranje grasparkiet???
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-10 - 19:47:19 send message to Chow

Aan komen vliegen een oranje grasparkiet. Snap er niks van. Boven de neusdop is het oranje en de vleugels zijn ook oranje. Ik dacht eigenlijk aan iets wat ze heeft gegeten omdat de kleur niet voorkomt. De wangvlekken zijn echter spierwit wat ik bij groene parkieten niet ken. Weet iemand wat er met dit popje aan de hand is?? Eerste foto zit ze achter een groene en kun je de kleur goed zien (geen bloed, vleugels zijn namelijk idem) Op de 2e foto zie je de witte wangvlekken.





catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-10 - 20:18:42 send message to catteeuw

hoi , volgens mij heeft deze grasparkiet gewoon net een rode biet op gesmuld , niet helemaal hé , maar als ik de mijne wat rode biet geef zien ze er ook zo uit hoor.
laugh :D


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2006-04-10 - 20:23:18 send message to sannie

Ik zag pas een foto van parkieten die met een niet watervast gekleurd houten speeltje hadden gespeeld in een natte buitenvoliere en die zagen er ook zo uit........


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-10 - 20:32:09 send message to Chow

En die witte wangvlek??


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-04-10 - 20:34:22 send message to zebraonline

Heb je die pop zelf gekweekt?


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-10 - 21:13:29 send message to Chow

Nee, is 3 weken geleden bij een kennis aan komen vliegen. Uiteraard denk ik dat de vogel iets van kleurstof heeft gegeten. De kleur is niet van buitenaf aangebracht daar ze verder groen is. Alleen wat normaal geel is is bij haar oranje tot rood. Wat mij wel bezig houd is waarom de wangvlekken dus wit zijn ipv blauw...


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-04-10 - 21:44:01 send message to slayer

die witte wang vlek zie je ook bij lutino`s niets vreemd aan.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-04-10 - 21:46:58 send message to slayer



zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-04-10 - 22:00:31 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien dat het geel bij grasparkieten ook rood kan kleuren onder invloed van bepaalde stoffen zoals bij kanaries?

Je zou eens een paar oranje veertjes kunnen plukken en kijken of terug oranje weerkeren.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-04-10 - 22:02:43 send message to MrandMrsSwift

Daar dacht ik ook al aan zebra.
Maar wel apart zeg, grappig.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-04-10 - 22:21:57 send message to Fonje

De witte wangvlekken is inderdaad vreemd. Dit duid op een verlies van melanine. Waarom zijn de maskervlekken dan nog zwart?(Opaline?)

Parkieten hebben gele en rode psittacine als kleurstof. Dit is iets totaal anders dan de carotenoiden bij Kanaries. Deze zijn niet beinvloedbaar door de voeding.

Roodverkleuring schijnt nog voor te komen bij bepaalde parkietachtigen. Wat de preciese oorzaak is weet m'n nog niet. Soms verdwijnt het rood na de rui wat op een leveraandoening kan wijzen.

Peter


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-04-10 - 22:25:25 send message to Fonje

Chow, klopt het dat zijn poten ook rooder zijn dan normaal?


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-04-10 - 22:34:25 send message to zebraonline

Misschien een kruising?Ik geloof dat grasparkieten soms gekruisd worden met (ik weet de naam niet meer)van die parkieten met veel kleuren...


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-10 - 22:50:05 send message to Chow

Nog een foto. Uit de voliere. Foto is wat overbelicht dus je ziet de intensiteit van het oranje wat minder. Wel zie je duidelijk dat de vleugels en de staart oranje zijn. Ik heb geen foto van de achterkant. Er is sprake van een tekening op de vleugels. Donker oranje met lichter oranje.
Witte wangvlek kan dan normaal zijn bij een lutino maar deze vogel is beslist geen lutino. Pootjes zijn naar mijn weten roze maar ik kijk morgen voor de zekerheid nog even. Overigens maakt de vogel een prima en gezonde indruk. Vliegt goed, eet en drinkt goed.



Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-04-12 - 13:25:01 send message to Richard V

bijzonder; niet eerder gezien; hoop voor je dat het nog zichtbaar is na de eerste rui. Wat zijn je plannen met deze vogel? Als het na de rui nog zichtbaar is kan het een mutatie zijn; goede reden om er een lijn mee op te zetten!


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-12 - 19:20:11 send message to broto

volgens mij bezit en grasparkiet enkel geel psittacine, kan volgels mij dan ook geen rood in de veren geven.
Hoe het wel komt weet ik ook niet, zou een paar veertjes trekken en kijken hoe deze terug komen


Henk



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede