Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse kwartels kweken + huisvesting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse kwartels kweken + huisvesting
tammV
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-11 - 00:50:30 send message to tammV

Hallo,

ik zou graag beginnen met japanse kwartels te kweken, ik heb al wat rondgekeken op internet en heb voldoende informatie verzameld. Maar hebben jullie geen foto's hoe je het best kwartels zou huisvesten voor de kweek?

1. Gewoon in een volière, met plantjes, ondergrond, nachthok, etc etc..
zouden ze zo mss makkelijker op hun gemak zijn en rapper gaan kweken?

2. In kweekhokken zoals bij vogels? Maar hoe zijn die het beste voor kwartels?

Heeft niemand hier foto's of voorbeelden van?

Dank bij voorbaat =)
MVG,
Tom


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-04-11 - 14:53:10 send message to birdies

wij hebben japanse kwartels maar ze maken geen gebruik van het nacht-hok, BIJ ONS, misschein is dat bij andere niet zo, bij ons zitten ze vaak onder het nachthok

gr. jeroen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-11 - 16:52:22 send message to tonnl

Ligt eraan wat je wilt.
Puur om te kweken zijn kale rennen voldoende, zet er veel hennen en een paar hanen in en zet wat verticale schotten neer om teveel vechten te voorkomen (wat steigerplanken op z'n kant). Leg alle eieren in een broedmachine en hoppa... sad :(

Veel leuker echter, is ze houden in een volière met inderdaad flink wat beplanting en andere beschutting. Een kist, een regenton op z'n kant, alles kan. Eén haantje kan wel 5 of meer hennen aan. happy :)
Ton.


tammV
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-11 - 17:03:29 send message to tammV

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Kale rennen zou ik zeker niet doen, daar heb jezelf en de dieren niets aan. Plaats hebben we genoeg om een volière te plaatsen. (11 are wink ;))

Maar het is idd om puur te kweken. Ik had gedacht om een grootte ( hoe groot? ) volière in 2 te delen, met allebij een nachthok, planten, etc etc. En daarin triotjes ( of misschien wel meer ) te houden. We hebben wel een broedmachine die perfect werkt maar ik ga liever voor natuurbroed. Ik zou de eieren laten uitkomen door een hen. Ik weet nu niet de correcte benaming van de soort hen maar in Belgie noemen we het ' een kukkel ' = een kleinere versie van een kip razz :p :s



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-11 - 19:10:40 send message to tonnl

11 Are moet genoeg zijn. happy :)

Klinkt goed, alleen een echt nachthok moet je niet te ruim zien. Gewoon een plek om beschut te zitten is genoeg, beter nog meerdere plekken.
Op 4 vierkante meter een trio is al behoorlijk.
Ik denk dat we de mini-broedkip in Nederland krielkip noemen. happy :)

Ton.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-04-11 - 19:12:18 send message to cocobar

Wat is natuurbroed volgens jou? Een hen (kip) die kwarteleieren uitbroed????? happy :)

Per trio, per koppel, per kwartet, KAN allemaal goed gaan, maar hoeft het zeker niet altijd met kwartels!! Zorg steeds dat je apart kan zetten, indien nodig...

Zelf heb ik chinese dwergkwartels (1haan en 4 hennen) op een oppervlakte van 8m2, wat MEESTAL goed gaat en met succes natuurbroed (de kwartelhen die dan wel haar eigen eitjes uitbroed).

Ze beschikken over meerdere plekjes waar ze zich kunnen verstoppen of kunnen broeden. Dit zijn of struikjes, tegel tegen de kant, omgekeerd appelsienkistjes, klimop op de grond...


tammV
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-11 - 20:39:02 send message to tammV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

'Wat is natuurbroed volgens jou? Een hen (kip) die kwarteleieren uitbroed????? happy happy :)'

dat had ik dus verkeerd verwoord laugh :D

maar op veel sites (TRUE?) zeggen ze dat Japanse Kwartels niet zo op hun eieren gaan 'zitten.'(broeden dus)

Apart zetten geen probleem, plaats genoeg. Dus even terug op dat eerste van mijn hen laugh :D daarom probeer ik dat dus met mijn hen. Wat volgens mij moet lukken, de hen zal ze aanzien als 'haar kinderen' en voor hen zorgen, want het lukt wel met eenden-, (kleine)ganzeneieren, dus waarom niet proberen met kwartels? Aangezien ik voor 2 groepen ga kan ik kijken wie er het beste voor de kuikentjes zorgt, en kan ik zo kijken naar sterfgevallen, aantal kuikentjes die uitkomen, etc etc..

get it? razz :p



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-04-12 - 12:54:57 send message to cocobar

Japanse kwartels broeden zelf ook nog, alleen in goede omstandigheden en dan nog heb je soms veel geduld nodig. Maar dat kan dus botsen met jou doel:
kweken voor TT's, zoveel mogelijk om dan te verkopen of op te eten... Dus dat moet je maar voor jezelf uitmaken.laugh :D

veel succes ermee


tammV
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-12 - 13:18:35 send message to tammV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

'Kweken voor TT's' betekent? happy :)

maar ik kweek om ze te verkopen aan: mensen, dierenwinkels (ik weet al een paar al zullen kopen van me), jagers, buren, kenissen (om op te eten dus)
Maar wat vinden jullie daar nu van? ' Het opeten van kwartels? '

In andere topics lees ik het opeten van eitjes, maar wat vinden jullie dan van de kwartel zelf?


waaksens
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-14 - 14:00:33 send message to waaksens

Kweken voor tt,s betekent??

Kweken voor tt,s betekent?? vogels kweken voor tentoonstellingen???

MVG Anne Mulder



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede