Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > blauwkroontjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : blauwkroontjes
barza
Website Member
Posts :23

Website Member
2003-12-16 - 16:00:26 send message to barza

Heeft er iemand ervaring met het kweken van blauwkroontjes in kolonie verband,of als iemand er informatie over heeft zou diegene dit willen mailen.
Alvast bedankt vrgroet Barry.
barza@quicknet.nl


groat
Website Member
Posts :8

Website Member
2003-12-16 - 16:41:35 send message to groat

het kweken van blauwkroontjes is vrij moeilijk. zonder goed advies en uitleg zal het houden en mogelijk kweken uit lopen op een teleurstelling.
Ik heb vorig jaar 2 koppels aangeschaft ten eerste omdat ik het een uitdaging vond, ten tweede omdat ik deze vogel 8 jaar geleden heb gezien en nooit meer kon loslaten uit mijn gedachten. Ik heb bewust gekweekte vogels aangeschaft, omdat import nauwelijks te krijgen is en hier helaas heel veel van sneuvelen. tevens ben ik tegen import als er voldoende kweekmateriaal voor handen is. Mijn vogels krijgen zeer intensieve en goede verzorging en erg goed te eten. lorinectar, elke dag vers fruit, meelwormen, gebroken gepelde haver, water(eventueel met vitaminen) loripap en groenten. de kooien moeten elke week (liefts 2x) schoongemaakt worden etc etc. Toch als je ze echt wilt houden is het het mooiste vogeltje wat er is. maar let wel alleen als je echt verzot bent op deze vogel moet je er aan beginnen!
denk er over na je kunt mij altijd mailen voor info.




















HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2003-12-18 - 13:38:37 send message to HansvdWeerdhof

Ik heb een aantal jaren Blauwkroontjes in kolonieverband gehouden, 4-3 in een voliere, van alle poppen meerdere malen eieren gehad, nooit een bevrucht ei gehad, werkelijk elk ei was onbevrucht, waarschijnlijk worden de koppels tijdens het paren, gestoord door de andere vogels van de kolonie.
Ik heb ze daarna nog een jaar in apart in grote broedkooien gehouden, dat was ook geen succes, dus ik zou geen kolonie kweek willen aanraden.


neo
Website Member
Posts :6

Website Member
2003-12-25 - 18:46:52 send message to neo

Groat,
Ik vind het ongelooflijk goed en een echt voorbeeld van hoe het moet. Blauwkroontjes worden gekweekt dus moet men eerst die zoeken alvorens import te overwegen. Ten tweede is de kans op succes met EK. veel groter.
Respect!


Lorikweker
Website Member
Posts :2

Website Member
2004-01-31 - 21:22:54 send message to Lorikweker

Ik heb vele jaren met blauwkroontjes gekweekt,
ze hebben een goede verzorging nodig, want als de kooien niet aangepast zijn kunnen ze er een vuile boel van maken.
De voeding die ik geef ;lori pap, appel, rode wortel en gepelde haver.
Ze hebben bij mij een nest van 30 cm diep de bodum 12 x 12 cm Als er jongen zijn moet de nest om de 2 dagen worden schoongemaakt bij een leeftijd van 10 dagen.Ook moeten ze behandeld worden tegen flagelaten en schimmel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede