Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > parkieten samen houden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : parkieten samen houden
eerbeek
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2003-12-16 - 20:14:26

welke soorten parlieten kunnen bij elkaar in een achthoekige voliere met een diameter van 2.50 meter en een nachthok van 2.50 mete lengte


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2003-12-16 - 20:56:18

dit is een mooie vraag maar vertel eerst maar eens met welke soorten parkieten je zou willen beginnen,kijk dan kunnen ze zeggen of dat wel of niet kan


eerbeek
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2003-12-17 - 19:24:25

ik zit te denken aan rosella's halsbanden kakariki zonparkiet bont boertje etc van alles een om ruzie onderling te voorkomen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2003-12-17 - 20:11:00

dit kan dus allemaal NIET bij elkaar in.
zijn allemaal vogels die je het beste per koppel apart te houden zijn


Groeten Dennis


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2003-12-17 - 20:13:55

kweken met deze soorten samen kun je wel vergeten denk ikhappy :) en ik vrees dat er ook geregeld vechtpatijen gaan volgen.Zelf heb ik een gezelsschap voliere met barrabanden,catharina's,valkparkieten,engelse grasparkieten als koppel en dan nog een veelkleuren,turquoisine,kanarie en soms nog een andere losse vogel.Wat broed betreft zijn het alleen de valken en grasparkieten die iets doen,de rest gaat niet tot broeden over en vechtpartijen blijven ook achterwegen.In de zomer is het natuurlijk een pracht om te zien,zoveel beweging en kleur in één voliere.Hoop dat je er iets aan hebt.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2003-12-17 - 23:58:27

Ikzelf heb geen parkieten maar ik ben deze week in contact gekomen met iemand die wel parkieten in groep kweekt en heb die persoon gecontacteerd toen ik je bericht las.
Je kan de halsbanden en rossellas in groep houden en kweken en kweken(soort bij soort) als je een grote voliere hebt.
Zonparkieten en bonte boertjes moet men per koppel apart houden.
De kakarikies kan men in groepsverband kweken en eventueel bij rosellas maar dit hangt ook af van vogel tot vogel(rossellas kunnen in de kweekperiode bijzonder aggressief worden).
Doch in een echt grote voliere of als het toevallig allemaal vredelievende exemplaren zijn zou het wel eens mogelijk zijn om alles samen te houden.LET WEL OP DIT IS EEN GROOT RISICO DIE FATAAL KAN AFLOPEN VOORAL IN DE BROEDPERIODE.
DOE DIT ENKEL ALS JE EEN ENORM GROTE VOLIERE HEBT!!!
Aldus de uitleg van iemand die al meer dan 40 jaar grote parkieten kweekt.
Als je echt een gezelfschapsvoliere met parkieten wil neem dan Gras en Valkparkieten met kakarikies en Neophema's.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 279 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede