Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ionisator Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ionisator
jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-04-23 - 17:40:06 send message to jandewit1969

Mijn Witkuifen veroorzaken veel troep vooral het witte poeder tussen hun veren als ik een ionisator zou plaatsen zou dit helpen of maakt dit niet uit.Is er iemand die hier ervaring mee heeft of is er iemand met een andere oplossing.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-23 - 19:41:27 send message to meyer

Hallo,
Ik had vroeger bij mijn kaketoe's ook een ionisator hangen, deze apparaten werken
prima maar kunnen geen stof afvoeren maar het vuil slaat achter het apparaat tegen de muur/plafon.
Ook kan één enkel apparaat niet alle stof aan.
Ik heb meer baat bij afzuiging welke het zwevende poeder rechtstreeks naar buiten afvoerd.
Maar een 100% afvoer van de fijne stof is volgens mij in een binnenverblijf niet te realiseren.

Groeten meyerwink ;)


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-04-23 - 19:54:23 send message to jandewit1969

Als ik een doos onder de ionisator zet zou het meeste daar dan invallen???


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-23 - 19:59:56 send message to meyer

Hoi Jan,

Nee dat werkt niet, het vuil stapeld zich op tegen de muren en blijft daar ook echt hangen.
Maar je ziet bij een ionisator echt geen verschil in vermindering van de stof.
Een ionisator is eigelijk ook bedoeld om schimmels en ziektekiemen te vernietigen en zal je kooi niet schoon houden.

Groeten Meyerwink ;)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2006-04-23 - 22:06:33 send message to HOBBYKWEKERIJ

bij mij staan filter systemen in de kooien en zelfs in huis achter de kromsnavels en er zijn er bij die na 6 maanden door het overvol zitten van het stof stuk gaan heb er 2 die al 3 keer zijn vernieuwd door de fabrikant
een keukenafzuigkap en san 1 waarvan je de filter kan uitwassen, dit is volgens mij een goed idee en die naar buiten laten afvoeren zo hangen er nu 3 en het probleem is voor 65% minder

vriendelijke groeten


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-23 - 22:33:33 send message to meyer

Hoi ,
Ik heb ook op verschillende plaatsen afzuiging in mijn kooi en die werken perfekt.
Maar waarom zou je er filters in doen terwijl je naar buiten afvoerd?


Groeten Meyerwink ;)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2006-04-23 - 23:46:45 send message to HOBBYKWEKERIJ

ja meyer heb je eigenlijk wel gelijk in

want het gaat toch naar buiten werk goed bij mij klinkt primitief maar is meestal nog het beste

argo


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-24 - 01:40:29 send message to tonnl

Beetje jammer is dat de meeste afzuigkappen nogal kabaal maken.
Als het stiller moet: bij bouwmarkten kun je luchtreinigers kopen voor ongeveer 40 euro die 10 tot 12 kubieke meter heel lang schoonhouden. Met uitwasbaar filter. Er zit dan tevens een ionisator op. Is bij mij een geruisloos apparaat.
Bij mij scheelt het echt heel veel schoonmaakwerk in de kamer waar de vogels staan.
Ton.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-04-24 - 10:56:38 send message to gouldamadine

ik gebruik zef een ionisator in mijn kooi met grasparkieten en heb een muurdoorvoer gemaakt waar ik een ventilator in heb gezet die de lucht naar buiten blaast.
de ionisator staat vlak bij die ventilator die daardoordus het meeste stof zo naar buiten toe blaast.
arjan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-24 - 21:46:48 send message to meyer

Hallo tonnl,

Je hoef geen afzuigkap te nemen,dit is een voorbeeld. Ik zelf heb gewone inbouw ventilators
in mijn plafon gebouwd. Het voordeel van een ventilator,en dat heeft een luchtreiniger weer niet, is dat hij vuile lucht afvoerd en schone aanvoerd. zo hebben mijn vogels altijd verse lucht.Je moet er altijd wel op letten bij het plaatsen dat je geen tocht krijgt waar je vogel in komen te zitten.
Een nadeel van een ventilator is, als je in de winter verwarmt kunt je ze niet aanzetten omdat deze dan de warmte naar buiten afzuigt.
Hier is een luchtreiniger beter op zijn plaats.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede