Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ondergrond in de voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ondergrond in de voliere
Jory
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-04-25 - 20:39:50 send message to Jory

Over drie weken wordt bij mij thuis een buitenvoliere neergezet. In de voliere komen kleine tropen.

Nu heb ik een vraagje: Welke ondergrond kun je het best gebruiken??


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-04-25 - 20:44:39 send message to zebraonline

Ikzelf ben zeer tevreden over boomschors(de fijnste soort)dit is proper,gemakkelijk aan te brengen en te verwijderen en goedkoop...bovendien houd het alles goed droog en isoleerd het goed bij grondvorst.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2006-04-25 - 23:26:37 send message to golemm

Er zijn nogal wat opties, de vraag is allereerst natuurlijk of je een betonnen vloer hebt gemaakt of dat de voliere gewoon op de natuurlijk grond staat. Als ie op de naturlijke grond stat is t verder ook nog belangrijk wat voor n soort grond dat is (BV: goed doorlatend of vaste klei, zoals bij mij in Limburg).Verder is t belangrijk of de voliere overdekt is of niet. Uiteraard is een betonnen vloer t meest hygienisch, daar kun je ook t beste iets op leggen/strooien. Zand wordt over t algemeen niet zo hygienisch gevonden aangezien t nogal vochtig blijft (overdekt of niet?), er bestaan ook "coccidiose korrels", n soort kattebak korrels die vocht opnemen, da's dan misschien iets duurder. Kranten woden nogal gebruikt in binnenvolieres, lijkt me geen mooi gezicht buiten. Boomschors, mmm, kweenie, is dat behandeld met spul misschien (gif). als iemand t met succes gebruikt zal dat wel meevallen denk ik, alleen goedkoop kan ik t niet vinden, gebruik t wel voor de tuin, maar vind t reteduur! Als je een betonondergrond hebt, waarom zou je er dna iets opleggen trouwens? Gewoon zo laten en geregeld afspuiten of zo, je hebt toch wel een putje met afvoer gemaakt?
Als je naturlijke ondergrond hebt, gewoon gras laten groeien en af en toe knippen? Bij mij werkte dat niet goed, ondergrond te nat, te ongezond, heb pas beton gelegd (met putje) en denk dat ik t zo laat. misschien niet zo mooi, maar dat lukt toch niet met beton......


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-04-26 - 09:40:41 send message to tropic

Hangt inderdaad veel af van de ondergrond die je nu hebt. Boomschors kan ik me in vinden, indien niet behandeld uiteraard. Voor mij een mooie en de goedkoopste oplossing is bosgrond. Hiermee bedoel ik de bovenste 2 à 3 cm dennennaalden enz die je in elk dennenbos vind. Samenharken en ideaal als volierebodem. De naalden houden alles droog, en je vogels vinden er nog allerlei insekten tussen, die wij met het blote oog niet kunnen waarnemen. Nog een voordeel is dat deze naalden vergaan, dus ieder jaar kan je er een nieuwe bodem opleggen, terwijl je de oude gewoon even omspit. Het ganse seizoen, af en toe even met de hark erdoor en je hebt altijd een propere, droge en natuurlijk uitziende ondergrond.


Jory
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-04-26 - 12:31:02 send message to Jory

Als ondergrond heb ik beton. Ik heb alleen geen putje. Is dit echt nodig. De voliere is overdekt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede