Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > starten van voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : starten van voliere
ingridellen
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-30 - 18:29:17 send message to ingridellen

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier. Ik heb wat rondgekeken op dit forum en jullie volieres bewonderd! Prachtig hoor!
Wij willen ook heel graag een voliere beginnen, maar willen ons eerst goed laten informeren (of informatie overal vandaan halenhappy :).)
We hebben vroeger thuis een grote voliere gehad, met van alles en nog wat erin. Diamantduifjes calefornische kuifkwartels, kippen, zebravinkjes etc.
Het lijkt ons erg leuk om nu zelf een voliere te hebben. Nu hebben we gelijk al vragen...wat is het verstandigst een aluminium of een houten voliere, open of gesloten bovenin.
Achterkant naar het noorden gericht? Groen of zilverkleurig gaas?
Moet er een sluis in of kan een half laag deurtje?
Dan heb ik nog de vraag europese vogeltjes of kromsnaveltjes?? (en dan bedoel ik de kleine soorten)
Jullie horen het al heel veel vragen ...en in een heel pril stadium...
Hebben jullie misschien tips voor ons? Alvast bedankt!!

Groetjes Ingrid




tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-04-30 - 19:38:08 send message to tropic

beste,
Ik wil hier niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb, maar probeer je toch enkele tips te geven, die naar mijn mening het beste zijn.
Kippen zou ik al nooit in de voliere plaatsen (kippeluizen);hout is niet levenslang, aluminium wel, als je evt. kromsnavels houdt is er de mogelijkheid dat ze aan het hout gaan knagen.
Open of gesloten hangt af van wat je erin wenst: beplanting is open makkelijker, ofwel sproeiinstallatie; vogels kunnen genieten van een zachte regenbui; gesloten heeft als voordeel dat de bodem droger blijft en er van bovenuit geen ziektes in je voliere kunnen.Als de noordkant dicht kan is dat uiteraard oke. Draad, zowel zilverkleurig als groen zie je je vogels niet zo goed zitten, je kan ze echter wel met een verfrolletje een laagje zwart geven, achter zwart zie je je vogels nl. het best.Een sluis is ideaal, kunnen er helemaal geen vogels ontsnappen.
Of je er dan uiteindelijk europese of kromsnavels wil instoppen hangt van je eigen voorkeur af, daar kan ik je niet in helpen.
Alvast veel sukses met het bouwen van je voliere.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-04-30 - 20:19:40 send message to lennard

wat voor kant wil je op bij kromsnavels een beetje de bekende zoals een valkparkiet of een grasparkiet of andere ook leuke soorten waar je nog andere vogels bij kan doen?happy :)wink ;)


ingridellen
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-04-30 - 21:05:49 send message to ingridellen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heel erg bedankt voor je reactie!

Ik wil geen kippen bij de vogels hoor, maar toch goed dat ik nu ook weet dat dat geen goede kombinatie is. Mijn ouders hadden dat vroeger wel en dat ging goed, misschien geluk gehad....
Ik zou het erg leuk vinden als er jonkies geboren worden, maar van echt kweken is geen sprake. We willen gewoon graag leuke mooie vogeltjes om naar te kijken, te verzorgen en van te genieten.
Zelf had ik misschien het idee dat parkiet- of papagaaiachtigen misschien minder schuw waren naar mensen...misschien als je het opbouwt, beginnende met hele jonge vogeltjes.... Misschien kunnen jullie dat mij vertellen... Ik praat zowiezo over simpele vogels, niet te moeilijke soorten, zeg maar..
Ik twijfel heel erg want ik ben ook bang dat ze heel erg veel lawaai maken.
Misschien moet ik eerst zeker weten wat voor vogels we willen voordat we verder kunnen...

we hebben door de hele tuin een sproeiinstallatie met een computertje, die we nooit gebruiken...wieweet komt ie nu goed van pas...en dat zwart maken wist ik niet! bedankt voor de tips!





piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2006-04-30 - 22:08:25 send message to piet witteman

Als je eens wilt komen luisteren naar diverse kromsnavels kom dan eens langs
Ik woon in Velsen Noord
stuur even een berichtje dan kkrijg je me telefoon nummer en kunnen we afspreken

Piet


dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-01 - 09:31:00 send message to dyantha

hoi
ik woon zelf in een woonwijk en heb zelf valkparkieten grasparkieten kakarikies en turquisines kanaries erin en ze maken wel wat lawai maar ja wat is lawai andere vogels zingen ook daar zeuren ze toch ook niet over.
succes met het kiezen van je vogels.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-05-01 - 15:41:35 send message to cocobar

Ik zou ook ingaan op de uitnodigingen om eens bij iemand thuis te gaan zien en horen.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-01 - 16:41:55 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je wil starten met kleine kromsnavels, neem dan grasparkieten,valkparkieten of neophema's die laatste zijn zeer kleurrijk en maken ook minder lawaai dan grasparkieten...
Best neem je dan ook een aluminiumvoliere en gaas zonder plastic errond(ze knagen het soms af)
Een overdekte voliere is is het veiligst tegen regen,uitwerpselen van wilde vogels en roofvogels...neem dan de helft doorzichtige golfplaten(voor de zon) en de helft ondoorzichtige(voor de schaduw).
De noordkant sluit je best af en gebruik je dus als achterzijde...ikzelf prefereer ook om de oost en westkant af te sluiten en enkel de zuidkant open te laten...wat zeer decoratief is zijn van die witte snelbouwstenen...deze zijn gemakkelijk in gebruik en weerkaatsten veel licht...
Beplanting heeft geen zin met kromsnavels want die slopen dit in geen tijd...
Wat wel decoratief is zijn mooie wilde takken en/of een halfrotte wilgenstam...daar zitten en knagen ze graag aan...


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-05-01 - 18:00:00 send message to Wes

Of catharinaparkieten. Die maken bijna geen lawaai en zijn ondertussen ook al zeer mooie mutaties in happy :)
En ze knagen ook weinig tot niet aan de voliere happy :) Wat natuurlijk ook weer een voordeel is.
Ik zou de voliere helemaal overdekt maken wink ;)
Greetz



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede