Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ik stop. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ik stop.
sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-05-02 - 08:42:02 send message to sarell

Hallo,
Naar aanleiding van mijn topic over tinkerbirds en de reacties die ik kreeg, wil ik even melden dat ik niet meer reacties zal geven/vragen op vogelarena omdat er elementen tussen zitten die het naar mijn inziens niet kunnen hebben dat iemand een brede belangstelling van vogels etc heeft, en daar dan ook graag info over wil hebben/delen.


Van sommigen heb ik gelukkig aangename/hulpsame reactie gehad, van anderen niet. Van hen krijg ik het idee dat zij een vogeltje in de krant hebben gezien en die gewoon "leuk" vinden, en dan meteen ook denken alles te weten en alles te kunnen zeggen. dat zijn in mijn ogen mensen die niks anders dan achter het computertje zitten en proberen iemand dwars te zitten, in plaats van om gewoon op het topic in te gaan.
Voor hen dit: Tel uw woorden, voordat u iemand iets ongerijmds toeslingert.

Dus bij deze: gegroet.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-05-02 - 09:06:56 send message to Niltava

Hmm, lijkt me eerder op jou van toepassing.
Maar toch jammer dat je weggaat.
Denk ook niet dat de anderen het kwaad bedoelden


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-02 - 09:50:50 send message to johanblok

Sommigen (iedereen) reageren wel eens wat overdreven dat moet je je niet zoveel van aantrekken. De meesten bedoelen het helemaal zo slecht nog niet. Gewoon doorgaan met vragen stellen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-02 - 19:08:39 send message to hdra

Kan het voor een deel wel met je eens zijn. Er zijn hier op het forum inderdaad mensen die overal op reageren of ze er nu verstand van hebben of niet. Maar goed dit is niet voor niets een openbare forum, dus men mag regareren. hiervoor zwichten zou ik niet doen, dus gewoon je vragen blijven stellen en doorgaan.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-02 - 20:20:28 send message to paintim

Beste Sarell,
Je komt op een forum natuurlijk allerlei tegen.
De antwoorden komen ook niet altijd van mensen,die lange ervaring hebben met een bepaalde soort vogel,maar gewoon van personen,die op elk gebied een mening hebben.Dat is wel eens vervelend.Vooral als men persoonlijk wordt.
Toch moet je proberen daar boven te staan.Uiteindelijk zijn er veel vogelliefhebbers,die het serieus menen.
Vriendelijke groeten van
Antoni


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-05-02 - 22:54:24 send message to tropic

Als je een topic opent onder de titel "ik stop", mag ik dan besluiten dat dit naar sfeer scheppen, sensatiezucht, ruzie stoken ruikt???
Geen angst, als ik van jou nog iets lees zal ik er NOOIT meer op reageren, als dit je rustig kan stemmen. Het is alleszins nooit als persoonlijke aanval bedoelt, en zeer jammer dat je iemands anders mening, die duidelijk niet met de jouwe overeenstemt, niet weet te waarderen.
Alvast veel sukses en kweekgenot met je vogels, mij zul je niet meer horen;laugh :D


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-03 - 09:59:09 send message to frensie

even een reactie van mij:
ik ben hier ook niet meer zo vaak op dit forum.omdat ik vind dat er niet echt zoveel gekeken word naar een oplossing ergens voor maar dat er eerst gekeken word naar:
kunnen we typfouten vinden!!!!
kunnen we iemand onderuit halen!!!!
kunnen we iemand afkraken!!!
kunnen we wat vinden over iemand op dit forum ( hopelijk iets negatiefs!!!
enz enz enz enz.
ik heb het toen eens met agabird besproken en die zei mij toen dat het goed was dat er zulke personen in dit forum schrijven want dat houd de boel levendig enz enz.
heb toen gezegt dat ik afscheid nam van dit forum, maar lees het soms nog wel eens door en vind eigenlijk dat ik toen toch wel gelijk had want het is nog steeds niet veranderd, het blijft het zelfde. groeten frensie


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-03 - 10:38:01 send message to hdra

Quote
;Als je een topic opent onder de titel "ik stop", mag ik dan besluiten dat dit naar sfeer scheppen, sensatiezucht, ruzie stoken ruikt???
Geen angst, als ik van jou nog iets lees zal ik er NOOIT meer op reageren Tropic.

Over ruzie zoeken gesproken? Kan toch ook wat genuanceerder. Ik merk dat namelijk ook deze toonzetting, niet alleen op het forum maar ook van een paar mensen op chat. Een aantal blijven daarom op de achtergond. Jammer.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-05-03 - 11:22:44 send message to agabird

Dit is inderdaad een openbaar forum, iedereen is in eerste instantie welkom. Ook mensen die niet zo heel veel verstand van zaken hebben.

Het is onmogelijk om mensen buiten te gaan sluiten omdat ze niet genoeg verstand van zaken hebben, je zou dan nooit geen nieuwe mensen meer krijgen. En het doel is toch om kennis door te geven, zodat juist diegene zonder vesrtand van zaken wat kunnen leren.

De valkuil is inderdaad dat sommigen pretenderen heel wat te weten, tewrijl ze eigenlijk niets weten. Maar dat hoort erbij, daar zal toch de lezer zelf doorheen moeten kunnen prikken, of door andere posters een kanttekening bijgeplaatst moeten worden.

Soms komen zulke kanttekeningen inderdaad erg bot over en kan dat beter (genuanceerder) geformuleerd worden. Dit zou ook zeker bijdrage aan betere discussies. Het is heel jammer als door ongunuanceerde reacties mensen stoppen met actief te zijn in het forum.

quote
kunnen we typfouten vinden!!!!
kunnen we iemand onderuit halen!!!!
kunnen we iemand afkraken!!!
kunnen we wat vinden over iemand op dit forum ( hopelijk iets negatiefs!!!
enz enz enz enz.
ik heb het toen eens met agabird besproken en die zei mij toen dat het goed was dat er zulke personen in dit forum schrijven want dat houd de boel levendig enz enz.

Frensie je suggereert hier dat ik graag mensen in het forum wil die anderen afkraken, op spelfouten controleren, anderen onderuithalen etc. Ik heb dat nooit maar dan ook nooit verkondigd. Het enige waar wij in het verleden over gehad hebben is of er mensen op het forum welkom zijn die niets van vogels afweten, en reactie's of onderwerpen plaatsen die niet direct over vogels gaan. Mijn antwoord daarop was ja.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-03 - 12:09:47 send message to frensie

klopt agabird je hebt dat inderdaad niet gezegt, maar ik bedoelde inderdaad dat er toen mensen waren die er geen verstand van hadden en toch allerlei dingen meenden te moeten zeggen, net zoals nu dus.
ik vind het forum nog staads achteruit gaan en wel om de reden dat wat ik zei mensen zoeken alleen maar de slechte dingen in een topic en gaan daar maar steeds overdoor zeuren.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-03 - 12:46:52 send message to lennard

ik vindt dat het form hier ook achteruit gaat minder mensen vragen hier wat omdat ze meestal zeggen dat een kweekkooi te klein is en dat dat soort niet daar bij kan en dat soort dingen.sad :(
En dat vind ik niet zo leuksad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-03 - 14:18:13 send message to ParkietenPeter

Vooropgesteld dat ik absoluut niet wil dat anderen belachelijk gemaakt worden of afgekraakt. Ik doe daar dacht ik ook alle moeite voor om het binnen de perken te houden.

Maar, (altijd een maar wink ;)) dat betekent niet dat als iemand zijn weloverwogen mening geeft en dit niet het antwoord is dat de vragensteller graag ziet, die ander z'n mond maar moet houden.
Uiteraard dient te schrijfstijl wel van respect te blijven tonen, en dat doet het in 95% van de gevallen ook wel anders grijpen de moderatoren echt wel in. (Niet helemaal negatief denken wink ;))

Mocht iemand besluiten om niet meer op dit forum te willen deelnemen, staat hem dit vrij. Maar doe dit niet (tussen de regels doorlezend) omdat de antwoorden van de expert of van de iets minder experts je niet bevalt.

Het voorbeeld aanhalend van de kweekkooien; als daar veel negatieve ervaring mee is kun je gewoon weg niets anders zeggen dan dat het niet goed is en af raden.

Soms is de waarheid hard en soms ligt het aan jezelf(?)

De kwaliteit van het Forum van VogelArena bepaal JIJ!

wink ;) Peter


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-05-03 - 17:10:13 send message to ewals

De reden dat ik "bijna" niet meer reageer is zoals hier telkens wordt aangehaald.

Er wordt door'n leek een vraag gesteld waarop een duidelijk en terzake deskundig antwoord gegeven wordt, 'n ander komt dan met het argument dat bij hem deze uitleg totaal niet werkt.
Kijk, aan zo iets heb je als beginnend vogelliefhebber natuurlijk helemaal niets, je weet nu nog steeda niet wat de beste oplossing is.
Het beste lijkt mij voor alle beginners gewoon uitproberen, al doende leert men.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-03 - 17:39:27 send message to goulds

Wat een ophef weer om niks.

Als beginneling kun je via de zoekfunctie je vraag al snel beantwoord krijgen,wanneer je wat vaker de onderwerpen op forum leest herken je al snel de schipper en de beste stuurlui aan wal.

En wanneer je een mening wilt geven hoe ook bedoeld plaats er dan zo'n smiley achter dan weet de ander hoe het bedoeld wordt.

Dan heb je ook nog de optie ,die ik zelf het liefst gebruik:het persoonlijk bericht gelijk bij de persoon waarvan ik denk die heeft er verstand van.

Wat Sarell betreft jammer dat ie ermee wil stoppen maar zoals met alles in het leven wie de bal kaatst ...... wink ;),dus trek die lange tenen in,kom van de kast af en carpe diem.happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-03 - 18:12:11 send message to natasja

soms krijg ik het idee dat mensen hier alleen een digitale antwoordservice willen hebben.

vragen stellen mag , maar alleen wanneer je eerst alle topics hebt doorgespit via de zoekfunctie en daar je antwoord niet in hebt kunnen vinden.


antwoorden mag , maar alleen wanneer je jarenlange ervaring en kennis van vogels hebt en zegt wat in het straatje ligt van de vraagsteller.

discussie mag , maar alleen wanneer alle meningen gelijk zijn .

BAH !

Dit is een forum waarvan de moderators al aangeven dat mensen zonder kennis van vogels en andersgestemde welkom zijn , mensen die daar problemen mee hebben doen er misschien inderdaad goed aan om weg te blijven en de bieb in te duiken waar ze exact de schrijvers naar hun smaak kunnen uitkiezen ipv mensen zoals ik het gevoel te geven onwelkom te zijn door gebrek aan kennis .




ftoonen
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2006-05-03 - 18:38:31 send message to ftoonen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben het helemaal eens met Sarell.
Er zijn mensen op dit forum die denken de leukste te moeten zijn.
Toen ik een vraag op dit forum stelde, kreeg ik direct antwoord van een joker, die dacht dat hij leuk was.
Ik heb hem toen ook een persoonlijke mail gestuurd en heb nooit meer een vraag op dit forum gesteld.
Er zijn forums genoeg waar je wel serieus genomen wordt.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede