Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Prijzen ara's en papagaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Prijzen ara's en papagaaien
dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-05-03 - 19:15:02 send message to dimitry

Hallo

Ik heb ff een vraagje hoe komt het dat bij sommige kwekers van 900 tot 1250 € gevraagd woord voor een arajong en ik van een hobbykweker hoor dat ze hun vogels verkopen voor 600€ en dat ze blij zijn als ze het er voo krijgen.
Is het probleem hier weer het zo snel en zoveel mogelijk geld verdienen.
En als ik nu een vogel wil kopen dan moet ik toch kunnen kiezen,mijn vriendin koopt van de week een vogeltje een forpus en had netjes gebeld van te voren.
Komt ze daar staat het vogeltje al ingepakt voor haar klaar beetje vreemd .
En zou nu wel eens een prijs willen weten wat ik ongeveer moet betalen voor een blauw gele bij een liefhebber??
Groetjes Dimitry


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2006-05-12 - 20:19:34 send message to marajo

beste dim,

prijzen?

weet je een blauwgele ligt tussen de 600 en de 1250 daar zit wel een groot gat tussen dat weet ik, maar er zit ook zo veel vershil in de vogels kijk alleen al naar het geel.
voor een grote vogel met een mooie goudgele kleur en een rustige vogel heb ik wel 1250 voor over.

of je het er voor moet betalen is anders wat ik denk dat je niet moet overdrijven met de prijs en er geen misbruik van moet maken. het moet ook leuk blijven.

maar 600 honderd is niet te duur daar wil ik wel een koppel van kopen.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-05-12 - 21:43:31 send message to Hawkeye_NL

particuliere verkoop of bedrijfsmatige verkoop. Inkoopsprijzen en verkoopsprijzen. Als extratje naast je baan of als onderdeel van je maandinkomen. Garantie of geen garantie.

Zo maar een aantal tegenovergestelden tussen de groep liefhebbers die hun vogel voor relatief weinig geld verkopen. En 600 € is wel heel erg laag voor ene blauw gele {ben wel benieuwd waar je die koopt}, en 1350 € inclusief de geslachtsbepalingen, gezondheidsonderzoeken, garanties. Overigens is dat nog lang niet de top. Op verschillende plaatsen ben ik al verkoop bedragen tegengekomen van 1400 € en zelf 1600 € zonder deze "bedrijf" extra's.



Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-13 - 12:42:46 send message to Harry2

Wat is veel wat is weinig. Bij mij telt alleen als ik zulke vogels koop (naast natuurlijk het uiterlijk en karakter) dat de vogel recent getst is via bloedstaal door een dierenarts op PBFD, Polyoma, Chlamydia en Pacheco. ALs de kweker / handelaar dit kan voorleggen is het correct. Want wat ben je met een vogel van 600 euro die een ziekte heeft waar je nul vertrouwen in hebt of de vogel wel gezond is? Want de uitleg "mijn vogels zijn allemaal gezond en ik heb nog nooit ziektes of doden gehad" is maar een vaag begrip


dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-05-15 - 12:37:23 send message to dimitry

Ja dank jullie wel voor jullie reactie zo heb ik tenminste iets van ervaren mensen.
Daar kan ik alleen maar van leren ik schiet er inderdaad niks mee op een vogels te kopen die na een paar weken cq maanden dood gaat.

Groeten Dimitry


Alice
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-15 - 18:14:17 send message to Alice

Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier verkoopinformatie in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.


quote
--------------------------------------------------------------------------------
[Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.]
--------------------------------------------------------------------------------


Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

Mocht u kweek- of verzorgingsgerichte vragen hebben, stel deze dan zo uitgebreid mogelijk zodat er geen misverstand kan bestaan.

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-01-15 - 20:13:00 send message to P.Rooth

Hallo

Prijzen voor ara's kijkt u eens bij de parkieten socieeteit die publiceren bijna ieder jaar een lijst die als richtlijn gebruikt kan worden .

Paul


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-15 - 20:47:19 send message to lapland

Dag Paul en dan krijg je zo als mij gebeurde dat er een richt prijs van de Ara maracana voor het eerst in kwam te staan voor 2000 gulden ,laat ik ze toen net verkocht te hebben voor 4000 gulden (had zelf 4600 voor het toen zeer zeldzaame ouder paar gegeven )dus ja je raad ,het zo ik invormeren hoe ze bij die richt prijs kwamen nou ja was het antwoord die hadden ze van gerenomeerde fokkers werd gezegt laat ik toen volgens het ministerie de enige zijn
de kopers hebben ze toen toch wel gehaald
gr wybe


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-01-15 - 22:46:59 send message to Rik

quote
hun vogels verkopen voor 600€ en dat ze blij zijn als ze het er voor krijgen.


Als je zelf vogels wilt verkopen hoor je vaak dit verhaal, en als je ze wilt kopen hoor je vaak de dure versie.

Een onderdeel van de vogelhobby is denk ik dat je elkaar ook dingen moet gunnen. Als de koper en de verkoper beiden niet het onderste kan hoeven blijft het leuk voor iedereen.

Zelf heb ik onlangs een pionus aangeschaft. Mijn voorganger hadden deze vogel voor € 1000,-- in een dierenwinkel in Den Haag gekocht. Zij hadden de woorden: 'een soort amazone' geďnterpreteerd als 'amazonesoort'. Da's een duur misverstand. sad :(


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-01-16 - 20:12:58 send message to P.Rooth

Hallo Wybe
Ben inmiddels 28 jaar lid van de PS en de prijzen die ze noemen is zeker niet altijd correct , maar u noemde maracana ara's en in guldens is ff een tijdje geleden .
U gaf zelf 4600 voor een stel en kreeg 4000 voor nakweek vind ik niet slecht maar dat is persoonlijk natuurlijk .

Zoals het mij eens uitgelegd is door de PS is dat van alle afdelingen een lijst gegeven werd met in die afdelingen aangedragen prijzen , dat u als enige met de Maracana gekweekt had volgens met ministerie weet ik niet maar hoe die prijs dan tot stand gekomen was zal uit de aangeleverde lijsten komen waarbij dan geen rekening gehouden werd met import of echte nateelt.

Trouwens stond bij de lijst altijd aangegeven dat er grote verschillen kunnen zijn tussen de regio s.

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 266 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede