Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Daar wordt ik nu pisnijdig van se...... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Daar wordt ik nu pisnijdig van se......
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-04 - 00:26:18 send message to Swaas

van mensen die zich vogels aanschaffen en er niks van wetenangry
Op 1 mei krijg ik telefoon.....Swaas we hebben 2 kleine valkparkietjes bij onze oma gehaald uit het nest om met de hand groot te brengen en tam te maken, maar ze willen niet eten.....
Ik vraag: wat geef je ze voor eten ?
Brood met melk shocked 8Oshocked 8O
Wablieft, hoeveel hebbenze gegeten?
Nog niks ze willen niet met de lepel eten en zijn bangsad :(
Hoelang heb je ze al?
Van gisterensad :(
OK breng ze maar naar hier voor ze doodliggen van de hongerangry
Ze zijn aangekomen, jonge bange valkjes, hongerig en doodsbang, ik heb hen naar huis gestuurd voor ik mijn mond voorbij ging praten en mijn mening zeggen.
Ondertussen zijn we 3 dagen verder, de kleintjes eten goed, kennen (gelukkig) al de spuit en eten Kaytee 4 keer per dag, ze prutsen al aan trosgierst en morgen krijgen ze geweekt graan om hun bekje op te proberen.
Eentje laat zich al rustig opnemen zonder in paniek te slaan, de andere is nog schrikachtig maar dat komt ook wel goed.
Over 10 dagen gaan ze terug naar de "familie", ondertussen heb ik een volledige uitprint van internet gehaald en afgedrukt met de nodige iinformatie, ze wisten niet eens dat valkparkieten aangepast graan of zaden moesten hebben, ze dachten dat "kippeneten met mais erin" wel eens goed kon zijnshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Sommige mensen he....angryangryangryangryangryangryangryangry


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-05-04 - 01:27:46 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Ja, frustrerend is dat.
En dan maar hopen voor die beestjes dat ze er daadwerkelijk wat aan doen, aan de voeding/verzorging.
Sommige mensen willen het gewoon niet snappen.

En een ander doet juist erg z'n best.

Dat houd je toch altijd vrees ik.

Succes nog..

Ben benieuwd hoe het afloopt.

Gr.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-04 - 06:26:34 send message to Dennis Fr.

arme vogeltjes.maar goed dat je hebt ingegrepen.erg jammer dat mensen soms zo makkelijk denken van dat doen we ff.helaas zal dat altijd wel zo blijfen.nu zal het gelukkig nog wel goed komen met de valkjeshappy :)

Groeten Dennis


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-05-04 - 07:09:13 send message to kakatoe

De waarheid zeggen kan geen kwaad hoor.
Ja alleen dat de mensen je dan arraugant en sakasties vinden.
Vertel ze als nog de waarheid zonder kwaad te worden.
Het is wel jammer dat mensen zo met dieren omgaan en dat alleen maar om ze tam te willen maken.
Dat tam maken kan ook als de ouden de jongen zelf groot brengen.
Swaas succes met die 2 valkjes

Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-04 - 08:20:46 send message to ParkietenPeter

Nou swaas, ik geef kakatoe wel gelijk.

Zelf zou ik mijn mond niet gehouden hebben en ze onomwonden vertellen dat dit wel de meest ondoordacht, onverantwoorde en domste aankoop was.
Je kunt toch niet verwachten dat je een baby weghaalt bij z'n moeder en dan denken dat het allemaal vanzelf gaat! Ik noem dit gewoon idioot!

Ook zou ik hen echt wel laten betalen voor de reddingsactie die je gedaan hebt! Dat ze er maar eens met de neus op geduwt worden. Als je dit zelf kosteloos wilt doen geef je dat geld maar aan een goed doel.
Je zal zien dat dat soort mensen het ook nog klaar krijgt en de vogels zometeen duur op internet zet "Volledig handtam". Houd ze in de gate! angry



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-04 - 11:40:32 send message to tonnl

Ik zou ze niet eens teruggeven denk ik, dan maar een keiharde les.
Gelukkig zijn deze beestjes wèl goed terechtgekomen.
Ton.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-04 - 12:24:41 send message to goulds

Hmmm,ik zou die Oma eens bellen zij had al beter moeten weten,alleen al wat betreft de voeding of krijgen de valken bij haar ook kippenvoer?

En idd de toekomstige eigenaars nog ff op de vingers tikken,dat kan ook op een rustige manier.

Mar helaas sneuvelen veel dieren zo niet alleen vogels wat te denken van honden katten vissen konijnen cavia's fretten noem maar op allemaal leuk levend kinderspeelgoed maarre ze vergeten dat het beestje eet en schijt en alles wat er tussen zit.


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-05-04 - 17:13:14 send message to Gloster Benno

en wat denk je van de vakanties??


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-04 - 23:02:01 send message to Swaas

Het toekomstige baasje is vandaag geweest, hij was dolgelukkig omdat het valkje op zijn vinger wou zitten, hij gaf toe dat hij er niks van wist en dat het eigenlijk heel dom geweest was om die zomaar mee te nemen zonder kennis van voeding.
Ik heb hem alles laten zien, en hij heeft ze eten gegeven met de spuit, eerst héél onwennig, maar de 2e ging al veel vlotter.
Hij ziet het helemaal zitten, ze komen op zijn kamer te staan en daarom wou hij er 2 zodat ze zich niet zouden vervelen.
Morgen gaat hij speeltjes halen en een deel zelf maken, ook heeft hij van zijn oma een kooi gekregen, meer een volière van 2m op 2 op 1diep zodat ze in de zomer lekker buiten kunnen als het goed weer is.
Zo slecht zullen ze het nu ook niet hebben, en de preek die hij kreeg.......heeft hij blozend aanhoort en....aangenomen, hij gaf me gelijk en bedankte mij dat ik hem wou helpen, volgende week komt hij terug om informatie over zebravinkjeslaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dwink ;)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-04 - 23:10:45 send message to hdra

mooi werk nu al op de vinger. Plaats is even een fotootje. Leuk

henk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-05 - 20:18:24 send message to paintim

Swaas,
Je hebt fantastisch werk verricht.Gelukkig heb je de eigenaar kunnen overtuigen van hoe te handelen.
Vr.groeten van
Antoni


dekweker
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-05-05 - 20:28:28 send message to dekweker

Tja ..... maar is handopfok zowiso geen dierenkwelling? Al die gedragsgestoorde dieren die niet eens meer weten dat ze vogel zijn. En dan niet te spreken over als ze zelf jongen krijgen. Want op die manier verdwijnen steeds meer natuurlijke gedragingen, of maken de ouders de jongen af omdat ze dat spuitje met voer verwachten.

Hoe hypocriet het ook klinkt, de vogels die wij houden hebben wel 'LEVENSLANG'


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-05 - 23:28:03 send message to Swaas

Ja dit is ook mijn mening, gelukkig hebben deze vogeltjes tot hun 4 weken een natuurlijke voeding gehad, ze zouden net uitvliegen, en eigenlijk vind ik dit nog het beste tijdstip, ze hebben een hoop natuurlijk gedrag toch meegekregen van de ouders, alhoewel sad :(
Vandaag hebben ze 2 uur mogen vliegen in de grote vliegkooi, zo leren ze om gepakt te worden als ze los zitten, ze stappen al héél goed op maar ja natuurlijk trekken ze naar elkaar, als de ene vertrekt gaat de andere zowiezo mee, maar het valt goed mee, ze eten al aan de trosgierst, en woensdag gaat nr. 1 naar het baasje, nr 2 blijft bij mijlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
In oktober wordt een 2e jong opgevoed en gaat nr 1 dan gezelschap houden, de nr2 mag hier zijn dagen slijten en de grote volière bij de anderen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede