Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > er gaan steeds vogels dood Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : er gaan steeds vogels dood
birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-05 - 11:03:02 send message to birdies

hallo

wij hebben nu ongeveer een jaar een voliere, maar tot nu toe zijn er al (niet boos op me zijn)
2 zebravinken 2 kanaries en 4 diamantduifjes dood gegaan. die ene zebravink was volgensmij toen we hem kochten al een beetje ziek, we hebben hem toch gekocht omdat we er een heel stuk voor hebben gereden en omdat het een paartje was met een popje die er wel heel goed uitzag, de winkel had maar 1 koppeltje. dat was het eerste mannetje zebravink die was doodgegaan de vervanger voor dat mannetje is ook doodgegaan, de 2 kanaries zijn aan het eind van de winter doodgegaan, 1 van die 2 was dood mensen gevonden ergens en heeft een hele tijd binnen gezeten in dat huis maar later wilde ze hem niet meer, het kan misschien dus dat ze de winter daardoor niet aankon terwijl we haar aan het begin van zomer in de voliere hadden gezet, de andere kanarie die was doodgegaan bleef in het begin toen ze in de voliere was heel vaak in een voerbakje zitten broeden op niks, in die tijden was had ze ook de hele tijd een zweterige buik, net in de pertiode dat ze echt heel mooi was!! en levendig was ze opeens dood. en nu de 4 duifjes, 1 van de vier is s'nachts tegen de muur gevlogen, ik denk door een kat, de andere 3 zijn zonder waarschuwing dood gegaan, elke keer als we een nieuwe kochten voor de ene die in de voliere was (omdat duifjes kuist lekker met elkaar kroelen) ging de gene die we hadden dood.
de laatste duif die dood ging was 1 a 2 weken geleden.

eigenlijk gingen ze bijna allemaal zonder waarschuwing dood, behalve de kanarie die gevonden was en die de mensen niet meer wilden, die kanarie hebben we toen in een tt-kooi binnen gezet. daar heeft ze het nog 4 dagen uitgehouden.

Dus, voor ons is het niet leuk om elke keer dode vogels te rapen, wij dachten eerst al die vogels komen misschien van binnen en daarom gaan ze hier dood, het laatste duifje dat dood ging had juist de winter overleefd en daarna ging ze dood. terwijl we dachten nu ze de winter aan kan zal ze wel net zo oud worden als ze kan worden.

weet iemand misschien een mogelijke oorzaak?

waarschijnlijk nemen we geen duifjes meer, hoewel ik het wel heel leuk vind als ze met elkaar kroelen enzo, ze genieten echt van elkaar. dus daarvoor hebben we een vervangende vogel nodig die bij kanaries zebravinken en japanse kwartels past. (japanse kwartels zijn nog nooit doodgegaan hier.) en onze kanarie man komt 100% zeker uit een voliere en die leeft ook nog van het begin tot nu. en de allereerste zebravink vrouw is er ook nog.

gr. jeroen


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-05 - 11:04:27 send message to birdies

zie hier onze voliere:
http://www.vogelarena.nl/voliere/voliere_enkel.php?id=546
ik hoop dat mijn bericht niet te lang was om te lezen.
want voor ons is volgels houden zo niet echt leuk meersad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-05 - 11:18:52 send message to ParkietenPeter

Jeroen,

Het is een heel verhaal. Moest wel even twee keer lezen. Aan je schrijfstijl te zien ben je er echt kapot van, jammer altijd. wink ;)

Op de voliere foto's zie ik verschillende planten staan. Ik ben er helaas niet goed genoeg in om zo te onderscheiden of dit misschien giftige planten zijn. Dit zou je eens na moeten gaan kijken op het net. Je hebt zag ik op de foto's ook kwartels? Als e vogel ziekelijk is en op de grond gaat zitten willen deze nog wel eens ze mollesteren.

Je hebt zo te zien ook boerenpauwstaartduiven, erbij? Denk aan parasieten die zij wel kunnen verdragen en de andere wellicht niet/minder.

Op de eerste foto, "He ik ben nog niet klaar met voeren", zie ik duivenvoer. Wat krijgen de vinken en kanaries te eten?

Het is en blijft moeilijk om op afstand een diagnose te stellen. Of je er zo uit zult komen weet ik niet, maar hygiene, voer en soorten zijn dingen die goed afgestemd moetne zijn.

Succes,
wink ;) Peter


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-05 - 11:46:36 send message to birdies

bedankt voor je reactie maar op de foto he ik ben nog niet klaar... dat is het kwartel voer (gemengt voer met legkorrels)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-05-05 - 12:55:49 send message to Daniel

Wat voer je je vogels? Heb je aan tocht of vocht gedacht? Zoals Peter al zegt. Het is moeilijk om een diagnose op afstand te stellen


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-05 - 18:21:13 send message to birdies

ik geef tropisch en kanarie zaad en een kwartel mengsel(gemengd en legkorrel) misschien iets anders: soms zitten de vogels in de zaadbakjes en daar poepen ze ook in, en vervolgens eten de andere er uit... ik weet niet of we de bakje dan maar moeten vervangen?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-05 - 19:51:59 send message to meyer

quote
ik geef tropisch en kanarie zaad en een kwartel mengsel(gemengd en legkorrel) misschien iets anders: soms zitten de vogels in de zaadbakjes en daar poepen ze ook in, en vervolgens eten de andere er uit... ik weet niet of we de bakje dan maar moeten vervangen?



Ik zie op verschillende plaatsen voerbakken staan.
Ook muizen komen hier op af en die poepen en plassen wel op het voer.
Heeft een muis ergens vergif geeten, en dit hoef niet bij jou te zijn maar dit kan bij de buren gebeurd zijn,dan kunnen de vogels van de uitwerpselen eten en hier ook van dood gaan.
Probeer je voer op een beschaduwd plek te zetten en liefst zo hoog mogelijk, bv het droge hok waar de pauwstaart staat.
Ook vogels opvangen en in je voliére plaatsen is niet goed omdat ze ziektens mee kunnen brengen waardoor jou vogels kunnen sterven.
Koop geen verzwakte vogels meer ,ook al moet je half Nederland doorkruisen,de kans op sterfte en de kans op besmeting is zo veel te groot.
En zoals P.peter al zei, zoek even uit of je planten giftig zijn.

Groeten Meyerwink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-05-05 - 20:16:45 send message to Rogert

Even vanuit een andere hoek, Ik zie een schutting met planken, en daarnaast een parkeerplaats? Wel eens gedacht aan gevaar komend vanuit deze kant: een auto die met zijn uitlaat richting voliere parkeert? Kinderen die een balletje trappen? Noem maar op. Tevens ziet het er niet echt katwerend uit.

Wat betreft de giftige planten zou ik me niet al te druk om maken, dieren hebben snel genoeg door dat iets wel of niet te eten is. Ik heb ook taxus en hedra in mijn voliere en de dieren eten de bessen van de taxus gewoon op zonder enig effect.

Succes met je poging te achterhalen wat het zou kunnen zijn.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-05-05 - 21:42:38 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Heb je weleens vogels laten onderzoeken toen ze dood waren?

Uitlaat en muizen zouden beide kunnen.
Planten denk ik ook niet.

Blijft moeilijk en frustrerend, zeker als je zo je best doen.

Gr.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-05-05 - 22:52:10 send message to hj de graaf

btj of topic maar de bessen van taxus zijn absoluut niet giftig dat is alleen de pit die er inzit het vruchvlees is lekker zoet en boordevol vitamines en veel vogels eten het graag1 mvg


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-06 - 03:29:11 send message to zebraonline

Waarom kopen mensen steeds eerst de vogels en gaan ze zich erna gaan afvragen wat de juiste voeding/verzorging is...
Als ik vogels verkoop hoor ik steeds de koper(s) uit...kennen ze er niks van dan wijs ik hen vriendelijk de deur...


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-05-06 - 06:19:48 send message to kakatoe

Een balletje trappen kan echt geen kwaad als de vogels dat maar gewent zijn.
Maar die parkeerplaats ja ik denk toch dat je voliere op een verkeerde plaats staat (al die autos die net anders om staan achterkant naar de voliere toe)
De vogels kunnen wel eens vergiftigd zijn door de uitlaat gassen.

gr Jan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-06 - 09:07:16 send message to meyer

quote
Waarom kopen mensen steeds eerst de vogels en gaan ze zich erna gaan afvragen wat de juiste voeding/verzorging is...
Als ik vogels verkoop hoor ik steeds de koper(s) uit...kennen ze er niks van dan wijs ik hen vriendelijk de deur...



Als je dan maar beter luisterd dan dat je hier leest!
Er word gevraagt waaraan de vogels dood kunnen gegaan zijn, en niet welke voeding ze moeten hebben.
Eers goed lezen voordat je commentaar geeft.

Groeten Meyerwink ;)


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-06 - 12:36:43 send message to birdies

dank je meyer!!

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Noem maar op. Tevens ziet het er niet echt katwerend uit.

--------------------------------------------------------------------------------

hoe doen jullie dat dan, kattenweren? wij hebben gaas met stekels naar boven op de voliere en we hebben bij de huisduer een waterpistool klaar liggen!!laugh :D

gr. jeroen


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2006-05-07 - 12:17:36 send message to birdies

en wat lijkt jullie een goede vervangende vogel voor een diamantduifje, hij moet bij zebravinken en kanaries en kwartels.

gr. jeroen


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-05-07 - 12:20:58 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Wat ga je nu doen? Voliere verplaatsen?
Want je kunt wel steeds als er 1 doodgaat een nieuwe aanschaffen, maar als je weet dat de kans groot is dat deze ook weer doodgaat zou ik daar even mee stoppen, totdat je de precieze oorzaak hebt gevonden.

En heb je een dode vogel laten onderzoeken?
Want volgens mij had je daar nog niet op geantwoord..

En qua vogelsoorten die erbij kunnen..
Bourke, splendid, valk en swift kunnen er zoiezo wel bij geloof ik. Laatste 2 weet ik zeker, eerste 2 weet ik niet 100% zeker..

Gr.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede