Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > samen in 1 volierre Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : samen in 1 volierre
dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-07 - 11:20:38 send message to dyantha

hallo
kunnen kakarikies en roodruggen in 1 volierre samen?
wie kan mij hier wat meer over vertellen
ik heb 2 koppels kakarikies en 1 koppeltje opaline roodruggen


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-07 - 11:34:36 send message to lennard

na mijn ervaring zou ik dit niet doen bij mij vielen de roodruggen de kakarikies aan en dat ging tot bloenden toesad :(

Dus ik raad het je af.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-05-07 - 11:36:07 send message to Daniel

Ook mijn ervaring is dat roodruggen in het broedseizoen vrij agressief kunnen zijn.


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2006-05-07 - 13:01:31 send message to xela

gewoon NIET doen ,roodruggen zijn in de broedperiode veel te agressief deze kunnen alleen per koppel worden gehuisvest.


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-07 - 13:14:51 send message to mark smits

ik ken iemand die heeft gek genoeg veel sorten bij elkaar zitten


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-07 - 13:17:57 send message to mark smits

ik ken iemand die heeft gek genoeg veel sorten bij elkaar. ziten wat ik dus niet zomaar zal doen hij heeft roodruggen bij veel andere vogels zitten en ook kakarikies tot nu toe heeft die nog geluk gehad. maar ik raad dit af om vechtpartijen te voorkommen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-07 - 13:36:33 send message to meyer

quote
ik ken iemand die heeft gek genoeg veel sorten bij elkaar. ziten wat ik dus niet zomaar zal doen hij heeft roodruggen bij veel andere vogels zitten en ook kakarikies tot nu toe heeft die nog geluk gehad. maar ik raad dit af om vechtpartijen te voorkommen


Als er veel vogels op een kleine ruimte zitten zal er niet gebroed worden en ook geen teratorium strijd zijn, en laten de vogels elkaar meestal wel met rust.
Maar hier gaat het om een paar koppels en meestal zal dit eindigen met dode vogels.

Groeten Meyerwink ;)


dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-07 - 13:42:42 send message to dyantha

ok dan weet ik dat ik heb de karakikies ook bij elkaar en de roodruggen ook maar ik wil nog een volierre erbij bouwen ik denk als dat nou samen gaat is dat mooi maar dat worden dus 2 verschillende.
iedergeval bedankt voor de reakties


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-07 - 14:40:06 send message to mark smits

quote

Als er veel vogels op een kleine ruimte zitten zal er niet gebroed

hij heeft met de vogels gebroed in die ruimpte en regelmatig jong dus alles gaat goed zo lang het nog goed gaat.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-05-09 - 06:05:37 send message to bert1974

ik ken zelfs iemand die meerdere soorten papegaaien bij elkaar in een voliere heeft.
en hij heeft nog nooit gewonde vogels gehad.
zo zie je maar weer bij de een kan alles en bij de ander kan niks.

maar om even te reageren op het topic.
dit zou ik vanwege de agressie ook zeker niet bij elkaar in doen.

groeten bert


Caudex
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-14 - 17:45:13 send message to Caudex

Hoi,

Ik heb vorige jaar met prima resultaat gebroed met twee koppels roodrug en een koppel kakerikie in een voliere. (Niet eens een bijzonder grote 3x2x1)

'K heb het idee dat verschillende vogels die hun jongen in dezelfde voliere groot brengen verdraagzamer worden tegen elkaar.
Doe het al jaren, op het moment dat je ze bij elkaar zet moet je ze wel een dag of twee in de gaten houden, vechten mag best, maar alleen om uit te maken wie de baas is, dan moet het afgelopen zijn.
Heb valken/halsbanden, roodruggen/valken, halsbanden/alexanders, alexander/forpus(gaat niet) valken/kakarikie, forpus/barnard, bonte boeren/valken en diverse wisselende samenstellingen geprobeerd met tropen, gaat over het algemeen prima.
Behalve met grasparkieten dat is drama.

Jonge vogels en koppels die tussen twee ronden bij mij verplicht moeten uitrusten zitten ook bij elkaar (halsbanden, valken, roodrugen etc)

kost je wat tijd en energie, en je moet je vogels per vogel kennen (karakter).

Maar...... gaat het niet, dan nooit meer proberen.
Gr Kees


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-05-16 - 15:43:55 send message to schilstra

Hallo

Ik heb voor het eerst rijstvogels bij mijn roodruggen gedaan en dat gaat erg goed.
Tog raad ik het af om parkieten bij roodruggen te plaatsen.
Die van mij vallen mekaar al aan ook al zit er dubbelgaas tussen, dus gebeurt er niks maar dan zijn ze al agresief.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-05-16 - 16:34:38 send message to Richard V

Bij mij valt de agressie van de roodruggen erg mee; sterker nog, niets van te merken. Ze zitten in een vluchteje van anderhalve meter breed, 1.80 meter lang en 2.40m hoog, samen met een paartje grasparkieten zebravinken en zilverbekjes. Tgaat allemaal prima. Ook de buren (bourkeparkieten en andere roodruggen)worden met rust gelaten. Misschien dat mijn vogels uitzonderingen zijn? Wat naar mijn mening in iedergeval belangrijk is (uitgaande van buitenkweek in voorjaar en zomer): Doe de samenstelling in het najaar, bijvoorkeur zodat het verblijf voor al de vogels nieuw is, in ieder geval voor de parkietachtigen. Dan zitten ze bijna een half jaar samen todat het voorjaar is en ze aan elkaar gewend zijn als ze weer wat feller worden ivm de broedtijd. In broedseizoen niets aan samenstelling veranderen. Ook zou ik niet gaan samenstellen in voorjaar omdat de vogels dan al feller zijn. Doe het al jaren op deze manier en zonder problemen ( kakariki's waren 2 jaar geleden een uitzondering..)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede