Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > snavel blauw-gele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : snavel blauw-gele ara
menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-05-14 - 15:47:56 send message to menno

Hallo vogelvrienden, jullie hebben me in het verleden super geholpen met mijn vragen, ik hoop dat jullie me nog eens kunnen helpen..Ik heb een blauw-gele ara van 5 maanden oud, die heeft 2 lichte plekken op zijn snavel, behoorlijk groot en het word steeds groter, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn??
Hij/zij krijgt een dag pitjes en de andere dag pellets van Kaytee, zo het misschien een tekort aan voeding kunnen zijn? Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik doe er een foto van erbij zodat jullie het zelf kunnen bekijken, groetjes andré.



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-14 - 16:16:47 send message to Dennis Fr.

Hallo Andre

is de vogel getest op pbfd en de rest?

wat bedoel je met ene dag pitjes?neem aan een papegaaienmengeling? verder ook zijn groente en fruit.

heb zo geen idee wat het eventueel kan zijn .hopelijk kunnen anderen je meer vertellen.


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-05-14 - 21:03:44 send message to menno

Hoi, ja Dennis, ik bedoel daarmee papagaaienvoer, pitjes enz...en dan de andere dag Kaytee pellets. Voor de rest is het een heel gezonde vogel, erg actief en superlief. Ik hoop dat verder me iemand ermee kan helpen wat het eventeel zou kunnen zijn en of ik er dan iets aan kan doen. Mvg andré.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-14 - 23:43:09 send message to tonnl

Ik zou een afspraak maken bij een goede vogelarts.
Er is een beruchte ziekte die o.a. de snavel aantast...
Niet bij voorbaat in paniek raken maar voorzichtigheid is wel geboden.
Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-15 - 09:21:13 send message to ParkietenPeter

Hij is niet ergens tegen aan gevlogen? (misschien herhaaldeijk?)
Dan is het te verklaren omdat een vogel van 5 maanden nog niet de finesse bezite om goed te landen.


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-05-15 - 09:56:43 send message to menno

Hoi, jawel parkietenpeter, hij is wel eens tegen de raam aan gevlogen en natuurlijk komt hij dan als eerste met de snavel ertegen, ik dacht eerst ook dat het dat kon zijn maar onder aan de snavel heeft hij ook zo'n lichte vlek en daarmee raakt hij volgens mij niet eens de raam of iets anders? Maar zou het dat dan zijn, van dat vliegen, zou die lichte vlek dan wel nog wel gaan, denk je? Ik heb hem ook gekortwiekt, dus ver kan hij niet meer vliegen , dat van ergens tegen aan vliegen is al van een tijdje geleden. Mvg andré.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-15 - 11:36:28 send message to hdra

Even een afspraak met de vogelarts en we zjn eruit.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-05-15 - 11:42:57 send message to Hawkeye_NL

Zo op de foto lijkt het in de eerste instantie op slijt plekken. Kan zijn dat het beschadigingen onder de opervlakte van de snavel zijn. Maar dat is op de foto!

Hoewel ik niet denk dat er iets ernstigs is kun je natuurlijk het best even naar de VA gaan als je het niet vertrouwd. Ik bedoel dan de V{ogel} A{rts} en niet V{ogel} A{rena}.
wink ;)


menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-05-15 - 13:00:18 send message to menno

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties, ik denk dus dat ik maar even met hem naar een vogelarts gaan, weet ik misschien wat meer...Mvg André.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede