Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ransuil,buizerd of torenvalk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ransuil,buizerd of torenvalk
nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-21 - 17:14:18 send message to nick vdb

hallo,
ik ga een roofvogel kopen en deze tam maken.Het word een ransuil een buizerd ofwel een torenvalk.Weet iemand hier de prijs van, en wat de beste voeding voor hen is ??
mvg,
nick


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2006-05-21 - 20:36:19 send message to mootje

Dit zijn niet vogels die je zomaar even koopt.
Aan jouw vraagstelling is zo al te zien dat je nul komma niks ervaring hebt met dit soort vogels.
Bedenk eerst wat je met de vogel wilt gaan doen, hoe je hem wilt huisvesten, waar jij jouw kennis, en ervaring op wilt gaan doen(want die ga je hard nodig zijn!)
Het zijn nu eenmaal geen huisdieren.
Ga jij onbezonnen zonder kennis van zaken zo een vogel kopen, word de vogel zwaar de dupe.

Stel jouw vragen maar eens op valkeniers.com (forum), en je zult begrijpen wat ik bedoel.

Groeten Monica.


Rijstvogel
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-05-21 - 21:24:03 send message to Rijstvogel

Hallo nick,

Denk eerst mmar eens goed na voor je een roofvogel aanschaft. Het is n.l. geen kanarie of parkiet. laat je heel goed voorlichten. ik ben zelf wel eens wezen kijken op het volgede adres: http://www.falconiformes.nl/index.html Daar hebben ze volgens mij wel verstand van zaken.
Ik heb zelf geen roofvogels, maar hou het bij mijn voliérevogels.

Groeten Erwin




molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-21 - 21:42:01 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb de site bekeken,was verbaasdshocked 8O

Ik zag vele broedmachines en er werd persooneel gevraagd die ervaring had met insemineren.

Ik had me de kweek van zulke mooie vogels heel anders voorgesteld



BALD
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-21 - 22:37:45 send message to BALD

hallo,Nick vdb
Als kweker van verschillende soorten roofvogels moet ik U aanraden van eerst voldoende informatie te verzamelen vooralleer men overgaat tot de aankoop van een roofvogel.
Kwa huisvesting,verzorging ,wetgeving ,kweken en africhten ervan vraagt ervaringen en kennis
daarom raad ik u aan van eerst lid te worden bij een federatie om daar de nodige informatie op te doen vooralleer men tot de aankoop overgaat.
Roofvogels kunnen zeer oud worden en tijdens de paringstijd zijn sommige zeer luidruchtig ,bij de uilen vooral s'nachts en dat kan leiden tot klachten van buren ,met alle gevolgen van dien.
Persoonlijk vind ik het zeer fascinerend roofvogels kweken,maar eerst VEEL informatie inwinnen anders gaat het KLO..... worden
mvg,frank


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 14:39:57 send message to nick vdb

hallo,
ik heb er lang over nagedacht,dit is niet zomaar een impulsieve beslissing.ik weet dat er ook nadelen aan zulke vogels zijn...qua voeding en hun voliere ben ik al goed geïnformeerd.Ik weet ook dat dit niet echt goedkoop is, dat je er véél tijd moet insteken en dat je ze NIET ZOMAAR mag houden.
nick.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-05-25 - 14:46:49 send message to Daniel

Nick, ben je al eens bij een valkenier langsgeweest?


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 15:51:40 send message to nick vdb

nee nog niet, ik mag zaterdagnamiddag naar een valkenier gaa, om eens te gaan zien.
nick


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-05-25 - 16:46:40 send message to Karel

Beste Nick,
Je doet er goed aan om bovengenoemde adviezen goed in je oren te knopen en je eens af te vragen wat je met zo'n vogel van plan bent. Houden in een voliere? Vliegen? Kweken?
Als ik zie tussen welke vogels je twijfelt, lijkt het er op dat je zelf nog niet precies weet wat je eigenlijk wilt met een dergelijke vogel.
Een uil houden en vliegen is bijvoorbeeld al iets totaal anders dan dat je een roofvogel hebt. Bovendien is er een groot karakterverschil tussen buizerdachtigen en valken. Deze karakters moeten ook bij jou passen!
Uit eigen ervaring en gesprekken met diverse valkeniers en roofvogelvliegers (dat is niet hetzelfde!) vergelijk ik buizerds en valken met het houden van honden en katten: je hebt hondenmensen en kattenmensen. Dit zie je ook wel bij de roofvogels. De uilen vormen weer een geheel eigen categorie.

Voor je iets koopt: loop eens een tijdje met een valkenier of "vlieger" mee en beslis dan pas wat je neemt; eventueel in overleg met de valkenier.

Informeer ook goed bij diverse mensen, welke vogel je op welke leeftijd moet kopen. Een woestijnbuizerd koop je liefts als deze minimaal 16 tot 20 weken door de ouders is opgevoed (zonder mensen te zien), terwijl je een torenvalk of uiltje meestal beter handopgevoed (imprint) kunt kopen. Zo zijn er nog veel meer verschillen die erg belangrijk zijn voor het succesvol houden en vliegen van een dergelijke vogel. Zeer nuttige informatie en praktijkervaring vind je op http://www.metcol.nl

Overigens adviseer ik alle beginners een jong handopgevoed kerkuiltje. Deze worden zeer tam, zijn relatief makkelijk te houden en je kunt er heel leuk mee vliegen.

Wat me ook een beetje verbaast is dat je in eerste instantie vraagt naar de voeding voor dit soort vogels en later zegt dat je daar alles al van weet ?!
Ik wil je niet op je woorden aanvallen, maar al met al lijkt het er wel op dat je nog heel veel informatie nodig hebt.

Wat prijzen van vogels betreft, zijn er nog al wat verschillen bij de kwekers, wat het moeilijk maakt een juiste prijs te noemen. Er worden bijvoorbeeld wijfjes van de woestijnbuizerd verkocht tussen de 550 en 950 euro, afhankelijk van grootte, ondersoort en kwaliteit.
Uiteraard betaal je bij handelaren sowieso behoorlijk wat meer, zodat het zin heeft om een particuliere kweker te zoeken in je eigen omgeving, en er zijn er genoeg in Belgisch Limburg!

Succes....en bezint en informeer eer gij begint!wink ;)
Hans



nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 16:52:52 send message to nick vdb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo,
enig idee van de prijs van een kerkuil ?
nick.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-05-25 - 17:12:32 send message to Karel

Uit non-commerciele overwegingen (want daar is het forum immers niet voor bedoeld), heb ik je een prive-berichtje gestuurd.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 17:20:32 send message to nick vdb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ah oke bedankt
mooie site trouwens wink ;)
nick. happy :)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-25 - 17:38:07 send message to meyer

quote
hallo,
ik heb er lang over nagedacht,dit is niet zomaar een impulsieve beslissing.ik weet dat er ook nadelen aan zulke vogels zijn...qua voeding en hun voliere ben ik al goed geïnformeerd.Ik weet ook dat dit niet echt goedkoop is, dat je er véél tijd moet insteken en dat je ze NIET ZOMAAR mag houden.
nick.



Beste Nick, je schrijft dat je er al lang over hebt nagedacht,maar waarom geloof ik dit nu niet???
Je weet niet eens welke soort je wil gaan houden.
Als ik een bepaalde vogel wil gaan houden pluis ik alles uit om zo veel mogelijk te weten te komen.
Als ik jou post bekijk zie ik namen als,Ransuil,of een Buizerd,of toch een Torenvalk, nee uiteindelijk ben je weer op de Kerkuil gevallen.
Begin er niet aan en hou het bij je parkieten.

Groeten Meyerwink ;)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 17:42:04 send message to nick vdb

ben er gewoon lang over aan het nadenken om een uil of roofvogel in het algemeen te houden.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 17:43:15 send message to nick vdb

mss toch maar beter blijven verderdoen met parkieten en papegaaien en die roofvogels wat uitstellen tot later als ik op pensioen ben en de ganse dag tijd ervoor heb ?


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-05-26 - 21:54:05 send message to arwen

Ik krijg hier regelmatig mensen,die graag een roofvogel willen hebben,zeggen ze.Ze zien een mooie vogel,willen hem graag kopen,maar weten niet wat dat inhoud.Zelfde geld natuurlijk voor alle vogels.Hier bij ons in de stad hadden mensen in een winkel zelfs een keruil zitten voor de verkoop.Die vogel zat de hele tijd in de winkel op een stok aan een ketting angryHij is dan ook door het AID in beslag genomen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede