Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem met engelse pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Probleem met engelse pop
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-05-29 - 22:51:10 send message to Chow

Hoi, ik heb een engelse pop zitten die van de ene op de andere dag met de pootjes omhoog lag met haar kop opzij. Ik heb de man weg gehaald en dacht eerlijk gezegd dat het over was. We zijn inmiddels een paar dagen verder en ze zit weer wat op stok maar ook nog veel op de bodem. Soms trekt de kop weer 1 kant op. Ze eet en drinkt verder goed. T'is geen jonge vogel meer. Enig idee wat er met haar zou kunnen zijn?


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-05-29 - 23:42:39 send message to Hannie

Hoi Chow

Ik denk aan een hersenbloeding!
Zuiver speculatie van mijn kant hoor , maar ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn Engelse grasparkiet man .
Deze lag ook opeens op de bodem , toen ik hem oppakte liet hij ook zijn kop naar een kant hangen .
Eigenlijk net als een mens die een hersenbloeding krijgt ,die is meestal ook halfzijdig verlamd!
Later zat hij wel weer op stok maar kon niet zijn evenwicht bewaren , leunde met zijn lichaam tegen de wand met de kop scheef .
Een paar uur later was hij dood , ik denk dat hij er nog een overheen heeft gehad .
Maar het is zuiver gissen van mijn kant , ik hoop dat het jouw vogel beter zal vergaan .

Groeten Hannie


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-05-30 - 00:15:15 send message to Chow

Ik dacht dus hetzelfde. Bedankt voor de bevestiging van mijn vermoeden. Ik laat haar dan maar wat rommelen en hoop dat ze hersteld. Ze kan zich in de voliere op deze manier namelijk nooit handhaven.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2006-05-30 - 00:18:38 send message to KeesdeJongh

Hallo Chow,
Hoe ziet de ontlasting van je pop eruit?
Waneer deze krijtwit van kleur is zou je aan draainekziekte moeten gaan denken, deze ziekte is besmettelijk voor je andere vogels.

Het is ook mogelijk dat je pop ergens hard tegenaan is gevlogen, dan ontstaat er een bloeding tussen het schedeltje en de hersenen,in dat geval is de ontlasting van de vogel normaal van kleur en vorm.

Succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-05-30 - 00:36:21 send message to Chow

Ontlasting is normaal. Ook de man met wie ze maanden is samengeweest is normaal. Ze zaten samen in broedkooi en hadden 2 rondes gedaan. Toen opeens lag ze zo op de grond.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede