Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels kweken ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


thijsn
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-04-16 - 15:48:41 send message to thijsn

mijn ervaring zegt zelf uitbroeden. ik zelf kweek europeese kwartels ik heb ze vorige week samen gestoken in een bak ik laat de mannetjes overwinteren alleen en dan laat ik er 2 vrouwtjes bij maar een paar weken op voorhand geef ik ze al een beetje !!!!!!!!!!! haver en kemp zaad daar staan ze gretiger van heb ik later zeggen en het werkt. dus 1 man 2 vrouwen dan zijn vele eieren bevrucht als je met meer vrouwen gaat kweken per haan minder kans op goeie bevruchting. en ik neem gewoon iedere dag hun eieren weg en leg ze dan na ongeveeer 8 dagen in de broedkast die ik zelf heb en draaj de eitjes 2 keer per dag en ik heb altijd prijs. als je met verschillende koppels kweekt kun je ze best nummer en dan kun je zien of ze goed paren of niethappy :). maar zelf broeden ben ik niet zo voor want de kleine kuikentjes kunnen al vanaf dag 1 eten en zelfstandig zijn dusja das mijn ervaring enja wil je dat graag meegeven happy :)


thijsn
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-04-16 - 15:51:13 send message to thijsn

kijk wel als je ze koppelt dat ze elkaar niet verwonden...zowel haal het beschadigde diertje weg. want ze stekken maar al te graag de ogen uit happy :)


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-04-17 - 16:28:07 send message to BZB

Mijn chinese dwergkwartels houdt ik koppelsgewijs. Ze zitten nu allebei weer te broeden, de ene op 7 de ander op 8 eieren. (hiervoor hadden ze al 25 eitjes gelegd)

Ik had allerlei schuilplaatsen aangeboden (struik omgekeerd broedblok dakpan etc.) maar de ene zit achter het deurtje van het nachthok (pas op dat je er niet op trapt) de ander naas het omgekeerde broedblok in het zicht dus.

Belangrijkste is dat je geen hennetjes uit de broedmachine koopt. Ook belangrijk is ruimte, minimaal is toch wel 3 m2 per koppel.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2007-04-17 - 19:53:09 send message to suk

ik heb 4 stel chineese kwartels zitten waarvan nu 2 zitten te broeden.

ok bij mij zoeken ze gewoon een plek op waar ze lekker zitten ( meestal achter de deur).ze hebben veel beschutting maar gebruiken het niet.

mijn hennen komen overgens uit de broedmachine en broeden toch zelf.

sebastiaan


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-21 - 11:10:41 send message to lZebravinkjel

Mijn kwartels hebben altijd goed gebroed. Ook natuurbroed. Ik heb door de jaren heen twee verschillende hennetjes gehad, die alletwee beslist enkel in het binnenhok in een hoekje hun eitjes hebben gelegd en uitgebroed. In het buitenhok droppen ze bij mij NOOIT hun eitjes. Altijd binnen. Waardoor dat komt weet ik niet, maar de temperatuur in het binnenhok kan s'zomers flink oplopen, misschien trekt dat ze aan. Verder zijn die hoeken niet extra beschermd met een opstapeling blokken of potten ofzo, gewoon open en bloot, slechts de bescherming van de muren van het nachthok.
Mijn vorige hennetje broedde trouwens pas in Augustus, dus misschien jouw hen ook?
Er kan best veel tijd zitten tussen dat ze de eerstje eitjes leggen en dat ze daadwerkelijk gaan broeden. Je moet ze gewoon met rust laten en de eitjes laten liggen. Misschien wat stro en ander nestmateriaal verstrekken want dat gebruiken ze ook een klein beetje voor hun kuiltje. Verder buffalo wormen geven.
Bij mij waagt het haantje zich geen eens in het binnenhok als het hennetje daar aan het broeden is.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-21 - 11:12:52 send message to lZebravinkjel

En nog even over één haantje, meerdere hennetjes:

Ik heb altijd maar één koppel gehad, gewoon 1-1. Toen ik probeerde om meer hennetjes bij het haantje te zetten, pikte hij deze dood.

Dus dat principe gaat niet altijd op.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-22 - 12:18:43 send message to lZebravinkjel

Wat grappig is, is dat één uur nadat ik dit had geschreven, ik mijn hennetje kwijt was. Dus ik kijk in het binnenhok en ja hoor, ze zit weer te broeden.
En weer in het binnenhok happy :)
Nu nog 18 dagen wachten.......


waaksens
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-03-23 - 08:34:35 send message to waaksens

Kunnen californiche kuifkwartels ook regenwormen hebben of is dat giftig??
alvast bedankt

MVG Anne Mulder


jochem558
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-04-01 - 15:25:04 send message to jochem558

hoi ik ben niek en ik wil graag weten hoe ik mijn kwartels aan de leg kan krijgen
want ik hep er nog al een boel
1 kwartel legt toch 1 op en dag????



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede